Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg under mars 2010

Av Frida Skoglund - 31 mars 2010 17:54

Sovit hos syster i två nätter nu men nu sitter vi hemma hos mor och ska äta något så småning om. Var en aning skönt att komma ifrån och få lite sov morgon tycker jag, men till halv två var nog att ta i lite för mycket. Men som vanligt så är det ju alltid lika irriterande att komma hem igen, dels att jag vaknade på helt fel sida idag.
Är så irriterad på precis allt.

Av Frida Skoglund - 28 mars 2010 19:31

Spenderade hela helgen hos Philip, otroligt att han orkade med mig. Var nog världens sur fitta mot han eftersom jag inte orkade göra någonting, därför hatar jag att vara sjuk, tack ändå och förlåt darling!
I alla fall så hämtade Mamma och Tobbe mig hos honom idag, så skulle dom på barnenshus osv. men jag är faktiskt ganska glad över att gå in på barnenshus den där snabbisen, för dom hade billigt och mitt favorit godis där så jag blev så jäkla glad, så då har man något att sitta här och smaska på ikväll då det inte finns något bättre och annat att göra. Lillebror sitter och kollar på filmer på tv:n, börjar bli lite små störd på att han ska se en film två gånger innan han byter till någon annan men men, så vill han även ringa till Rolf och Britt (min farmor och farfar) och tacka för dom tre filmerna han fått.
Köpte även idag hudkrämer, en till ansiktet och en till händerna, och eftersom det var aloe vera i så fall jag för dom, för sist jag hade en sådan så var allt så prima så! Men näe då, fy fan dom sög ju båda två, mestadels den till händerna..
Ska väl hjälpa Johannes att hitta hjälmen nu, han köpte förstås en skateboard idag som han så klart ska åka på hela tiden, synd för han att det kommer krylla med blåmärken på hans kropp imorgon!

Av Frida Skoglund - 26 mars 2010 10:18

Väntar på att farmor och farfar ska höra av sig så vi kan åka till Söderhamn någon gång. Dom skulle tydligen dit och kolla en massa, så då passade jag på att följa med så kan jag åka till Philip efter och mysa på bara. Ska försöka handla shampo osv. också.
Igår hände det inte heller så mycket, har som sagt blivit sjuk så har ingen ork till något. Men syster kom förbi en sväng i alla fall och sega i soffan hela dagen bara. Det är också typiskt, nu när lillebror är frisk så har han smittat ner alla andra, och jag smittade vidare till Philip, väldigt gulligt.
Har inget mer att säga hej.

Av Frida Skoglund - 24 mars 2010 13:33

Har inte gjort någonting idag, och kommer verkligen inte göra det heller! Så jävla irriterad på allt som rör sig, förstår inte hur människor tänker heller. Egoister överallt, snackar så jävla mycket skit hit och dit och inte kan man lite på en enda käft heller för det ska ju självklart skvallras till alla kontakter inom kort.
Skönt att man snart flyttar här ifrån så behöver man inte sätta sin fot här igen, känns verkligen lättnande att få slippa undan alla som bara ser sig själv som något viktigt, som struntar i andra, speciellt de folk som alltid ska ha någon jävla bortförklaring till allt och alltid vara i dens jävla andra handval. Skönt för mig att då säga att jag inte saknar en jävel utav er, och kommer aldrig göra det heller. Ännu bättre att få säga att man inte tänker spela med de minsta lilla, ignorera funkar helt perfekt för min del. Kanske lika skönt det också, slipper man lita på fel folk! Är väl så, man förlorar de flesta i sin omgivning, men inte fan deppar man för det, för självklart får man såå mycket bättre, min favorit Philip som är den viktigaste för mig och jag skiter i alla andra.
Förmodligen så jäkla tråkigt att läsa, men tänker då skriva av mig någon gång jag också!

Av Frida Skoglund - 23 mars 2010 16:03

Åkte till darling igår och spenderade natten där, skönt att få vara i hans närhet igen! Åkte hem vid åtta för att jag skulle på möte, och lillebror har tydligen smittat mig för känner mig så grymt klen, svider i ögonen och har hosta osv. Hur som helst så tänkte jag ringa och avboka mötet men istället somnar jag och vaknar när jag skulle vara där, så jäkla duktigt. Ångrar en del att jag åkte ifrån Philip nu då jag åkte pga att jag skulle på mötet men men, tur att det finns bussar så man kan ses lite då och då :)
Ska försöka röra ihop något att äta nu snart också, om orken finns till så att säga.

Av Frida Skoglund - 21 mars 2010 09:24

Har nyss gett Johannes alvedon och bäddat ner han i soffan, han har rätt så hög feber, frossa, hosta och massor, stackars liten! Är ju hundvakt och barnvakt idag då mamma, Tobbe och syster åkt till Uppsala för att kika på bandy. Var tydligen nära att mamma och Tobbe inte kunde åka med för dom hade glömt att skriva upp deras namn, men det fanns ändå platser över åt dom så det löste ju sig! Idag kommer min babe hit, längtan är super stor! Får se vad som hittas på, tänkte ta en lång promenad med Larsson men det verkar inte vara det finaste vädret ute så det får bli en lite kortare istället.
Ska kanske försöka städa upp lite i rummet och dammsuga, ta ett steg åt gången så kanske ryggen inte blir helt slutkörd av det. Man kan ju alltid hoppas i alla fall..

Av Frida Skoglund - 20 mars 2010 17:39

Har varit hos farmor och firat hennes födelsedag, hon blev tydligen 70 och jag trodde hon fyllde 62... Jorå, jag har verkligen en super bra koll! Lillebror följde också med, enbart för att komma åt tårtan och klappa katten.
Blir bara att sitta hemma ikväll också och äta något gott med förmodligen, inte jämt man orka trycka i sig massa tjock saker heller..
Saknar Philipen massor nu, känns som det var månader sen jag såg han.. Har nog inge mer att skriva nu, har då med andra ord inte hänt speciellt mycket idag.

Av Frida Skoglund - 19 mars 2010 19:22

Idag har det faktiskt inte hänt så otroligt mycket, har bara gått fram och tillbaka mellan datorn och tv:n hela dagen tror jag, men det är väl lika bra det också. Blev i alla fall av med biljetten igår till slut, och det är så typiskt att när man blir av med den så kommer det fler som vill köpa den, för mer pengar också. Men syster kan ju såklart inte säga nej till sin kompis och ta högre pris, det skulle ju vara jätte dumt!
Dagen har varit så jäkla tråkig och jag trodde verkligen att jag skulle sitta hemma och bara vara allmänt depp och jätte tråkig också, för jag hade/har absolut ingenting att göra, men en liten sak från älskling gör alltid en på bättre humör så tack till han som räddade kvällen :). Blir bara att sitta hemma ikväll och förmodligen mysa med mamma, lillebror somnade för en liten stund sen, är ju nästan omöjligt att hålla honom vaken nu för tiden. Har han badat så är det kört sen!  Och jag saknar min Phil så sjukt mycket redan men snart så ses vi igen!
Och jag längtar tills allt gått sin väg så att vi kan börja tillbringa mer tid tillsammans, jag älskar dig mer än allt annat!
Nu ska jag se om mamma, mormor och Tobbe behöver hjälp i köket eller så ska jag försöka få min deppiga tremänning på lite bättre humör!

Ovido - Quiz & Flashcards