Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Barnmorskan + 100 dagar kvar!

Av Frida Skoglund - 24 juni 2010 19:07

Vaknade vid halv nio men låg självklart kvar ett tag i sängen och började göra mig lite smått i ordning vid kvar i tio tror jag. Självklart så stressar man alltid lite extra så det blir massor med tid över då man bara väntar på att farfar ska komma så man kan få åka iväg någon gång.


Hos barnmorskan gick allting bra, vi pratade lite om saker utanför graviditeten så om allt möjligt då med andra ord. Allt såg bra ut som det gjorde tidigare, det var väldigt skönt att höra. Höll på att gå i bitar även denna gång när jag hörde lillans hjärta slå på för fullt, det är verkligen det bästa ljudet jag vet! Skriver hur allt såg ut lite längre ner i detta inlägg.


Efter att ha varit hos barnmorskan blev det att kila sig ner mot staden, det blev mycket pengar som gick upp i rök kan jag ju säga. Köpte två klänningar, ett par shorts, ett par leggins, ett par strumpbyxor & busskort sen fylldes plånboken på med lite extra pengar - jag älskar min farmor & farfar. Jordgubbar fick jag också så klart, det får vi inte glömma!


Nu är det bara 100 dagar kvar tills det är beräknat att älskade lill tjejej (förhoppningsvis) ska komma ut och hålla oss vaken och bjuda på oändlig lycka. Då har jag alltså gått runt med liten i magen i 180 dagar, det är helt sjukt att jag redan är nere på hundra och imorgon blir det två siffrigt, sen en siffrigt.. Jag får massor med fjärilar när jag ser hur tiden bara rinner iväg och tänker på allt runt graviditeten. Är glad över att få bli mamma åt just det här barnet med den rätta personen också!


Hennes hjärtslag: 136.

Längd på livmoder: 27 cm.

Blodsocker: 5.1

Blodvärde: 112.

Blodtryck: 100/60.

Vikt: 66 kg.


Jag har alltså gått upp 9 kilo sen jag skrev in mig hos barnmorskan, oj oj så här mycket har jag aldrig varit i närheten av att väga!


  


  

 
 
Amanda

Amanda

25 juni 2010 10:00

Roligt :) snart är hon ute :)
hoppas du inte går upp så mycket mer då :)

när jag skulle föda hade jag gått upp 5-6 kg :p haha.

http://livingwitharockstar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards