Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Lill flickan blir lite större.

Av Frida Skoglund - 12 mars 2011 13:31

Har väl inte hänt så mycket de senaste dagarna, inte något särskilt. Jag och Theresa var på BVC där hon fick spruta i varje ben, gick ju rätt så bra på plats i alla fall. Jag blir alltid så gråtig i halsen av att se henne så glad sen vrider det om till smärta, det värker verkligen i mig och jag får verkligen kämpa för att inte själv gråta med henne. Efter sprutan gick vi till bilen, väl framme vid bilen så ploffs så låg vi helt plötsligt brevid bilen. Var verkligen snor halt och super läskigt att halka omkull när man håller i sitt barn, men som tur var tog jag hela smällen och hon skadades ingenting och satt även i bilbarnstolen . Sedan på kvällen skrek hon bara hela tiden och var jätte dålig, ingenting hjälpte. Hon fick alvedon som dom sa att hon skulle få mot kvällen, då blev hon bättre sen sov hon hela natten. Har fortfarande lite svårt att lyfta höger arm, den kommer inte upp hela vägen för muskeln är psyk.


Igår var Bea hit en sväng, och jag fick känna på igen hur det var att umgås med sitt stora hjärta. Hade faktiskt inte träffat henne på hela veckan då jag behövde hjälp med Theresa med tanke på den lilla olyckan . Vi som är så fort det blir luckor, men så ska de väl inte få bli igen eller!


5 månader!

Ja men visst, min flicka blir 5 månader idag! Helt otroligt hur fort tiden går, jag kan knappt fatta att om en månad är hon ett halv år och sedan ett halvår till ett år. Jäklar, känns som att man har sovit igenom hela hennes livstid för det har verkligen gått otroligt fort. Hon har även lärt sig att krypa idag, hon är så duktig och hennes mor är riktigt stolt över henne. Men när hon lär sig något brukar hon oftast vänta någon dag innan hon gör det igen, men man vet aldrig! Hon flyger fram i sin gåstol också, drar i allt hon får tag på. Här om dagen när jag lämnade henne själv i någon sekund, när jag kom tillbaka hade hon börjat gnaga på min bok det lilla trollet. Tänker inte på att hon faktiskt kan få tag i saker & ting, hyfsat lätt. Tänkte skriva en liten lista om vad hon kan göra.


  • Hon kan sitta själv.
  • Hon kan ibland resa sig upp från rygg, till att sätta sig.
  • Hon kan vända sig från mage till rygg.
  • Hon kan vända sig från rygg till sida.
  • Hon kan krypa bakåt.
  • Hon kan krypa framåt.
  • Hon kan ställa sig upp själv, i gåstolen utan att ta till hjälp.
  • Hon kan ställa sig upp om hon sitter i soffan, om hon får tag i ens hand.
  • Hon kan hålla i flaskan själv, bara hon själv hittar orken.
  • Hon kan vrida sig i cirklar, flera varv.
  • Hon kan skratta, tills hon nästan tappar andan.
  • När någon säger "hej" säger hon "hehj" tillbaka, även om någon kommer, speciellt på mornarna. Men tror nog inte hon riktigt vet betydelsen.
  • Hon kan bli riktigt jäkla arg, så att saker flyger.
  • Hon kan även sova hela nätterna, ruskigt skönt!
  • Hon kan plocka upp sin napp om hon tappar den, och stoppa in den i munnen igen. Eller om hon ser en napp, plockar hon upp den och in i munnen.

Sen är det säkerligen mer, men jag kommer inte på allting.


En sak jag inte fattar, är hur vissa föräldrar nekar sina barn och inte bryr sig om dom. Bara vänder ryggen till och skiter i, vilken plats hamnar dom på?


 

 
 
Ingen bild

jossan

12 mars 2011 16:52

vad tycker du om micah? (http://micah.myshowroom.se/) och hur hon lämnar barnet hemma med barnets mormor eller pappa och själv är med kompisar, fikar osv?
du verkar vara en jättebra mamma!

Frida Skoglund

18 mars 2011 17:49

Ser inget fel i att lämna sitt barn hos dens pappa, det är ju bara bra att han är med sitt barn kan jag tycka. Och Theresa är ju ofta hos sin farmor också, så jag kan faktiskt inte se något fel i det ;). Sen hur ofta det är, är ju en annan sak. Men barnet ska ju få träffa sin pappa så ofta det går :). Tackar.

 
Erika

Erika

14 mars 2011 22:43

hihi vilken Ängel :) och mycket hon lärt sig. Tänk att det är 5 månader sen :O jag läste din blogg några månader i väntan på den lilla och så har jag kikat in då och då :) Hon är för söt :)

http://ankaan.bloggplatsen.se

Frida Skoglund

18 mars 2011 17:49

Ja hon är världens gos :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards