Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg under augusti 2010

Av Frida Skoglund - 31 augusti 2010 20:46

Tjosan hoppsan! Då var den nya datorn fixad, jäkla ovant att det inte laggar varje minut kan jag lova! Men skönt som tusan är det, känns hur jäkla underbart som helst. Men det är också väldigt ovant att det ploppar upp när någon loggar in på msn, jo den andra datorn var så körd att den inte ens visade det! Ikväll blir det en allra sista familje mys kväll med mor och lillebror, blir fångarna på fortet som oj då redan börjat! Men vi hittar inte tv dosan för den har älskade Johannes spökat bort, haha.. Men den här är större än den tidigare, och större mellanrum mellan tangenterna så det blir lite problemas ibland. Nog om detta prat nu!


Dagen har varit ovanligt lugn, har inte alls varit stressad då ändå flytten sitter bakom mig som ett jäkla jag vet inte vad. Men det är skönt det också, och jag hade inte alls lika mycket saker att packa med mig som jag förväntade mig. Det var mycket skräpsaker med också för den delen, och sånt som jag inte alls har något intresse för! Men men sånt är livet, skönt att släppa också!


Men nu har jag inget mer att skriva, bara att det kommer bli ännu mer uppdateringar här efter!


 

Av Frida Skoglund - 31 augusti 2010 13:51

Då har jag och farfar varit ute på vårt eget lilla äventyr idag. Köpte soffa, tv-bänken och matbortd + stolar och sedan en ny dator! Hade lite tur också, dom hade sänkt priset på tv-bänken och dom hade bara en enda dator kvar utav den vi skulle köpa. Jag lyckas då alltid köpa det allra sista när jag köpa mig något, turen är alltid vid min sida hehe. Så nu väntar jag bara på att datorn ska bli till fixad så det fungerar galant och inte blir som denna rishög.. 


La även nyss märke till att min käre lillebror slaggat ihop, inte okej då har inte ens hunnit ätit lunch än.. Vi som hade planer för resten utav dagen tillsammans, men men får väl vänta på att solstrålen slår upp sina små söta ögon och förmodligen skriker allt han har eller säger gulligt hej. 


  

Av Frida Skoglund - 30 augusti 2010 19:05

Har packat och haft mig idag så bloggen har inte direkt varit det som kommit i första hand, kommer inte heller att göra det i fortsättningen. Dels att det är så förbannat tråkigt att blogga och bara få massa skit kommentarer, eller nästan inga kommentarer alls. Men jag har väl gått ner i ett hål så jag skriver kanske inget intressant längre heller, jag vet inte. Det är mycket jag vill skriva ut om, och jag tror att när mitt flyttlass gått så kommer jag skriva av mig allting precis allt! För då har jag ingen att vända mig till, så då blir det bloggen som blir lidande eller något sånt. 


Hur som helst så har jag röjt som tusan så har en väldigt lidande rygg just nu, men det är sånt som måste göras. Gick väldigt fort också för den delen, och hälften av det som finns i mitt rum vill jag aldrig mer se igen. Bara massa rammel och skit saker som är totalt onödiga, mycket gamla saker jag hittat som små papper som väcker upp gamla minnen. Det fick mig verkligen att tänka på hur lyckligt lottad man varit i sitt liv, och det skar i hjärtat när man slängde bort det - men man måste gå vidare också!


Men men, nu ska jag bara vänta på att min mor blir klar med maten och under tiden så ska jag väl kika runt lite här på nätet och bara ta det allmänt lugnt. See you.


  

Av Frida Skoglund - 29 augusti 2010 13:05

Ojsan hoppsan, sa igår till en kompis "imorgon går jag in i vecka 35".. Men icke, var visst in i vecka 36 som vi skulle trampa! Men vad gör det mig, jo gladare att det är närmre förlossning och se liten gullunge! Den här veckan är inte så annorlunda mot för de tidigare veckorna, förutom att jag förmodligen fått ett litet hål på fosterhinnan (?) så det pyser ut lite vatten och det känns att det pyser ut lite.. Det var även lite mörkare flytningar eller något idag, typ som blod fast det lär ha varit gammalt för det såg då inte färskt ut i alla fall - mysigt och veta va?.. Hur som helst, så har flickan sjunkit ner hela vägen den här veckan också, och det har blivit super tungt för ryggen! Magen ilar titt som tätt, känns som massa stötar hela tiden så hon är ju på nerverna en hel del. När hon ligger och sparkar och har sig så trycker hon på kissblåsan, så känns som att man har urinvägsinfektion vissa tillfällen - men det har jag inte. Men liten mår bra, lika jag så det är huvudsaken tycker jag! Så när hon trycker mot revbenen så ilar det från revbenen upp under läppen, det är riktigt obehagligt också.. Så verkar hon tycka det är roligt att "knacka" på höfterna också, sötan.. Hickar gör hon inte så värst ofta längre, det är fortfarande nästan inget liv på henne på dagarna men hon ligger då allt och trycker med rumpan hela tiden! Så sover jag jätte dåligt nu för tiden också, kissnödig jämt känns det som så får springa flera gånger.. 


Men någon bild idag, nix det blir det inte. Kanske imorgon eller så, måste leta mammas sladd från hennes mobil till datorn för jag har knappt några pengar kvar på telefonen heller.. 


Barnet:

Om du väntar ditt första barn ligger det troligtvis i rätt position nu, uppochned. Tycker du att bebisen rör sig något annorlunda jämfört med tidigare? Det kan bero på att det är trångt därinne, men är du minsta orolig prata med din barnmorska. Nu ökar fostervattnets mängd inte mer utan det minskar snarare eftersom din kropp absorberar en del av det. Hjärnan är färdigväxt. En del psykologer säger att barnet redan nu är medveten om sitt "jag" eftersom det kan svara på saker med till exempel sparkar.

  

  

Av Frida Skoglund - 28 augusti 2010 15:56

Det matbord och den soffan vi såg i tidningen på jysk, var inte alls de sakerna jag bestämde mig för att köpa! Blev en soffan som kostade lite mer men så jäkla bekväm, och lika så gällande matbord + stolarna. Hittade även en tv-bänk och byrå, två stycken tror jag.. Så nu är det bara att plussa ihop allting så man kan hämta ut pengarna sedan så man kan köpa hem det! Är riktigt nöjd också faktiskt, nu är det bara ikea kvar för lite små grejer sen är jag redo, jo just ja packa först också var det va?..


  

Av Frida Skoglund - 28 augusti 2010 10:47

Har inte sovit bra alls i natt för Johannes vaknade precis när jag somnade och satt och grät, skrek och var helt hysterisk.. Mamma tar sina mediciner (astma) och sånt, så hon vaknade inte så han fick ligga inne hos mig och det är inte alltid bekvämt med en liten Johannes i samma säng som ska ta upp all plats! Men det gick väl tillslut, och jag vaknade före den lilla gosen idag men inte alls för långt.. 


Ska snart röra mig in mot duschen och sånt där, funderar på om jag ska platta håret då det var en evighet sen sist! Sen ska jag åka till jysk och kika, tror att även mormor skulle hänga på.. Resten i familjen ska trampa ner på staden och kolla lite, så då får jysk bli våran sysselsättning idag då! 


Jaja, jag skriver väl lite senare om den lilla ohändelserika dagen.


  

Av Frida Skoglund - 27 augusti 2010 19:52

Har kollat one tree hill och varit som fastklistrad framför tvn, ovanligt? Nix det kan jag inte påstå. Men nu ska jag försöka hålla mig borta resten utav kvällen och umgås med min kära lillebror för en stund, en lång stund om han inte redan somnat där han ligger.. Sen ska jag försöka ta mig ut en sväng, men kanske inte ska ju ta det så lugnt som möjligt iofs sen kan det ju vara bra om jag tar det extra lugnt ikväll så jag kan kika jysk imorgon och de ena med de andra och massa galet - inte galet. 


Är jätte virrig idag också och känner mig helt borta och som att jag bara surrar runt och inte hänger med det minsta lilla, inte alls så konstigt heller tycker jag. Datorn kan jag lika gärna ta och slänga i väggen så seg som den är, virus helvetes skit. Orka att dom äldre klickar sig in på fel sidor, så vips där fanns det 40.000 olika virus - nästan.. Johannes har ryckt bort tangenter som jag skrev tidigare (tror jag) och det gör inte heller saken bättre.


Nää, helvetes dag med andra ord då ingenting har gått som jag velat. Imorgon ska jag packa ner allt jag äger eller nästan allt jag äger.. Ska faktiskt packa och sen städa upp - ska ju trots allt lämna ett rum efter mig.


  

Av Frida Skoglund - 27 augusti 2010 16:48

Tänk vad mina beslut och mitt liv verkar vara intressant för andra att hacka på/över, men det är ju bara ett tecken på hur tråkigt liv ni faktiskt har då? Som inte har något bra att komma med, dålig självkänsla så ni måste trampa ner på andra. Fast just ja, ni lyckas ju inte trampa ner på mig heller! Om det nu är så att det är ni eller ett "ni", hehe. Men jag kan ju se det från den positiva sidan, ni ger ju mig så mycket uppmärksamhet och det värmer så mycket att jag är värd er uppmärksamhet - oh yes, verkligen!.. Det är riktigt roligt att se vad som kommer här näst, vad som skrivs och inte sägs.. Synd att ni inte lyckades få en annan människa nertryckt, attans tokar! Prova med någon annan, se er själv i spegeln och kolla vad ni finner där som är så speciellt. Men åter igen, är det mitt eller ditt/ert/ liv? Jo va sist jag kollade så var det faktiskt mitt liv, så jag vet inte vad någon tjänar på detta?..  


Förutom jag då, som får ett gott skratt och tycker att ni är så roliga samtidigt tråkiga som slösar all er energi på något helt ovärt.. Fast justja, jag är ju ganska värd det då eftersom du/ni aldrig ger er.. PUSS


  

Ovido - Quiz & Flashcards