Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg under augusti 2010

Av Frida Skoglund - 14 augusti 2010 10:24

Skulle ju skriva igår att det bara var 50 dagar kvar till bf dagen, men får väl skriva idag istället att det bara är 49 dagar kvar! Tiden rinner ju iväg och det känns som att man inte ens har varit delaktig i hälften utav graviditeten, men det har man ju - hela tiden!. 


Har sovit hur dåligt som helst i natt och när jag har vaknat till så har jag bara haft massa sammandragningar hela tiden & det var inte alls det skönaste.. Lika imorse när jag vaknade så hade jag lika då och fortfarande - funny. Som sagt, det är alltid en upplevelse att vara gravid. Det händer något nytt hela tiden och man får sig själv en liten chock för det här var jag då inte inställd på. Men vad gör det? Mysigt som tusan ändå.


Farmor & farfar skulle komma lite senare med något grejs så jag kunde baka? Farmor tyckte nämligen att jag skulle göra det så ja, hon får väl som hon vill då! Men om någon törs smaka, ja det är en annan fråga det.. Är inte så duktig på det där med att baka då jag oftast brukar glömma att ha i socker och sånt där och nu lär man ju inte vara bättre på att komma ihåg detaljerna när man är gravid. Men jag får väl vara lite extra noga antar jag!


Saknar Philip också hur mycket som helst, min mys pojke!  


  


Av Frida Skoglund - 13 augusti 2010 23:28

Kollade aldrig klart på smallville vet inte varför men så blev det i alla fall, så jag måste lik förbannat kollat på reprisen! Men men jag får skylla mig själv, jäkla klantig jag är då jag som hatar repriser. Men jag ska istället lägga mig och kolla på one tree hill och bli ännu mer trött och somna skit skönt! Bebisen är på hugget ikväll, hon har inte varit lugn på flera timmar sötnosen.. Skönt att hon är tillbaka igen till sitt vanliga jag och livar på varje dag. Synd bara att Philip inte känner något, hon brukar inte liva på sig så mycket på honom heller - hon tycker om sin far för mycket och lika så jag - älskar. 


Nä nu ska vi dra oss mot sängen och kika på tv:n, jag skulle skriva något som ett slut men det har jag totalt glömt bort nu! Nämner det igen: mitt minne ni vet, KASST! 

God natt..


  

Av Frida Skoglund - 13 augusti 2010 22:03

Jäkla långt avsnitt av smallville det var då, bara för att jag är trött som tusan!! Mamma och alla är ute på framsidan och sitter och pratar massa skit (antagligen) och Johannes sover, men min sötnos livar på i magen och gör sin mor sällskap så jag är inte heelt ensam med att kika på smallville ändå, haha.  


Nä men vi får se om jag klarar av att ha ögonen öppna i 45 minuter till, känns ganska tveksamt men man vet ju aldrig med mig heller för den delen! Jaja, det verkar starta nu så jag skriver lite mer senare om något ploppar upp i min skalle - säkerligen tankarna.


  

Av Frida Skoglund - 13 augusti 2010 20:51

Sitter och väntar på att klockan ska bli 21.00 så jag kan få kolla på smallville en fredags kväll, för en gångs skull! Brukar alltid missa på fredagar och måste kolla på lördagar, men nu måste jag ändå hålla mig vaken så jag tänker sitta i soffan och kolla för lägger jag mig i sängen somnar jag. Surt ibland att man har den bästa tv:n i sitt eget rum, den tv:n i vardagsrummet visar inte hela texten och Johannes har lyckats slarva bort dosan till tv:n så vi har bara dosan till boxern och den går ju inte att ändra själva bilden med.. Men men det är sådan "tur" vi har i denna så kallade familjen, hehe.. 


Sen ska jag då allt gå och lägga mig om en till två timmar och sova hela natten, men det är väl bara en dröm. Vaknar ju jämt och ständigt av att man måste kuta på toan eller av att bebis ska ligga och sparka och busa på .. Men det är ett bra sätt att vakna på, känna hur liten stymlar & att hon är i fulla livet.


Jaja, nu blir det tv i hopp om att sammandragningar släpper!


   

Av Frida Skoglund - 13 augusti 2010 19:35

Sitter och tänker tillbaka på hur detta år som gått har varit, ja från den här tiden på förra året. Det är galet mycket som ändrats tycker jag, vänskaper och sånt där knas och inom familjen också dessutom.. Hur jag kände för folk vid den tiden & hur jag känner för dom nu, det är inte sådan stor skillnad men på vissa ställen - absolut.. Nu istället sitter jag med magen och klumsar runt med den & det är nog den enda betydelsefulla ändringen i mitt liv. Trodde aldrig vid den här tidpunkten förra året att jag och Philip skulle ha barn med varandra, vi hade ju då bara varit tillsammans i 12 dagar. Men det kan ske mycket på ett år och jag ångrar inte hur denna dag ser ut. 


Men nu har jag tråkigt som bara den så hjälp till lite! Skriv något, fråga något, kommentera något, vad som helst jag har som sagt hur jäkla tråkigt som helst och något sådant kanske skulle underlätta? Haha, come oon!  


Det börjar trycka som tusan i magen nu också, nertill och upptill och det är allt annat än skönt. Men vad kan man göra åt den saken då? Klappa och le och se den hela underbara meningen kring det hela!  


  

  

Av Frida Skoglund - 13 augusti 2010 17:15

Försöker samla orken till att kliva upp och göra lite mat. Fast Johannes är säkerligen också lite sugen så det ska jag ta och göra strax efter att jag har skrivit detta inlägg. Har inte hänt något speciellt alls idag och mina planer sprack ju klart och tydligt, är faktiskt väldigt ledsen över det - men men.. Kanske bör vara lite mer tydlig med mina ord, jag vet inte men det är sånt som märks det också! Det finns nog inga tankeläsare, hehe.. 


Ikväll ska jag väl bara lägga mig framför tv:n och kika på någon film med Johannes och mamma, ja om det blir någon lugn och ro då vill säga.. Känns ganska tveksamt med tanke på situationen men man vet ju aldrig. Det kan ju ändå ske ett under och då blir det ett kors i taket! Vet dock inte vad det blir för film då det finns några att välja mellan på tv:n ikväll, men bra är väl det!? 


Ja ja, jag ska ta och göra lite mat nu så jag återkommer lite senare förmodligen!


     

Av Frida Skoglund - 13 augusti 2010 15:00

Trots att anticimex har varit här och hos grannen och sprejat på alla getingar så vägrar dom försvinna, dom verkar bara ha blivit mer galen! Typiskt att det ska krylla av getingar den sommaren jag är gravid, har haft en geting på ryggen när jag låg och sov men den stack mig aldrig - lättnad. Så jag har inte blivit stucken, än.. Hoppas det håller i sig så också för jag verkligen hatar dom små odjuren som ska stickas och försöka döda en, inte alltid lätt med allergier.. För några år sen i åttan tror jag det var så var det en jävel som stack mig på halsen och då visste jag inte att jag var allergisk & jag fick sätta mig på en bänk och jag fick inte heller gå där ifrån när jag började känna mig hängig och borta. Som tur var så hade jag Emmi som såg hur likblek jag var i ansiktet och sket fullständigt i idioten till idrottslärare och tog mig till sjuksyster som sedan skjutsade upp mig på akuten. Och vad hör man inte då tro? Jo att om vi inte hade gått, då hade jag även dött pga att jag var just allergisk. Ibland finns det verkligen de rätta vännerna, som faktiskt räddat livet på en. 


Och getingarna är på mig hela cp tiden och jag får springa för livet och det är inte lätt att springa med en tjockis mage och cp höft heller för den delen, dels att jag är så störd och tror att jag ska ramla så fort jag tar ett steg och trilla framåt på magen. Men det lär ju inte hända, trots min klantighet så har jag tagit det mer försiktigt nu. Även fast jag gör det så snubblar jag väldigt ofta så har jag inte trillat, har väl en ängel som håller i mig vid sidan om.. 


Just ja, lillebror kom med en sån där rolig kommentar idag igen.. 

Johannes: Jag vet inte..
Jag: Nähä, vad vet du då?
Johannes: Ingenting..
Mamma: Men jo, du vet ju mycket!
Johannes: Nej! Det är dumt att veta saker! 

Kanske ligger något i det hela?


  

  

Av Frida Skoglund - 13 augusti 2010 13:49

Bloggplatsen vill verkligen bara strula till det för mig! Dra onödiga pengar från mobilen och bara vara jätte dryg mot mig är dom.. Men det är väl dom smällarna man får ta antar jag, och det är ju ändå en otursdag idag - tydligt!!!.. Så nu ska jag gå ut och sätta mig på bron och sura för jag har ont i huvudet och det är för varmt inne. Och getingarna flyger ju ändå bara in i vardagsrummet så nu sket jag i att sitta här ett tag. 


Ska röja i mitt rum också, rensa lite och se vad jag ska ha med mig till flytt och kasta. Rensa alla kläder och massor ska jag göra. Pratade med farmor och sa att jag ville köpa kläder till lillan, men hon tyckte jag skulle köpa kläder till mig själv (?) men jag vill ju köpa till henne & inte mig. Hon kan få köpa till mig hon då, så köper jag till lillan! Braaa..  


  

Ovido - Quiz & Flashcards