Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Frida Skoglund - 20 augusti 2010 19:58

Orka att jag nu såg att jag förmodligen gjort ett litet s i Skoglund i headern, åh det kommer jag störa mig på varje gång jag ser det ju.. Men får låta det vara tills vidare, har ingen ork att fixa till det just nu heller så får göra det senare i så fall. Har nyss ätit kräftor och sånt med syster och lillebror, blev inte så mycket så jag är fortfarande skit sugen på ännu fler.. Men det är så ju förjävla pilligt så jag får ju panik på hela skiten, men men vad hade jag räknat med då.. Så svider det så jävligt om händerna av själva saften, fy fan..


Ska väl så småning om ta och kolla på tv och vänta på att någon film ska börja på femman, dock har jag sett den förut men det var ju något år sen så då kanske man i alla fall har glömt hälften. För jag kommer då inte ihåg så mycket av den, så det är bra med ett svikande minne ibland - hehe.. 


Jag vill inte sova i natt heller, har drömt nästan lika drömmar flera gånger per natt i flera nätter nu och dom drömmarna är inte rolig alls. Men när man vaknar blir man lättad, men ändå man mår ju som jag vet inte vad under tiden då man drömmer! Tror även att jag lyckades väcka mig själv under drömmen i natt, och det bara älskar jag när jag lyckas med! 


  

Av Frida Skoglund - 20 augusti 2010 16:25

Tycker det är så otroligt fjantigt när folk kommenterar anonymt och tror att dom vet allt, haha det är riktigt skrattretande för ni vet inte ett jävla skit.. Bara för att man har pengar behöver man väl inte spendera upp varenda jävla krona på en gång, det finns något som kallas för att spara ihop. Jag är jäkligt glad för att jag har spart ihop pengar så inte soc blir indragna och massa skit. Och vi kommer inte ens få något bostadsbidrag, happy!? Åååh, blir så galen på dom som tror att dom vet allt och egentligen snackar massa skit när dom inte ens har en aning   


Speciellt dessa anonyma, varför vara anonym? Varför komma med egna påhitt och låta talas för flera stycken, hör med dom jag känner då om jag nu skulle prata så mycket skit. Haha, jag svimmar för jag tycker det är roligt.. 


  

Av Frida Skoglund - 20 augusti 2010 15:14

Är på så galet jäkla bra humör så jag vet inte var jag ska ta vägen! Vet inte varför heller, började lyssna på massa skrikig musik sen sa det bara pang så blev jag skit glad och nästan hoppar för att jag är på sånt jäkla bra humör.. Det är knepig med dessa humörsvängningar, men dom är nice ibland - när dom vänder till det glada, så klart.. Men nu blev det tråkig musik så nu måste jag byta tillbaka, sånt där man inte alls blir lika glad av att höra - fy tusan.. 


Väntar på att Johanna ska skicka mess sen ska jag ringa till henne så ska jag säga massa knepiga saker så hon kommer tycka att jag är knäpp i huvudet. Skolhelvete har inte ringt tillbaka heller, men om jag eller farfar ringer tillbaka så visar vi ju iofs bara ännu mer intresse? Ja fan, det kör vi på! Nä nu måste jag ringa Johanna, orkar inte vänta längre men hon kommer förmodligen inte svara men det skiter man väl i.. Åh, känner mig helt störd för att jag är på sånt här humör helt utan anledning och fjantig som tusan känner jag mig också - hjääälp.

  

  

Av Frida Skoglund - 20 augusti 2010 14:00

Larsson är på jätte mysigt gos humör idag, satt ute med han så sa jag bara honoms namn så kom han springandes och hoppa upp i mitt knä.. Brukar ju få tjata som en galning på att han ska komma in efter att han har varit ute.. Ska nog ta och gå lite med han snart igen, bara barnen går in på skolan för man vet ju aldrig vad dom får för sig och Larsson är ju rätt så rädd för vissa så.. Lika bra att ta det säkra före det osäkra, dock kissa han ju nyss i mammas rabatt så snäll som han är.. 


Ska äta massa gott ikväll och jäklar vad jag ska bli mindre fet, eller inte. Känns knepigt att man väger så mycket när man inte gjort det förut, men eftersom jag inte äter mer än vanligt så kanske det inte bara är massa fett. Iofs så rör jag mig kanske lite mindre, men det ska det bli ändring på! Skönt också ska det bli, faktiskt.. 


Sitter och pratar med Johanna i telefon som vill att jag ska hålla henne sällskap i helgen, tycker dock att jag och Larsson ska ta oss en promenix till henne när hon har slutat jobbat.. Ska ringa Philip också lite senare för såg att han visst hade blivit offline, måste prata lite med gubben.. Jaja hur som helst, nu ska jag göra mat hej svejs!


  

Av Frida Skoglund - 20 augusti 2010 12:11

Har nästan nyss kommit hem från barnmorskan, men har även hunnit gå en liten promenad med Larsson som jag tvingade Angelica att lämna ifrån sig eftersom jag saknade han så galet mycket. Så nu springer den söta vita lurviga vovven runt och sniffar, viftar och ser allmänt super go och söt ut! Och nu hittade han sin leksak som har varit här i evigheter, överlycklig vovve..


Gick i alla fall jätte bra hos barnmorskan idag och allt såg bra ut. Pratade om ett och annat och syster min var också med och fick höra lillans hjärta och lite till. Hon sa även att hon hade vänt sig med huvudet neråt och att huvudet åkt ner eller något jag kommer inte riktigt ihåg vad hon sa, men ja hon ligger i alla fall neråt och kommer bli kvar liggandes så! Då var det nog det jag kände då för någon vecka sen när jag vaknade av att det bara snurrade till i magen och det kändes jätte knepigt, var inte alls små fötter och händer som drog runt utan något mycket större. Kommer ju inte ihåg riktigt, eftersom jag låg och halvsov.. Anmälde mig också till föräldragrupp eftersom det är ju i alla fall en människa där som man pratar med, ska prata lite med pojken och se om han ska med också. Kan ju kanske bli lite bökigt och åka fram och tillbaka från skolan också, eftersom den är i Söderhamn och föräldragruppen i Bollnäs.. Men men, det löser sig på ett eller annat vis!


Vikt: 70 kg.. (har gått upp 13kg sen inskrivningen, ojsan hoppsan..)

Blodtryck: 105/60.

Blodsocker: 5.5

Längd på livmoder: 32-33.

Hjärtljud: 153.


  

Ovido - Quiz & Flashcards