Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Frida Skoglund - 8 augusti 2010 21:14

Funderar på om man kanske ska gå och lägga sig i sängen en sväng och kom även på att jag inte träffat Johanna idag eller ens pratat med henne, känns lite knepigt . Är så sjukt trött och har jätte ont i huvudet och då har jag ändå tagit alvedon två gånger idag, två åt gången så jag vågar inte ta fler heller eftersom jag är gravid och vad jag hört så är det inte så bra om man proppar i sig för mycket alvedon då. Så jag får väl helt enkelt köra på att lägga mig i sängen och kolla på one tree hill, men jag vet ju själv att det inte lär hända på ett litet tag - så typisk är jag.. 


Lill flickan har varit så ovanligt lugn idag så det inte är sant och jag vet inte varför heller? Hon har väl kört slut på sig själv antar jag, lill fian.. Men nu är det inte heller långt kvar tills hon kommer, det är ju bara åtta veckor till beräknad dag - 2 oktober. Men det är väl antagligen bara att räkna bort den dagen eftersom de små livet inte brukar komma på den beräknade dagen - fast det lyckades jag göra . Säkert gör hon det nu också bara för att jag sa så där, haha..  


Sen är det bara ca 2 veckor kvar till jag får flytta in i lägenheten, längtar som en galning. Faktiskt så längtar jag efter att få städa den första gången också - är jag dum eller är jag dum?.. Jag som inte ens kan städa nästan, men men! Är väl inte något sånt som är så roligt för den delen heller, men känner ändå att det skulle vara roligare att städa sin egen lägenhet och bara ta hand om sig själv och liten osv.! 


Jaja, nu ska jag sluta prata om allt mellan himmel och jord och röra till det för er som läser. Känner mig lite förvirrad, men se där nu började jag nästan igen. Slutar skriva nu istället, ciao!


  

Av Frida Skoglund - 8 augusti 2010 18:42

Ja jag glömde ju lägga upp den här graviditetskalender i inlägget "V.33" och jag börjar bli lite orolig över mitt stackars minne! Här är även den..


  


  

Av Frida Skoglund - 8 augusti 2010 17:59

Finns det ens någon sanning kvar mellan oss två? Jag var alltid den som bara "hittade på allt" mellan himmel och jord, även fast jag nu i slutänden fått reda på att det mesta du sagt är bara lögn? Så fort du säger något så tror jag bara att allt är en lögn, det är en lögn att det ens fanns en relation mellan oss.


Alla verkar bara ljuga nu för tiden, finns det en enda människa som talar sanning? Nä, inte många utav dom jag känner i alla fall. Det är antingen överdrivet, eller inte sant någonstans. Eller så hittar folk bara på om andra, så man ska hitta på eller ljuga?. Det går så för långt när man sagt en sak till en person och man är väl medveten om det - sen nekar man det totalt och låtsas som att det aldrig hänt. När man sett något med egna ögon och själv blivit upprörd och arg över det - sen vet människan inte vad man pratar om!?.


Det är så det ska vara eller? Att ens barn ska växa upp bland massa lögner? Nej, verkligen inte och det är just därför jag gör som jag gör med mig och mitt barn - sticker. Bort från alla lögner, allt drama och allt jävla skit snack - bråk.


  


  

Av Frida Skoglund - 8 augusti 2010 16:39

Nu har orkat tagit en bild på "lill" magen också, ser fortfarande ingen skillnad. Tycker det ser så olika ut varje vecka, kan dels bero på vinkeln med kameran också? Aja, här är den i alla fall!  


  

  

Av Frida Skoglund - 8 augusti 2010 14:54

Tror nog att denna vecka har varit den kämpigaste i graviditeten hittills. Har haft så ont i magen hela tiden, sen i förrgår kväll har jag nästan inte kunnat gå pga värk i slutet av ryggen på höger sida ner under rumpen. Har gjort så ont att jag nästan inte kunnat stått ut också, men vad gör man inte? Man biter ihop ändå och försöker traska vidare, värk hör till graviditeten! 

Lill flickan har inte livat på så mycket denna vecka då hon har varit otroligt lugn. Man blir lite chockad när det går från att hon livar nästan hela dagarna sen slår det om en dag och hon ger nästan inte alls ifrån sig något. Men på kvällarna brukar hon liva lite mer och ibland på morgonen. Trodde inte heller att jag skulle komma så här långt i en graviditet.


Har inte heller fått så mycket mer bristningar, mest runt låren om det är någonstans. Ingen på magen än men på höfterna och lite ovanför. Men det gör mig ingenting och jag orkar inte smörja in mig heller, det sägs ju att det inte ens hjälper heller så! 


Tackar även för alla "lycka till" kommentarer den här veckan och andra runt graviditeten, jätte roligt. Sen ett extra tack till er som finns vid sidan om och stöttar och ställer upp. En bild kommer lite senare, då jag orkar!  


Barnet:

När man mätt aktiviteten i hjärnan har det visat sig att det händer saker även när barnet sover. Kanske drömmer det redan. Nu kan barnet skapa röda blodkroppar och underhudsfettet lagras. Bebisen uppfattar ljus och mörker, natt och dag. Om barnet kan fokusera blicken redan i livmodern är forskare inte helt eniga om. Några hävdar att barnet lär sig fokusera först under första till andra levnadsmånaden.


  

Av Frida Skoglund - 8 augusti 2010 11:50

Är ganska glad idag knepigt nog, men vet nog allt vad det beror på trots allt! Är lite irriterad också, eller mycket irriterad! Tycker folk har blivit så konstig eller gått alldeles för långt nu, ogilla.. 


Idag blir det bara sitta hemma och glo och ta det lugnt, har ingenting alls att göra och jag är jätte seg också för den delen - men det är väl inte ovanligt?.. Känns lite bättre i rygg/mage, men det är mer mot kvällarna då det "slår slint".. Men jag kan fortfarande inte gå utan att nästan vilja börja gråta. Mamma säger att hon tror på foglossning, fy bläh vad ont foglossning gör nu för tiden i så fall kan jag säga! Idag går ju jag in i en ny vecka också, kanske månad om jag såg rätt? Vi kan ju alltid hoppas på det bästa! Vill ha liten ute snart och bara ta hand om henne och inte göra så mycket annat.


Frågestunden har jag igång tills ikväll eller imorgon, så passa på & fråga fråga fråga!  


  

Ovido - Quiz & Flashcards