Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 23:35

Jag som skulle gå och lägga mig (!!) så kommer jag på att jag vill pyssla så mycket med collage. Men vart fan är fantasin då? Den sitter i huvudet och jag kan absolut se framför mig hur allt ser ut, men det blir aldrig lika på datorn? Och jag hittar inga jäklar bilder, någon som vet någon sida när dom har massa enkla bilder, typ som slingor osv.? Jag hittar fan ingenstans, och jag blir galen för nu när jag visste hur jag skulle göra så tycks det inte alls bli som jag vill. Kanske har ett för kasst program att pyssla med bilderna i också, vem vet? Jaja, nu lägger jag ner så - god natt på riktigt.


  

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 22:36

Tänkte bara skriva av mig lite och göra ett snabbt inlägg nu innan jag går och lägger mig, även fast jag nyss uppdaterade er men men! Philip kom i alla fall inte så då får jag sova själv inatt, men men jag får ju försöka se det från den positiva sidan? Nej, det finns inget positivt så det var ju bara att glömma, jaja.. Sen tänkte jag också skriva ner en liten förklaring för dom som tror att dom inte förstår, folk som tror att jag är döv och blind - vilket jag nu tyvärr inte är! Just ja, jag ska ju kolla på one tree hill innan jag sover också, blev lite små ledsen nu så måste komma på andra tankar, haha.


Varför ska folk betyda något för mig när dom bara beter sig illa mot mig, eller mot min kille? Säger såna jävla dumma saker, gör såna jävla dumma saker också? Tror ni då på fullaste allvar att jag skulle känna mitt stora behov till att umgås med er, när ni bara snackar skit om mig bakom min rygg. Även om inte min pojke bryr sig om vad folk säger gör mot honom, så bryr jag mig. Och jag vet att jag har varit så jävla dålig på att visa det för dig Philip, men jag gör det och jag kommer visa det för dig nu den här gången - promise. Så, det är därför ni inte har någon betydelse alls för mig och jag kommer aldrig någonsin kunna se på er och känna något slag av saknad eller hur jag längtar efter att få känna er närhet, höra era röster osv.. Och att ni låtsas som ingenting, det stör jag mig riktigt jävla mycket på - väx upp. Synd att ni visade era falska/rätta sidor, dom bet på mig och jag tänker därför inte delta i era liv mer och inte låta er delta i mitt liv mer. Ni skriver saker till mig, sviker mig och tror att allt ska bli bra sedan - nej tack. Ni säger saker om killen som jag älskar som jag ska bilda familj med - ännu mer nej tack. Så ni behöver inte slösa mer energi på att sitta och försöka mer, jag är klar med er nu. Och vissa utav er som inte ens lägger ner 5 sekunder på att ens höra av er en endaste gång, ni är snart också - nej tack. 


Varför ska jag lägga ner min energi på er? När jag har något som betyder så mycket för mig, min familj som snart blir bildad. Ja, han betyder enormt mycket för mig och både han och jag kan ha våra dåliga stunder - men han kan i alla fall vara ärlig. Det kan inte ni vara, det betyder mer. Tycker inte ens att jag egentligen förtjänade den här chansen som han gav mig nu till ett liv med varandra, men det visar ju bara hur gott och stort hjärta han bär runt på. Det är det enda som betyder något för mig, så vad ni än gör sluta skriv, sluta hör av er, sluta försök - jag vill inte. 


Det kanske finns hopp för en människa där ute, men det får tiden avgöra.


Men men, god natt!


  

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 21:59

Har nyss haft Johanna över en jätte snabbis på ett kort one tree hill kikande, och skvaller från hennes sida! Hann inte ge henne något skvaller tillbaka, då det som sagt bara blev en snabbis. Blev mer prat än one tree hill kollande så jag lär nog spola tillbaka senare när jag ska lägga mig. Men det beror ju på om Philip tänkte komma eller inte, ska ringa om 30 min och höra efter.. Annars blir det väl bara att sitta här ett tag och sedan gå och lägga sig och sova, skönt ska det bli. Har inte fått många timmars sömn sen igår natt, då man skulle försöka sova. 


Kommer du någonsin sluta förvåna mig?..


  

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 20:56

Kanske är det jag som blivit vrång och inte tänker ge med mig, kanske är det så att jag har fått nog när detta pågått i flera år och det har alltid varit samma visa. Fula ord, anklagelser, hat och en massa patetiska saker - från båda håll. Så någon gång får det vara nog, någon gång får gränsen vara nådd - och det är den nu. Så nu känns det bara som att jag inte bryr mig längre, att jag inte orkar lägga ner energi när det ändå inte kommer bli någon skillnad. När vi båda vet att det inte blir mer än så här, så varför? Jag ser inte längre någon mening i det, det har alltid vara super tighta vänner - ovänner. Aldrig har det funnits något där emellan, så det kanske aldrig har varit menat att man lärde känna varandra från första början. Kanske var det här som var meningen med det ändå, trots allt. Det är nog alltid en del i kroppen som stannar kvar i de ynge åren, fjantar och håller på. 


Man kan inte prata och tänka efter, det gjorde jag i flera år och det var inte alls längesen jag kom ifrån det. Jag kanske är efter, jag kanske är sen angående min mognad och mitt förstånd. Men det är väl också olika från person till person, vem som lär sig först, vem som lär sig sist. Huvudsaken är väl att läran går in, och jag vet att jag hade inte suttit här och blivit den jag är utan Philip. Och jag känner att det är inte många andra, som har någon stor betydelse för mig längre.


Så du eller ni som snokar runt, bara sluta - det tjänar inget till.


       

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 19:49

Sitter och klurar på om jag ska kliva in i duschen eller om jag ska vänta ett litet tag med det, kanske ska försöka få bort huvudvärken först och främst. Ingen lust att knapra alvedon idag då jag gjort det för någon dag sen bara också, kan ju vara så att dom slutar göra någon skillnad till slut. Börjar även bli en aning trött igen men man får skylla sig själv när man aldrig sover riktigt som man bör!


Farfar hade också pratat med försäkringskassan idag och dom sa att dom kan fortsätta ge mig pengar som jag får efter att pappa dog, om jag fortsätter att gå i skolan. Jag behövde bara läsa ett ämne och vara i skolan en timme om dagen och jag får ju några tusenlappar för det. Men ändå, då måste vi lämna bort lillan varje dag en timme och det känns mindre roligt. Så jag vet inte alls hur jag ska göra och får sådan panik, vet inte heller vad jag vill läsa så. Men vill gå i skolan också, och vill fortsätta få dom där pengarna - men vill vara mer med barnet, så klart. Ni kanske tycker jag är dum som funderar så mycket över det, men jag vet ärligt talat inte. Har jag fått bebbe så vill jag finnas där 100% utav dagen och inte lämna bort, men vi kommer ju få betydligt mycket mer pengar om jag går 5 timmar i veckan i skolan - så då kan även hon få mer saker. Nä ush, hatar sånt här.


Ska snart äta lite också bara maten blir klar någon gång. Sen dusch och sen kanske lägga sig i sängen en sväng, eller kanske duschen före maten - sånt som märks.


  

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 18:32

Jag har en bild i mitt huvud som aldrig försvinner och jag kommer aldrig förstå, hur en människa kan göra något sådant mot någon mindre som är i stort sätt försvarslös mot en sådan stor människa. Bilderna blir bara fler och fler, grälen blir större och större. Hatet växer, oron lika så. När ska det här sluta, någon gång eller aldrig? Det måste ta ett stopp snart, innan det går för långt - det har redan gått för långt. Innan det går längre då, för varken jag eller andra klarar av att se på längre. Det är oacceptabelt, ditt beteende och alla dina korkade bortförklaringar. Men den andra människan är lika så.


Jag funderar på om jag ska gå ut och sätta mig på bron där det blåser som sjutton, är ju så galet varmt inne så jag vet inte var jag ska ta vägen. Så istället ute så fryser jag, faktiskt - helt otroligt. Men men det känns som att det är bätrre att gå ut i "kylan" och sen in i denna värme - man kanske blir sjuk iofs..


  

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 15:54

Har sovit i ca 4 timmar och skönt som tusan var det, har vaknat en gång varje timme men det är sånt som händer ibland. Så nu väntar jag på att mamma ska komma tillbaka från träffen, hon hämtade Johannes och mormor där.. Så kan hon åka och hämta mina pengar hos farmor & farfar, har helt tomt med pengar hemma så det är sjukt. Dels att om Philip kommer tillbaka så vill jag ha något hemma ju, kan ju inte bara trycka i honom massa chokladbollar..  


Ska dra mig från datorn och dricka mängder med vaten, känner mig hur ut torkad som helst. Sen ska jag ringa till Philipen och se om han dyker upp eller inte..  


  

  

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 10:45

Då har min pojke åkt hem, lite för tidigt tycker jag men han kanske skulle komma tillbaka senare eftersom jag är så snäll och gav han mitt busskort, hehehe.. Ska nog också träffa Johanna idag en sväng, kika lite på one tree hill! Blir väl antingen innan Philip kommer, om han nu kommer då. Så det är behövligt sällskap från båda två personerna! Sen är det nog bara syster Angelica som är enormt saknad och Larsse, så jag går av på mitten för tusan bubblar.


Har nästan inte sovit något i natt heller, vaknat till och från hela tiden och vaknat när jag nästan har somnat. Men sånt är livet och det är dom smällarna man också får ta ibland, hihi! 


Ska snart gå och borsta tänderna sen ska jag lägga mig och kolla lite på one tree hill, somnade sent igår och vaknade vid halv åtta imorse! Ush och fy, och sluta snåla med kommentarer och frågor också folket, höll ju igång hela förra veckan och veckan innan dess så nu ska ni väl inte tappa det tycker jag! Det är det som är det roliga med en blogg, när folk ger "svar"  


  

Ovido - Quiz & Flashcards