Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Jäkla beslut..

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 19:49

Sitter och klurar på om jag ska kliva in i duschen eller om jag ska vänta ett litet tag med det, kanske ska försöka få bort huvudvärken först och främst. Ingen lust att knapra alvedon idag då jag gjort det för någon dag sen bara också, kan ju vara så att dom slutar göra någon skillnad till slut. Börjar även bli en aning trött igen men man får skylla sig själv när man aldrig sover riktigt som man bör!


Farfar hade också pratat med försäkringskassan idag och dom sa att dom kan fortsätta ge mig pengar som jag får efter att pappa dog, om jag fortsätter att gå i skolan. Jag behövde bara läsa ett ämne och vara i skolan en timme om dagen och jag får ju några tusenlappar för det. Men ändå, då måste vi lämna bort lillan varje dag en timme och det känns mindre roligt. Så jag vet inte alls hur jag ska göra och får sådan panik, vet inte heller vad jag vill läsa så. Men vill gå i skolan också, och vill fortsätta få dom där pengarna - men vill vara mer med barnet, så klart. Ni kanske tycker jag är dum som funderar så mycket över det, men jag vet ärligt talat inte. Har jag fått bebbe så vill jag finnas där 100% utav dagen och inte lämna bort, men vi kommer ju få betydligt mycket mer pengar om jag går 5 timmar i veckan i skolan - så då kan även hon få mer saker. Nä ush, hatar sånt här.


Ska snart äta lite också bara maten blir klar någon gång. Sen dusch och sen kanske lägga sig i sängen en sväng, eller kanske duschen före maten - sånt som märks.


  

 
 
Ingen bild

lilliiiiz

16 augusti 2010 20:37

Hej jag har läst din blogg nu ett bra tag och
tycker den är jätte bra :)
Läste att din pappa men är död det är min med ;/
Tråkigt när sånt händer :(
du får gärna lov att kolla in min blogg (:

Frida Skoglund

16 augusti 2010 20:50

Vad roligt :).. Ush, det var ju mindre roligt. Det är jätte tråkigt och synd sånt där..

 
Ingen bild

Julia

16 augusti 2010 23:46

kan väl ändå vara bra att vara i skolan en timme åt dagen? Det är ändå inte så mycket och i dagens samhälle är det så svårt att få jobb utan någon slags utbildning. Så jag tycker du borde gå i skolan och då får du ju ändå pengar som du kan leva för. :)

Frida Skoglund

17 augusti 2010 10:47

Ja jag tycker det jag också. Men samtidigt så är det ju inte 100% att skolan accepterar det heller. Men vi får väl se vad som säger :)

 
Ingen bild

Systra

17 augusti 2010 01:31

Du vet att jag ställer upp och att du kan lite på mig om det skulle vara så att du behöver barnvakt. När jag kan vill säga!.

Frida Skoglund

17 augusti 2010 10:47

Det vet jag älskade du. Detsamma gäller dig, när det är din tur!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards