Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Frida Skoglund - 12 augusti 2010 20:55

Det är så sjukt svårt att se på när man vet att ett barn råkar illa ut dag ut och dag in, och man kan inget göra åt saken heller? Vad gör man när man redan anmält, men dom drar tillbaka anmälan? Dom ser inte de allvaret jag/vi ser, för dom är inte delaktig i deras vardag som jag/vi är. Är så sjuk less och det förvånar mig inte att det här samhället är på väg åt helvete. Ingen gör ju något åt saker, ingen tar sitt fulla ansvar? Alla bara ger upp och står och kollar på, samtidigt som dom vet att den här stackars ungen inte alls klarar sig själv på de sätt. Liksom aldrig får mat då den ska ha mat, bara på sena kvällar om ens det. Någon måste vakna till liv och göra något, det går inte bara att se på. Lägg ner alkohol drickandet och ta ditt ansvar som förälder innan du börjar klaga på andra så som du gör. 


Fortfarande så förstår jag inte varför dessa människor skaffar barn, eller varför människor skaffar barn med dessa människor? Det är ju ändå som för den andra föräldern att ha två små barn att ta hand om. Det är så ledsamt och hur jag än gör så hjälps det inte till - det gör ingen nytta. Besvikelse, stor besvikelse. Dumt kanske att skriva ut på bloggen, men jag vet att en dag kommer denna människa läsa detta och jag vet inte om den känner igen sig själv och kanske gör något åt saken. Men det är kanske omöjligt det också, det är nog omöjligt. Jag försöker ordna till det i vardagen, men det är även omöjligt också..


  

Av Frida Skoglund - 12 augusti 2010 19:31

Har varit full rulle i magen i stort sett hela dagen tycker jag! Men det är bara mysigt för jag glömmer totalt bort allt det onda när liten gullar runt där inne och av massor med fler anledningar. Är ju också bara 51 dagar kvar till bf, men man lär väl kanske sätta ett ca framför dessa 51 dagar antar jag. Allt runt om kommer bli så bra och är bra och jag trivs verkligen så som det är just nu. Att få vara med den man vill vara med & få bära på honoms barn är bara ett stort jäkla plus i kanten och jag vet att båda två kommer klara av allt galant och ta allt sitt fulla ansvar och vara så som föräldrar ska vara från grund och botten. Så jag längtar efter allt som väntar oss..


Är lite små irriterad bara på allt hat, alla anklagelser och skit snack. Vet inte vad man ska göra för att man själv ska förstå och få andra och förstå. Är ju inte heller alltid bara en person i en konflikt, det är ju faktiskt två så man kan inte bara skylla på den andra. Men ibland är det lätt hänt att andra bara skyller ifrån sig och låter andra ta skuld och skit. Men man måste inse också att folk faktiskt förändras och vi kan inte bara dömma en person utifrån hur den var för flera år/månader sen. Mycket kan ändras på den långa och kanske korta tiden. Men vissa förstår inte sånt där, och allt handlar inte om dessa.


  

Av Frida Skoglund - 12 augusti 2010 17:13

... Och min älskade kofta är borta!!!!!!! 


  

Av Frida Skoglund - 12 augusti 2010 17:09

- Jysk har höjt min tv-bänk med 1200 (?) kr. 

- Mamma och Tobbe har användt allt varmvatten till poolen.

- Jag blev "jagad" av en geting, så nu kan jag inte gå IGEN.

- Det är omöjligt att springa när man är gravid.. 

- Jag är skit less och írriterad nu så jag dör på någon..


Väntar på svar från Philip på om han skulle komma hit eller inte, så jag vet om jag ska duscha i is kallt vatten eller inte.. Om jag ska städa upp i rummet eller inte, ja om jag ska röra mig eller jag vet ingenting just nu.. Jag är så grinig bara och jag ångrar att jag alltid lyckas ge fel svar och komplicera till allt, skit dag hittills. Kom & gör mig glad bby..


  

Av Frida Skoglund - 12 augusti 2010 13:53

Väntar på att klockan ska ticka iväg lite så jag kan lägga mig och bara glo in i tv:n, som alla de andra dagarna ser ut förutom att det oftast är dataskärmen som jag glor in i. Mamma har även köpt en brie ost som hon såg att jag kunde äta nu medans jag var gravid, är så jäkla happy! Har inte fått ätit någon annan ost än vanlig ost sen jag blev gravid eftersom dom inte har varit pastöriserad men nu ikväll får jag gotta mig lite med en efterlängtad ost på kex, wihoo... Fått något jäkla sopp beroende (?) och sa åt mamma och köpa massa olika soppor och ja, jag vet inte men det är alltid en upplevelse att vara gravid och det bara dyker upp nya grejer hela tiden men roligt är det! Men ska väl snart också göra något så jag äta lite, var ju ett litet tag sen sist..


Vill alltid bara ligga på ditt bröst med din arm runt om, och förklara hur mycket jag älskar dig & vad du betyder för mig. P  


  

Av Frida Skoglund - 12 augusti 2010 11:29

   Inte en sekund utan er..   


  

Av Frida Skoglund - 12 augusti 2010 10:25

Vaknade inte på rätt sida idag heller, känner mig hur irriterad och grinig som helst. Men det har lagt sig lite så det kanske blir bra om en stund, men det är väl sånt som märks och det beror väl på vad som sägs och inte sägs under dagen.. 

Ska snart kämpa mig upp ur fotöljen (haha) och göra lite frukost så kanske man kan äta normalt under resten utav dagen också. Det är i alla fall värt ett försök, kommer vara segt att få ner det men men det är sånt man får stå ut med!


Farfar ska kika in senare för han skulle fylla på min mobil sa han igår, världens bästa gubbe. Så ska jag väl prata lite mer om allt runt om och försöka skjuta upp på att åka till ikea som bara den, för nu kan jag ju som sagt inte gå. Kändes förjävligt och säga nej till Philip om att åka till Gävle, vill ju så gärna komma ut och vara med honom.. 


Dig kommer jag aldrig någonsin att se på igen, le åt eller skratta med en gång till.


     

Ovido - Quiz & Flashcards