Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Frida Skoglund - 14 augusti 2010 23:37

Jahapp så var den filmen sedd också, vet inte om den var bra eller mindre bra men den dög då i alla fall. Mamma lyckades också hålla sig vaken, men det är väl inte så svårt när T bara låg och hickade halva tiden!. Ska nog snart gå och lägga mig och kolla på one tree hill, så får man se Sophia Bush i sitt "vanliga jag" som man är van vid, ja hon var med i den där filmen.. Det där ilande har släppt lite nu, sitter neråt i ryggen istället men men bättre det än att det trycker som sjutton i halsen, känns som att man inte får någon luft vid vissa tillfällen. Sammandragningarna har satt igång igen och nu håller dom i sig lite längre, vägrar släppa när jag går upp och trampar runt lite också men men! Lägger mig i sängen istället, då det kanske släpper och så får jag busa på med liten flicka som legat och tryckt med foten (?) hela tiden och magen har guppat upp och ner.


Som sagt så blir det sängen nu då och försöka sova, blev dock väldigt pigg eftersom ögonen var hur öppna som helst under filmen för jag vägrade att somna så då ska man ju självklart pigga på sig lite istället. Jaja, skriver mer imorgon nattinatt.'


  

Av Frida Skoglund - 14 augusti 2010 22:49

Skapligt svårt är det att koncentrera sig på att kolla på film när man har en ilande och tryckande värk under bröstet och upp till underläppen!? Vet fan inte hur jag lyckas på med allt dessa, men ja det är ju jag så va fan. Fick inget bra slut på kvällen heller, så nu ska jag gå ut och svalka av mig tror faktiskt att jag har gått och skaffat mig feber. Jaja, snart börjar väl filmen så ska väl skynda mig ut i hopp om att bli nerkyld..


  

Av Frida Skoglund - 14 augusti 2010 20:44

Kollade på vad det var för filmer ikväll på tv:n och såg bara att det stod thriller och då föll jag direkt, den ser vi tycker jag! Så kollade mamma och hoppade till av glädje då hon såg att det var liftaren, tydligen en favorit film i hennes "filmhög" verkade det som. Så det blir väl familje mys framför den filmen ikväll då, för snart är det ju också slut på dessa familje mys kvällarna då jag flyttar och bildar mina egna lilla familj - längtaaa.


Jaja, först blir det criminal minds och ska väl snart göra popcorn eftersom min mamma glömde chipsen och lördags godiset till Johannes! - Katastrof!! Men tur att Johannes har sina "bollar" - chokladbollar. Men dom är snart uppätna eftersom han springer och tar en hela tiden, buse!


Du är allt jag vill ha, allt jag någonsin önskat. Det finaste jag någonsin sett, det absolut finaste. Du är allt, precis allt. P  


  

  

Av Frida Skoglund - 14 augusti 2010 20:02

Så sjukt irriterad och så förbannat trött och jag får aldrig vila heller, åååh blir galen. Så nu är jag på det sämsta humöret och jag som var så glad tidigare idag & nu är det humöret också försört, tackar för det - eller inte. Sen är jag skit hungrig och om jag känner dom här hemma rätt så blir det väl inte mat inom en timme, fast dom har iofs hållt på med den ett tag och jag orkar verkligen inte ställa mig framför spisen -får dessutom inte plats framför den när mamma står där.


Så ska lägga mig skit tidigt ikväll och nu ska jag allt sova imorgon, länge! Ska köpa såna här öronproppar, det kanske hjälper? Säkert så klarar jag inte av att sova med dom i istället, alltid min otur på det sättet.


Men hoppas att alla andra har haft en rolig/trevlig dag/kväll och att det fortsätter så, om inte så hoppas jag att det blir så istället. Sen är det bara att skriva på, fråga på, kommentera på - mycket roligare ni vet.  


  

Av Frida Skoglund - 14 augusti 2010 17:16

Helt galet varmt ju och det känns precis som att man har 40g feber, men som tur är så är det ju inte så heller! Har haft en geting som surrat runt mitt huvud men jag fattade aldrig att det var en geting tills jag såg den på lite avstånd, då den flugit iväg. Tur att jag lärt mig att sluta vifta så fort jag hör surrande ljud, annars hade jag väl blivit stucken! Idag är det lika som igår - ingenting som händer i min lilla värld. Tråkigt som bara den men egentligen inte, för jag trivs med att inte ha några planer för kvällarna. Nu har man inte dom där bekymmer man hade förut då man skulle ut, vad man skulle ha på sig, vad man skulle dricka, hur man skulle få tag på dricka. Nepp, har det mycket bättre nu när jag får bära runt på vårt barn och ta hand om henne..


Ska snart lägga mig och vila en sväng då jag är så galet trött så jag vet inte var jag ska ta vägen, sugen på chips men dom glömde ju min senila mor att köpa - sååå klart. Men först ska jag nog smaska på lite mer melon och chokladbollarna blev skit goda - happy face!


  

Av Frida Skoglund - 14 augusti 2010 13:43

Har nyss bakat chokladbollar med Johannes, skapligt kladdigt om man säger så! Men det gick bra, tills vi skulle ställa in alla saker i skafferiet så tappar självklart Johannes kakao på golvet - inte lätt och vara liten jämt. Så nu ligger dom bara i kylskåpet i väntan på att dom ska stelna lite, tänkte även berätta en liten "historia" om när jag och Emmi var mindre och kanske gick i sjuan och skulle göra chokladbollar.. Men jag glömde i alla fall inte att ha i sockret!  


Det börjar med att vi får för oss att stoppa in smöret i micron, med pappret runt om så det smäller och blixtrar till i micron. Sen skulle vi koka kaffe och ingen av oss visste hur vi gjorde, men vi gjorde kaffet och hällde i allt kaffe i smeten.. Sen när vi skulle smaka så smakade det ju självklart åt helvete och jag tror till och med att hälften ramlade ur när vi skulle slänga allt i soppåsen.. Så det kan gå ibland, men man lär sig! 


Så nu blir det att bara sitta stilla ett tag då jag fick lite ont i ryggen av att springa upp och ner för trappen till mormor - men men!


  

Av Frida Skoglund - 14 augusti 2010 10:24

Skulle ju skriva igår att det bara var 50 dagar kvar till bf dagen, men får väl skriva idag istället att det bara är 49 dagar kvar! Tiden rinner ju iväg och det känns som att man inte ens har varit delaktig i hälften utav graviditeten, men det har man ju - hela tiden!. 


Har sovit hur dåligt som helst i natt och när jag har vaknat till så har jag bara haft massa sammandragningar hela tiden & det var inte alls det skönaste.. Lika imorse när jag vaknade så hade jag lika då och fortfarande - funny. Som sagt, det är alltid en upplevelse att vara gravid. Det händer något nytt hela tiden och man får sig själv en liten chock för det här var jag då inte inställd på. Men vad gör det? Mysigt som tusan ändå.


Farmor & farfar skulle komma lite senare med något grejs så jag kunde baka? Farmor tyckte nämligen att jag skulle göra det så ja, hon får väl som hon vill då! Men om någon törs smaka, ja det är en annan fråga det.. Är inte så duktig på det där med att baka då jag oftast brukar glömma att ha i socker och sånt där och nu lär man ju inte vara bättre på att komma ihåg detaljerna när man är gravid. Men jag får väl vara lite extra noga antar jag!


Saknar Philip också hur mycket som helst, min mys pojke!  


  


Ovido - Quiz & Flashcards