Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Frida Skoglund - 17 augusti 2010 18:51

Fick inte vila nå länge idag heller, hann knappt somna så började det livas som sjutton men jaja - sånt som händer. Ska väl äta snart eller om ett tag, bara maten blir klar någon gång. Ska ta och slå en pling till min käre farfar och höra om han fått tag på någon person på skolan. Men han har ju inte ringt mig så det är tveksamt. Kan ju vara bra nu att få reda på i tid om man ska börja eller inte, med tanke på att skolan snart drar igång också. Det som gör mig mest orolig är ju dessa trappor, när jag knappt klarar av att ta mig upp för halva trappen till mormor som är så mycket kortare än den i skolan. Dock är det ju inte så att man går i trappor hela tiden, är ju lite rakt ibland också så men men. Ska som sagt försöka få tag i gubben och höra efter.


Undrar hur det blir med ikea nu då, då vi inte kan åka på någon vardag så får det väl bli på en helg. Jobbigt då det är kalas mycket folk iofs, men det får vi väl stå ut med. Skadar väl inte dom kanske, men jag har blivit så folkskygg sen jag blev gravid tycker jag, jätte knepigt. Har inte så mycket att skriva om nu så, återkommer senare kanske.


  

Av Frida Skoglund - 17 augusti 2010 15:31

Sitter och funderar på om jag ska duscha nu eller efter att jag har vilat, inte direkt ett svårt beslut men då är ju även jag som jag är också så. Vad är det att räkna med? . Vill kika på one tree hill också och det är ett jäkla tjat om den där serien här i bloggen, men men så det kan bli ibland och sånt som man får stå ut med! Har en enormt skrikig och grinig lillebror idag också. Satt och fipplade med massor på datorn och tid tog det för mig, så precis när jag nästan var klar så kommer han och klickar så allt blev kaos igen. Så då blev han ledsen och trodde att han hade förstört hela datorn och förstört allt för mig. Men man kan ju inte alltid heller räkna med att små barn har fingrarna i styr, men tyckte så enormt synd om honom när han blev så där ledsen.. 


Nu är det inte långt kvar tills flytten heller och inte heller långt kvar tills våran bebbe kommer, längtar som tusan över att få leva mitt liv med dig och skapa familj med dig. Det är det absolut bästa som hänt mig & du är det bästa någonsin.


      

Av Frida Skoglund - 17 augusti 2010 14:00

Jag tror då minsann att jag ser en förändring, en positiv också och det kan faktiskt stämma när jag tänker på hur gårdagen varit. En del utav gårdagen i alla fall, men det är ju trots allt bara början utav dagen så man ska väl inte ta ut för mycket i förskott heller men men. Ingenting som säger att man inte kan hoppas och hålla tummarna, på något sätt så slipper jag det ändå till slut.


Är lite stilla idag som alla andra dagar, men har ju i alla fall träffat Johanna! Väntar på att farfar ska ringa också och höra om han fått tag på något folk så det händer något snart! Orkar inte sitta och vänta heller, segt som tusan. Ska även gå och vila lite snart så jag blir lite pigg igen. 


Elementen i mitt rum har tydligen varit på, på högsta värmen också dessutom! Det var super varmt i rummet när Philip skulle sova över så frågade han om elementen var på, men nej tyckte jag så kollade jag - jo visst, högsta värmen. Så nu är det kallt i rummet igen - love it! Så nu måste jag ha täcket på mig om jag ska sova igen, wiho!


  

Av Frida Skoglund - 17 augusti 2010 11:34

Pratar med Johanna i telefon som är på väg hit med barn, gulligt.. Tydligen så började det regna nu också, hehe vilken otur för stackars henne då! Vet inte vad vi ska göra eller sånt där heller, sådant som visar sig. Och om jag nu får gå i skolan, för rektorn och alla dom där så kommer jag få gå i samma klass som Johanna. Så nu hoppas jag som bara den på att få gå där, önskar att man kunde gå mer än en timme bara men det kan ju bli lite svårare när man har en liten.. Kanske kan få så man kan plugga hemma och gå på vissa lektioner? Farfar skulle ringa och prata med rektorn och sånt där, så får väl hålla tummarna. Vill ju få en utbildning så jag kan få jobb och det ena med det andra, för vill inte leva på andra - aldrig.


Nu måste jag fortsätta prata med Johanna i telefon, bye!


  

Ovido - Quiz & Flashcards