Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Frida Skoglund - 11 augusti 2010 18:16

Har suttit och kollat på ikeas hemsida och skrivit ner priser på allt som vi ska ha till lägenheten. Vet inte hur mycket pengar det kommer att bli men tog det billigste på såna här små saker man har i köket som stekpannor och sånt där tjafs. Det börjar ju verkligen närma sig nu och nu är det bara att handla och "slänga in" i lägenheten och fixa till om några få veckor sen är det bara att bosätta sig där tills vidare. Något som jag verkligen ser fram emot också för den delen. 


Ska snart ta och äta lite också bara illamåendet har lagt sig lite så man får ner maten i alla fall. Men det är snart för det är så det känns i alla fall! Ska också om någon dag eller några dagar handla lite mer kläder till lillan. Var inte så mycket av varje storlek så ska handla sönder mig på det och även handla present till Philip så fort pengarna ramlat in på kontot. 


  

Av Frida Skoglund - 11 augusti 2010 14:31

Haha jag kan inte annat än att bara skratta åt mig själv och allt. Låg i natt och hade säkert ont på alla ställen, värken i knäna har också kommit tillbaka och helt underbart är det. Idag hade jag nästan inge ont alls, tills jag kom fram till farfar och nu kan jag inte lyfta eller röra ena benet utan att få en för jäkla ont och ja jag tycker det är så roligt ändå. Känner att jag skrivit mycket om att ha ont och det kanske ser ut som att jag klagar, men icke det är ju lätt värt det sen när liten är ute bland oss! Skulle inte heller vilja sluta vara gravid pga värk, det är mysigt ändå och något underbart.


Ska snart lägga mig och kolla på one tree hill och hoppas på att allt släpper förr eller senare! Först ska jag äta något, fick inte i mig mycket hos farfar och farmor!..


  

Av Frida Skoglund - 11 augusti 2010 10:54

Sitter och väntar på att mamma ska duscha klart så man kan duscha någon gång. Är kokhet så jag vet inte var jag ska ta vägen, säkert något skit som alltid och typiskt är väl det. Ska även sitta här i en evighet och vänta på att farfar och Göran ska kanske först och främst åka till Söderhamn om dom inte har gjort det, men annars vänta på att dom kommer hem där ifrån så jag och farfar kan byta lite pappren med varandra. Ska skriva på något kontrakt, så ska han få min inflyttnings lista på alla saker som måste köpas till lägenheten.. Undrar vem som får det roligaste pappret?  


Sen ska jag bara ta det lugnt och kolla på one tree hill som vanligt, orkar ju aldrig kolla hela avsnitt på kvällarna när jag ska sova så får väl börja i tid också då. Kommer säkert bli trött då också och somna men det sket jag i.. Måste på något sätt fylla på luren också så man kan utnyttja den lite, det börjar bli snålt med pengar/sms på den märker jag.. 


Har sovit väldigt dåligt i natt också då liten har busat och stökat hela natten, så vaknat flera gånger i timmen och legat och varit klarvaken för att liten som sagt levt livet.. Kanske därför hon är så lugn på dagarna och gör väldigt lite liv ifrån sig, men det kommer det också! 


  

Ovido - Quiz & Flashcards