Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Frida Skoglund - 6 augusti 2010 18:11

Suttit och kollat på några avsnitt av one tree hill med Johanna, får se om det blir att kika lite till eller om vi lägger ner för ikväll. Annars har inte dagen varit så annorlunda mot för de andra dagarna, kvällen lika så! Blir bara att sitta inne och ta det lugnt som vanligt, lite tråkigt ibland att sitta inne hela tiden men kanske lika bra nu när man har chansen att vara lite för sig själv. 


Nu får ni komma tillbaka igen med kommentarerna och frågor! Vill ju inte ha en frågestund om det inte är några frågor som ställs, skulle ju vara så mycket roligare! Det har verkligen varit super roligt att blogga den här veckan och hoppas det är så veckan ut och veckorna efter. Men nu får ni ta och fråga på tycker jag & kommentera för övrigt också så klart om ni vill det.  


  

Av Frida Skoglund - 6 augusti 2010 12:34

Vad mycket skit och drama det är i den här världen när man tänker efter. Det är ju läskigt & ibland är det till och med så starka falska rykten att det är farligt. Det är riktigt hemskt att se på vad som händer runt om oss, sant eller falskt. Det är riktigt sjukt ändå, hur det än är. Det är knappt något som förvånar en längre, men ändå så är det en del av en som bryr sig så pass mycket. 


Det är många som bär på det goda hjärtat och bryr sig om de personer som gjort en illa tidigare i livet, på alla möjliga sätt. Men ändå alltid ställer upp i efterhand och finns där för de personer som gjorde en illa en gång i tiden, en del saker är lättare att svälja och andra inte. 


Förstår inte själv hur jag kan låta en del personer behandla mig som luft & riktigt illa, säga hur elaka saker som helst. Men varför sätter jag aldrig stopp för det, är jag för svag för det? Bryr jag mig för mycket om personerna, vad är det frågan om? Dom kan vara hur elak som helst, och jag gör en pytte liten grej och lever i ångest pga det i flera dagar och ibland veckor.


Förstår inte folk som ljuger om så starka saker heller, anklagar folk för riktigt grova grejer för att få uppmärksamheten runt om sig. Visst är det folk som ljuger om små saker för att få uppmärksamhet, men när det går så pass långt att det blir till att ljuga om tyngre saker så är det så ledsamt. Det är så tråkigt och man börjar ju fundera vad det är som händer, varför folk inte blir lika behandlar t.ex


Men men! Sitter nu och väntar på att mamma och Tobbe ska komma hem från affären så jag kan hoppa in i duschen och bli lite sval, är nämligen barnvakt så då är det inte lätt att bara gå ifrån och duscha! Sedan blir det att kika one tree hill med älskade Johanna igen, vi har blivit fast i den serien igen som jag tidigare skrivit. 
Glöm inte heller bort att skriva massor med frågor till frågestunden, nu när man försöker liva upp bloggen och prova på något nytt!


Tack igen, för alla kommentarer - i love it. Riktigt roligt att det hållt i sig också, hoppas det fortsätter så och att det även kryllar med frågor till "frågestunden". 


  

Av Frida Skoglund - 6 augusti 2010 10:55

   Ja jag tänkte ha mig en liten frågestund av flera anledningar också. Har väl dels sett det på andra bloggar och har tyckt det är så roligt att läsa frågorna dom får och svaren på frågorna. Sen älskar jag verkligen att bli frågad saker & få ge ett ärligt svar och sådant. Sen tycker jag även att min blogg är lite små tråkigt, så varför inte prova på något nytt? Jag får frågor ofta på bloggen runt graviditeten också, så nu kan jag lika gärna ha en liten frågestund så ni som undrar över något om graviditeten eller allt annat från a till ö så ställ den frågan! Hoppas det ramlar in massor med frågor, det skulle vara skit roligt när man provar på första gången och ser hur det slutar! Sen om min dator vill ge med sig så kommer jag skriva namnet och länka till din blogg (om du vill), så man kan klicka på namnet så man hittar dit till bloggen. Så fråga fråga fråga, vad som helst & jag svarar på allt!.


  

Ovido - Quiz & Flashcards