Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Frida Skoglund - 2 augusti 2010 23:01

Nu är det så där super roligt att blogga igen, när det ramlar in lite kommentarer och jag hoppas att det håller i sig för det kommer allt fler inlägg då! .


Har som sagt bara tagit det lugnt idag, värmer upp tills imorgon då Julia kikar förbi och umgås och det var verkligen inte igår! Det är tråkigt att det alltid ska vara sådana långa mellanrum mellan gångerna man träffar sina vänner, men det är sånt som händer. Ska väl passa på nu att försöka umgås så mycket jag kan med alla, sen blir det nog inte mycket tid för sånt när liten flicka bestämmer sig för att kika ut och säga hej och ta all tid i världen - och jag kommer älska det!! Fast man kan ju ändå umgås, men det är ju inte bara att bestämma så där rakt upp och ner hur som helst jämt heller då.


Ska nog snart eller inom kort framtid (blir nog lång) lägga mig i sängen och bara sten glo på one tree hill och bli så där lätt berörd av allt som sker, som jag alltid blivit sen jag blev gravid. Även fast jag sett alla avsnitt 40 gånger så är det alltid lika spännande, och jag förtränger nog det mesta för jag vet aldrig vad som händer efter osv.. Duktig jag är ibland som har kort minne, det lönar sig i sådana tillfällen!


Känner också väldigt glad och nöjd idag och att jag mår hur bra som helst. Jag har inte direkt någon speciell anledning till det heller, konstigt nog så har ju ett och annat skett så det förvånar mig. Sen känner jag mig lite extra snäll också, extra kärleksfull. Känner även dubbelt så mycket kärlek till min dotter, jag som redan trodde att jag hade nått den högsta nivån. Men det finns nog ingen topp på att älska någon, nej jag tror att man kan älska en person mer och mer och att det aldrig kan ta något stopp för den högsta kärleken.


Jag har även blivit väldigt chockad idag och det är jag inte ensam också. Har inte riktigt förstått mig på vissa personer, hur dom tänker ibland? Det är faktiskt skamligt och pinsamt när man ser det & att dom inte ser det skrämmer mig. Det gör mig orolig också, riktigt orolig. Men sen är det inte min ensak, men egentligen känns det som att man kanske bör göra något åt saken om det fortsätter så här?.. 


  

  

Av Frida Skoglund - 2 augusti 2010 20:15

Vad trött jag är på att bli tilltalad på folk som inte ens har en aning, på folk som kläcker ur sig vad som helst som om dom vore något bättre, att dom kan allting pga erfarenheten dom tror dom äger. Jag behöver ingen extra mamma, jag kan ta vara på mitt eget liv och jag behöver inte någon som står där och kollar vad jag gör till punkt och pricka, ska försöka säga åt mig vad jag kan göra och inte kan göra. Det är jag som är gravid, det är inte du som är det. Red ut ditt eget liv och fixa så att saker och ting ligger på ditt bord innan du börjar säga åt andra hur dom ska göra, jag har väl sett hur det slutat för dig - vill absolut att mitt slut ska bli betydligt mycket bättre. 


Jag är glad så som det är & farfar står förmodligen etta i kön till en lägenhet, eftersom han anmälde intresse idag och den kommer inte ut förnst imorgon? Jag håller tummarna!!

   

  

Av Frida Skoglund - 2 augusti 2010 15:07

Det värsta jag vet är när saker bara försvinner, poff så var det borta. När man är helt säker på vart man lagt saker, sen ligger dom inte där. Så man vänder upp och ner på hela rummet & i värsta fall lägenheten, men icke den finns inte någonstans!!


  

Av Frida Skoglund - 2 augusti 2010 13:07

Jag tycker det faktiskt är riktigt roligt, men ändå så förstår jag inte? Hade 124 som läste bloggen igår, men bara en kommentar? . Varför får inte jag veta vilka ni är som läser, vad ni tycker och tänker om det jag skriver? Varför inte skriva ner det i en kommentar, det som pluppar upp i huvudet medans ni läser ett inlägg? . Det var så galet roligt förut när man skulle skriva ett inlägg så var det alltid en eller flera kommentarer. Alla var inte positiva, men ändå. Alla har sina egna åsikter och tankar, så varför ska inte ni kunna skriva ner dom, när jag gör lika så? Jag vet själv att alla inte håller med om det jag skriver, för alla tänker inte lika. Men när det går till att börja hacka över min graviditet osv. ja då är det en helt annan sak! 


Men det är lite tråkigt, när man skriver, skriver & skriver ännu mer och ingen lämnar något. Jag vet ju inte alls om det är bra/dåligt allting, eller vilka det är som snokar runt.  


  

Av Frida Skoglund - 2 augusti 2010 11:54

Känner mig helt varm och ovanligt seg idag. Kanske man börjar bli sjuk nu, speciellt så trött som jag är hela tiden också. Går upp vid elva, somnar om igen efter några timmar sover fram till sex. Ändå är jag hur trött som helst, har också fått reda på att det onda är förvärkar - så det gör inte saken lättare. Men mormor sa att förlossningen brukar gå lättare osv. för hon hade lika hon också, tror hon hade förvärkar sedan en tidig månad tillbaka. Men men, då var det i alla fall ingenting att oroa sig för och det är skönt!


Idag ska jag bara vila upp mig och ta det super lugnt, ska förmodligen träffa Julia imorgon också om hon har ork. Men nu ska jag ta och äta något, dock mår jag hur illa som helst men något ska väl då allt kunna gå ner!.


  

Ovido - Quiz & Flashcards