Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

Leave me alone.

Av Frida Skoglund - 2 augusti 2010 20:15

Vad trött jag är på att bli tilltalad på folk som inte ens har en aning, på folk som kläcker ur sig vad som helst som om dom vore något bättre, att dom kan allting pga erfarenheten dom tror dom äger. Jag behöver ingen extra mamma, jag kan ta vara på mitt eget liv och jag behöver inte någon som står där och kollar vad jag gör till punkt och pricka, ska försöka säga åt mig vad jag kan göra och inte kan göra. Det är jag som är gravid, det är inte du som är det. Red ut ditt eget liv och fixa så att saker och ting ligger på ditt bord innan du börjar säga åt andra hur dom ska göra, jag har väl sett hur det slutat för dig - vill absolut att mitt slut ska bli betydligt mycket bättre. 


Jag är glad så som det är & farfar står förmodligen etta i kön till en lägenhet, eftersom han anmälde intresse idag och den kommer inte ut förnst imorgon? Jag håller tummarna!!

   

  

 
 
Beatrice

Beatrice

2 augusti 2010 21:06

Åh vad bra jag håller tummarna jag också! :) Vart är det någonstans då och är det en tvåa? :p

http://diaryofmylife.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

2 augusti 2010 21:37

okej. Jag ha aldrig fått reda på det av dem som ha gjort ultraljud. :S ja det ha varit tufft att vara en så ung mamma, ingen dans på rosor precis. Tyvärr så få man ju ingen bruksanvisning till barnet :) men det ha gått bra ändå. Faktum är att jag väntar mitt 3-dje barn med min man så jag trivs i min mammaroll. :) Vill förbereda dig på att folk ha så mkt fördomar om unga mammor och jag vill bara säga att stå på dig, det är ditt barn och du gör det vad du tycker är bäst för barnet. Sedan kan man ju fråga om råd men det är ju en annan sak. Ett litet Tips!

http://frumagnusson.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

2 augusti 2010 22:16

Absolute så är det så. Det spelar ingen roll hur gammal man är för man är ju ändå förstabarn mamma eller hur man ska säga. Ärligt talat så tro jag att unga mammor ha mer ork. hehe man bli ju äldre är man emot 40 år så är man rätt sliten med tanke på hur hårt Sverige ha blivit. Men o det är ett stort men tyvärr så finns det unga mammor som är ute och festar o ta droger låter deras mamma ha hand om barnet. Och de är dem som folk borde klaga på inte en ung mamma som gör allt för sin bebis och gör det man ska. Barnet är ju ens ansvar inte någon annans. Jag kommer ifrån en familj med 4 barn så nej vi hade inte mkt pengar utan vi hade så vi klarade oss. Men pengar är absolute inte allt här i världen. Men däremot så ha man en sådan press på sig när man ha barn att det måste alltid finnas pengar till blöjor, kläder,mat det är en press som inte är denna värld men jag säga helt ärligt att jag levde på socialen för jag hade inget val, mitt barn var ju tvungen o ha mat vad skulle man göra.? Men det var ju oxå bara tillfälligt. När jag träffade min man så blev allt bättre för han är svetsare o ha jobb o så det är bra nu. Ja vissa människor ha jag tyvärr inte sunt förnuft längre utan de skriver vad de vill. Men jag brukar trösta mig själv att de är avundsjuka att man ha klarat det så bra. Tack så mkt, jag är mellan v.17-18 jag ska på ultraljud imorgon det var därför jag frågade dig hur du fick reda på det. Så jag ska äntligen få reda på när BF är för jag ha fått 3 olika datum så jag vet inte vad jag ska lita på. :)

http://frumagnusson.bloggplatsen.se

 
maria

maria

2 augusti 2010 22:25

Tittar in och säger Hej...
Och gratulerar till graviditeten.. spännande.. vet du om det blir en kille eller tjej?
Ha det gött

http://marialicious.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards