Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Frida Skoglund - 22 augusti 2010 19:06

Orkar inte sitta vid den här förbannade datorn så jag ska nog gå och lägga mig i sängen och bara glo på one tree hill och drömma mig bort. Hålla tummarna och hoppas på att en större del av magvärk/ryggvärk/ilningar och det ena med det andra, shoho.. Tycker dock att klockan är lite för lite för att gå och lägga sig, men det är väl bara att se till så att man inte somnar så man ligger klarvaken resten av natten och vaknar före alla andra i familjen imorgon.. Måste fan ta och börja packa också, har inte gjort det än fy tusan. Måste slå en pling till farfar imorgon har ju inte hört från gubben sen i fredags, undrar om dom är i livet jag.. Dom brukar ju ringa flera gånger om dagen annars, tycker jag själv. Måste köpa present, måste fixa med massa saker den här veckan för nästa kan det vara försent och jäklar vad stressad jag blev nu då jag insåg att det är mycket runt om som ska hinnas med innan den 1 september.


Jaja, säger väl god natt nu hej svejs.


  

Av Frida Skoglund - 22 augusti 2010 17:51

Sitter och funderar på vart Johanna har tagit vägen, hon skulle ju äta sen kika förbi och det var ett tag sen. Kanske jag som har så jäkla tråkigt och tycker att tiden går segt, iofs.. Har bara legat i sängen mestadels och kikat på one tree hill sen senaste inlägget, jobbiga avsnitt nu för tiden och funderar starkt på att hoppa över dom men men så blir det nog inte. Ska äta glass också, se om man blir lite kall av sig känns ju som att man går runt med 40 graders feber och har något fel i magen eftersom det gör så ont i den fortfarande.. 


Jaja, nu ska jag försöka få tag i Johanna och se om hon lever eller inte..  


  

Av Frida Skoglund - 22 augusti 2010 15:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Frida Skoglund - 22 augusti 2010 14:34

Har legat i sängen och kollat på one tree hill och jäklar vad jag höll på att fälla tårar kan jag säga, men när jag kom upp istället och maten var kall och ingen sagt åt mig började jag små gråta istället. Ibland är man bara för känslig när man är gravid, i alla fall jag.. Förut kunde jag börja gråta för minsta lilla när jag var hemma hos Philip tror jag, det är ju lite knepigt hur man är.. Har fortfarande skit jäkla ont och hoppas på att det ska släppa snart, tur att min favorit Johanna kommer om ett tag och ska peppa på mig lite. Man vet ju aldrig vad som händer eller sker!


Annars har dagen ingenting att erbjuda mig, sängen där emot har gett mig en fin plats att vila på i stort sätt hela dagen. Kanske ska åka iväg en sväng också, men det är sådant som visar sig senare och vart tycker jag inte att jag ska skriva här då det inte ens är säkert till 100% och det ena med det andra, ja kaos helt enkelt. Nej inte riktigt kaos, nu är jag för virrig igen för att blogga så gör det lite senare om jag orkar!


  

Av Frida Skoglund - 22 augusti 2010 12:56

Då har ännu en vecka gått, sprungit iväg snarare. Gått lika fort den här veckan som alla andra veckor, känns fortfarande som man står och trampar i vecka 20 och längtar tills att man ska gå in i vecka 21. Men lördagarna är dom absolut längsta dagarna på hela veckan, för att jag vet att söndagarna är den bästa dagen på hela veckan då det äntligen blir att stiga in i en ny vecka. Så nu är det bara 5-6 veckor kvar tills beräknat datum, det är lite skrämmande vad nära det är nu! Men kan ju inte säga exakt heller, för man vet ju aldrig heller! Veckan har väl gått skapligt bra i alla fall, liten har livat på nästan hela tiden och varit väldigt sparkglad av sig på kvällarna, nätterna och alla andra gånger man vaknar upp till verkligheten. Liten har även haft mycket hicka också tycker jag, sen har hon ju även lagt sig i rätt läge. Det kändes super skönt att höra, för har hört att det ska göra jäkligt ont om någon vänder på barnet. Har sen igår kväll haft jätte ont till och från, knepig smärta som jag inte känt på förut. Men om man ligger mestadels i sängen eller sitter still så går det oftast bättre, men det är väl nära nu så det är väl starkare än tidigare också.. Så är det 41 dagar kvar tills beräknat datum också, små fjuttiga 41 dagar och jag tyckte att jag var så långt gången när jag bara hade 100 dagar kvar. Det är så jäkla roligt och skönt att det närmar sig!


Men hon mår bra och lever livet, men idag är hon lite segare av sig tycker jag men då har ju också bara dagen satt igång. Men det är ju i alla fall huvudsaken att det är bra med liten..


Barnet:

Nu är barnet ungefär 45 centimeter långt. Du har säkert känt av att barnet hickar ibland. Det sväljer fostervatten, kissar och tränar därmed matsmältningen. Barnet har hittills varit ganska skrynkligt men nu börjar huden räta ut sig. Navelsträngen är generellt cirka 50 centimeter lång och tjock som en tumme.


  

  

  

Av Frida Skoglund - 22 augusti 2010 11:14

Är hur trött som helst efter att ha trampat runt med massa värkar hela kvällen/natten, så ska när som helst dra mig mot sängen och lägga mig en sväng och vila igen om jag lyckas med det nu då. Har inte alls hänt mycket sen senaste inlägget igår, bara denna smärta som jag hoppas lägger sig snart. Men ska ta och trampa runt lite och se om det släpper då, för det brukar tydligen göra det. Det gjorde inte det igår men det kanske gör det idag i alla fall! Mormor kom hem nu också, så ska bosätta mig hos henne en sväng och bara ta det lugnt innan jag drar mig mot sängen och vilar sönder mig.


Går ju in i vecka 35 idag också så det blir som vanligt ett inlägg senare, får se om min mobil är med mig idag och vill skicka in bild på magen.. Annars får jag ta hjälp av någon annan som kan lägga in bilder på sin dator så jag får skicka till den, jaja det fixar sig på något sätt. Har nästan inga pengar på mobilen kom jag ju på, så får försöka leta sladden från mammas mobil till datorn så jag kan ta hennes mobil.. För Johannes har ju haft sönder min kamera och den har inte mamma orkat fixat ännu, eller så har hon bara glömt bort det helt enkelt. Huvudsaken är ju att kameran är fixad tills bebben är ute bland oss.


  

Ovido - Quiz & Flashcards