Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

V.35.

Av Frida Skoglund - 22 augusti 2010 12:56

Då har ännu en vecka gått, sprungit iväg snarare. Gått lika fort den här veckan som alla andra veckor, känns fortfarande som man står och trampar i vecka 20 och längtar tills att man ska gå in i vecka 21. Men lördagarna är dom absolut längsta dagarna på hela veckan, för att jag vet att söndagarna är den bästa dagen på hela veckan då det äntligen blir att stiga in i en ny vecka. Så nu är det bara 5-6 veckor kvar tills beräknat datum, det är lite skrämmande vad nära det är nu! Men kan ju inte säga exakt heller, för man vet ju aldrig heller! Veckan har väl gått skapligt bra i alla fall, liten har livat på nästan hela tiden och varit väldigt sparkglad av sig på kvällarna, nätterna och alla andra gånger man vaknar upp till verkligheten. Liten har även haft mycket hicka också tycker jag, sen har hon ju även lagt sig i rätt läge. Det kändes super skönt att höra, för har hört att det ska göra jäkligt ont om någon vänder på barnet. Har sen igår kväll haft jätte ont till och från, knepig smärta som jag inte känt på förut. Men om man ligger mestadels i sängen eller sitter still så går det oftast bättre, men det är väl nära nu så det är väl starkare än tidigare också.. Så är det 41 dagar kvar tills beräknat datum också, små fjuttiga 41 dagar och jag tyckte att jag var så långt gången när jag bara hade 100 dagar kvar. Det är så jäkla roligt och skönt att det närmar sig!


Men hon mår bra och lever livet, men idag är hon lite segare av sig tycker jag men då har ju också bara dagen satt igång. Men det är ju i alla fall huvudsaken att det är bra med liten..


Barnet:

Nu är barnet ungefär 45 centimeter långt. Du har säkert känt av att barnet hickar ibland. Det sväljer fostervatten, kissar och tränar därmed matsmältningen. Barnet har hittills varit ganska skrynkligt men nu börjar huden räta ut sig. Navelsträngen är generellt cirka 50 centimeter lång och tjock som en tumme.


  

  

  

 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

22 augusti 2010 13:33

Vilken söt mage! :D vad trist att du ska behöva ha sådär =/ det är ju guld värt om man får sova bra på nätterna! Jag hade aldrig ngt problem att sova, jag låg nästan på mage oxå när jag sov och även fast jag sprang upp och pinka på nätterna, så hade jag inga problem med att somna om. Jag hoppas verkligen att dina problem inte blir värre! Har du testat byta och kanske sova på soffan, kanske lite halvsittandes med en kudde under knäna eller ngt sånt?

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

RC

23 augusti 2010 20:44

Åhhh du är så modig, jag skulle också vilja men jag vet inte om det skulle gå :o :'D

Hoppas du får en fortsatt bra graviditet :'D

Frida Skoglund

23 augusti 2010 20:55

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards