Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Frida Skoglund - 9 augusti 2010 20:28

Sitter just nu och väntar på att Johanna ska komma förbi så det blir one tree hill någon jäkla gång, haha! Har nyss ätit också, det är lika svårt nu som tidigare och börjar fundera på om det någonsin kommer att bli bättre! Tänkte gå ut och ta lite luft snart eftersom jag mår så galet illa, det kanske blir bättre vem vet? 


Jäklar vad jag tänker sova länge imorgon i alla fall, för längesen jag sov länge tycker jag. Liten sparkar som en tok fortfarande, mysigt är det. Mest ligger hon och drar med foten eller handen och bökar runt.


Nä nu ska jag avsluta med att jag saknar min pojke, massor. 


  

Av Frida Skoglund - 9 augusti 2010 18:21

Beatrice:
Är du nervös över förlossningen?
Ska Philip vara med och hur tar han ställning till allt runtomkring förlossning och så?


Svar: Ärligt talat så är jag faktiskt inte alls nervös inför förlossningen. Självklart har man ju sina baktankar men jag tror och vet att allt kommer gå vägen och att det kommer gå så bra så, hur ont det än kommer att göra så ser jag verkligen fram emot det!
Ja han ska då vara med på förlossningen då det är hans barn så, han tar allt runt om väldigt bra och är jätte glad över att bli pappa. Ibland kan man nästan tro att han längtar mer till förlossningen än vad jag själv gör.



Sara:
Vad tycker du om att "grisen" alltid köper saker till sig själv och aldrig till "kultingen" och samtidigt klagar över andra folk som gör så?


Svar: Haha, ja du vet nog jag vad jag tycker om de personer som sätter sig själv framför de små väldigt ofta. Tycker det inte är rätt och tycker det ser väldigt själviskt ut.


Beatrice:
Har en fråga till. Vem handlar ditt inlägg "Jag förstår verkligen inte.." om?


Svar: Det är faktiskt inte riktat mot någon speciell, men när jag sett och läst för mycket om det så blev jag väldigt less på det och kände att skriva av mig.


Victoria:
Hej
Varför gjorde du och philip slut?
Hur gammal är han?
Hur känner han om att ni ska få barn?
Kommer han vara med dig på förlossningen trots att ni inte är tillsammans?
Hur ser dina föräldrar på detta?


Svar: Jag var inte så som jag egentligen skulle ha varit mot Philip hela tiden, jag svek han gång på gång trots alla chanser han alltid gav mig. Men nu är det vi igen.
Philip fyller snart 19. Han är jätte glad och säger att han längtar efter att få bli pappa och älskar att han ska bli pappa & han ser fram emot det, ibland tror man att han längtar mer än en själv.
Ja självklart kommer han att vara med under förlossningen och vi är ju som sagt tillsammans igen.
Mina föräldrar ser väldigt bra på det hela och ser fram emot det dom också. Har aldrig fått någon dum kommentar från dom, jag har deras fulla stöd och dom tror på oss båda två som föräldrar.


Josefin . Mamma till Theo .:
Är du nervös inför förlossningen ? Och vem ska vara med dig ? Eller ska du vara ensam ?
Jobbar du ?


Svar: Nej faktiskt så är jag inte nervös inför förlossningen men självklart har jag mina baktankar och funderar mycket på hur det kommer att kännas inom smärtan osv.. Det blir pappan till barnet som är med under förlossningen så jag blir inte ensam.
Nej jag har ju inget jobb, men det ska jag allt skaffa!


Tilda:
Heej! Jag gillar din blogg och tycker du att min duger??


Svar: Vad roligt och absolut så duger den!


Ida:):
kommer barnet bli en tjej eller en kille?
vad ska barnet hetta om det bir en tjej och vad ska den hetta om det blir en kille?:)
/kram ida!:D


Svar: Det kommer bli en liten flicka som kommer till världen.
Vi har inte kommit fram till något namn än, med hon ska i alla fall ha Philips efternamn!



josefin! [snortrollet ]:
hur gammal är du? :D
http://snortrollet.bloggplatsen.se


Svar: Jag är 17 men 18 om drygt en månad.


Sigrid:
Hur länge har du haft bloggen?
vad ee det bästa du vet att göra?
Vem/villka är din bästis?
Vad tänker du på nu?
Jag har också en frågestund på min blogg så du kan väl kanske fråga nåra frågor?:)


Svar: Jag vet inte hur länge jag har haft den här bloggen, ett par månader i alla fall!
Det bästa jag vet att göra är att känna hur lill flickan livar på för fullt i magen & vara/prata med min pojke, så klart.
Jag har nog ingen bästa vän helt ärligt, men skulle det vara någon så är det nog min syster Angelica som jag kan berätta allt för och har förtroende till 100% för.
Jag tänker på vad jag ska ge dig för svar, haha.
Det kan jag då göra, ska bara komma på någon fråga först!


Josefin . Mamma till Theo .:
Funderade du ngn gång på abort ? Är det några som vänt ryggen mot dig nu när du är gravid ?


Svar: Nej jag visste samma sekund som jag fick reda på att jag var gravid att jag skulle behålla barnet, har gjort en abort tidigare och det var inte alls så roligt. Så jag blev jätte glad över att vara gravid igen och att det var med just den killen som jag älskade och var helt säker på att behålla barnet.
Har tappat kontakt med väldigt många "nära" vänner sen jag blev gravid, då varken dom eller jag längre hör av sig. Kanske beror på att jag inte längre har samma "livsstil" som dom har, men dom verkar då inte ha intresse till att göra något, så då backar jag också så ja, det är väl folk som vänt ryggen till nu mot slutet.


Sanna:
Har du många armband? :)


Svar: Har faktiskt inget armband! Jag hade några armband, men dom har min lillebror haft sönder!

Erika
:
Är du nervös inför förlossningen?


Svar: Det är jag inte, jag ser fram emot att föda mitt barn till världen. Men det är visst mycket tankar runt omkring det, man har inte känt mig nervös över det så det är jag inte!


Marlene HBG-Girl:
Hej där.
När märkte du att du var gravid? Och hade du några klassiska symptom som illamående och sånt?
Hoppas att allt är bra med dig och magen, kämpa på tjejen :)
Kramar


Svar: Jag vet inte om det var i slutet av januari eller i början av februari men där någon gång var det i alla fall som vi fick reda på det. Nej jag hade ingen symptom alls och mensen var inte ens sen (har jag för mig), jag gjorde ett test bara för kul så visade det att jag och Philip skulle ha bebis. Det är det och detsamma!


 

Av Frida Skoglund - 9 augusti 2010 17:24

Väntar just nu på att Johanna ska slå en pling eller skicka ett sms så blir det förmodligen one tree hill ikväll med henne en sväng, om ögonen tillåter! Dom börjar "hänga" lite nu tycker jag, haha.. Men vi får väl se hur det blir, one tree hill blir det garanterat för min del ikväll i alla fall och det är en sak som är säker. Bara ligga och ta det lugnt, magen drar ihop sig hela tiden och det är inte så skönt tycker jag och det känns som att man har en handboll eller fotboll där inne och massor! Men liten har stökat på mycket idag, hon är väl lika glad som sin mor antar jag, shihi.. 


Ska snart lägga upp svaren på frågorna också som ni ställt, blev inte så galet många men roligt i alla fall att det var en del frågor i alla fall! Men får se om det blir någon frågestund igen, roligt att se vad som finns i era huvuden och ge er svar på det.


 


  

<3

Av Frida Skoglund - 9 augusti 2010 13:38

Med korta eller långa mellanrum så finns det ändå något starkt kvar mellan oss, som gör att det alltid blir vi tillslut igen. Nu känns allt bättre än någonsin och jag vet nu varför jag inte haft mitt mående på topp hela dagarna tidigare, för att du och jag inte var något vi. Men som både du och jag sagt tidigare, så klarar vi allt tillsammans och att ingenting kan få komma ivägen och det stämmer så väl. Allt kan vara dåligt, båda kan göra/säga saker och ångra det eller inte mena det. Men trots allt så tar vi oss ändå upp till toppen, du tar oss upp till toppen. 


Det känns som att allting kommer bli bättre än någonsin den här gången, att verkligen ingenting kan få bryta något denna gång. Allting är så äkta och vi har fixat allt och fixar allt - hand i hand. Du gör mig glad, lycklig, hel & kär och jag vet att det är bara dig och ingen annan som jag vill ha. Vi har gått igenom allt och inget med varandra på en kortare tid och lärt oss ett och annat och klarat det galant mestadels. Jag vet att det är dig jag vill vara med och uppleva alla möjliga saker med, trots allt ont jag gjort dig & du mig så kommer jag alltid att älska dig lika mycket och mer för varje dag. 


Perfekt känns det som att allt är och jag trodde verkligen att du aldrig mer skulle komma tillbaka, inte efter allt du fått tagit emot. Inte efter allt vi gick igenom den här gången, men det gjorde du! Vi lyckades igen och för sista gången för nu ska det bli slut på allt trams och bara visa all kärlek och ta hand om varandra och våran dotter som snart är ute bland oss. Känns helt underbart att allt blev som det ska vara och den lilla familjen som jag ville ha mer än allt annat. Jag trodde alltid på oss och jag vägrade släppa taget, även om jag sa att jag hade gjort det så gjorde jag aldrig det - inte en enda sekund. 


Det är dig jag älskar och bara dig, det är du som är min andra halva, min bästa, min kärlek och mitt allt. Det är du som gör så att jag kan le utan att fejka det, det är du som gör så att jag mår bra på riktigt. Det är även du, som gör så att jag får känna på vad äkta kärlek är. Jag är glad att jag träffade just dig och nu vet jag att det verkligen var menat att det skulle bli du och jag, att vi skulle skapa ett nytt liv till jorden trots den unga åldern. Jag kommer alltid att vara den lyckligaste människan så länge du står vid min sida och jag får höra alla ord du har att säga, få ta del av ditt liv på ett större sätt. Jag vet att du är "han" i mitt liv och det tänker jag ta vara på, så gott som det går. Att med dig är jag så glad och sprallig..


Jag kommer alltid att stå vid din sida och jag är så glad över att det blev som blev, även fast jag nästan förstod det hela tiden . Du är en ängel, du är min ängel och jag kommer aldrig att släppa taget om dig och låta dig försvinna. Vi hade våra planer och dom ska bli av också! Vi har fortfarande så mycket att uppleva tillsammans & jag kommer ge dig all den kärlek jag har.


  

  


Av Frida Skoglund - 9 augusti 2010 12:45

Vaknade för tidigt imorse och jag är hur trött som helst och gissa vad, jo visst har jag ont. Jag tog mig nästan inte ut ur duschen för jag hade så jäklarns ont och det släpper aldrig heller - värre, värre & värre.. Men det skiter man väl i, lätt värt det! Men blir att bara ta det lugnt det närmsta dagarna utifall det är något knas, vill ju inte riskera något direkt. Antingen så släpper det eller så gör det inte det, det är ju antingen eller.


Idag blir det bara ligga inne och kolla lite på one tree hill och vara allmänt glad mot allt och alla, nästan allt & alla i alla fall - hehehe.. Ska tvinga mamma och köpa massa mycket gott till mig så jag kan ligga inne och smaska & så ska hon få äran att göra mat åt mig senare - så snäll är jag! 


  

Ovido - Quiz & Flashcards