Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Frida Skoglund - 3 augusti 2010 19:44

Har haft Johanna & Julia på besök en sväng, Johanna kilade iväg till killen sin lite tidigare så jag och Julia satt och kikade på någon cp film. Hon fick även känna lillan busa ifrån sig riktigt mycket också! Min lilla gofia, världens mysigaste bebbe. 


Ska nog snart gå och lägga mig i sängen och kolla på lite one tree hill tills jag somnar, är så galet trött och har inte sovit så mycket idag som de tidigare dagarna. Ska ju ändå åka och kolla på lägenheten imorgon mellan 10.00-11.00 så man måste ju komma upp också! Syster ville också följa med, men det beror ju på om hon är vaken också. Sen snart inom kort framtid blir det att ta bilen och köpa en jäkla massa möbler! Nej, men det som är sådant som man behöver i alla fall för att man ska känna sig hemma & att det ska kännas trevligt och se bra ut..


  

Av Frida Skoglund - 3 augusti 2010 16:16

Jag glömde ju lägga upp en bild i söndags när jag gick in i V.32 och ja som jag sagt hela tiden så har jag ju fått det sämsta minnet.. Så råkade jag även ta bilden från fel sida den här gången, men det är väl ingen större fara. Måste även säga att jag själv tycker jag gått och skaffat en mega mage & men det är så det blir! 


  

  

Av Frida Skoglund - 3 augusti 2010 15:30

Med eller utan dig vid min sida, tänker jag gå vidare med mitt liv med ett stort leende på läpparna. Saker gick för långt, det blev för mycket på samma gång och då tar det stopp. Trots att man aldrig trott att det fanns något slut, så kom det bakom det där hörnet och tog oss med storm och såg till att det absolut visst fanns ett stopp. Men det är sånt som händer, man kan inte ligga och grubbla över det hela livet och i en evighet heller. Varför inte bara se tillbaka och le, istället för att ligga och vara ledsen och besviken? Jag ser ingen meningen i det längre, dock har jag inte varit där på en evighet men ändå. 


Saker och ting kommer ibland och dyker upp när man minst anar det, men det kanske har sin mening i varför det blir som det blir ibland. Man ser själv var allt började få sitt slut och sitt stopp på det lidandet. Det var dags att lämna smärtan och gå vidare.


  

  

Av Frida Skoglund - 3 augusti 2010 14:07

Varför ska jag alltid bli tillsagd vad som är rätt och fel?
Varför ska jag bli behandlad som om jag vore blind, och inte visste vad som väntade vid nästan hörn?


Jag vet vad jag gör, vad jag har gjort, vad jag inte gör och inte har gjort. Jag vet att jag gjort både fel och rätt, men det är min ensak och det är det som bara jag kan stå för. Jag springer inte och gömmer mig för sanningen eller för de saker jag tidigare gjort, nej jag tänker vara ärlig och säga så som det är - precis så som det är.


Jag ser vad den där personen gjort, jag är inte blind och jag vet att det inte blir någon förändring. Men du ska inte komma och säga något till mig, när du har själv haft det så mycket värre. Inte ens öppna din mun och säga ett ord utav det, aldrig i livet. Det är en viss åldersskillnad också mellan, säger det dig någonting?


   

Av Frida Skoglund - 3 augusti 2010 12:09

Vaknade flera gånger av att farmor ringde, men jag tröck bort henne för jag ville sova. Sen kommer mamma in "du får INTE gå ut på baksidan, det är 1000 getingar där". Jahapp, tänkte jag och gick upp och ringde farmor. Hon hade jätte bra nyheter och sa att jag fått lägenheten, snacka om att jag blev happy! Så nu ska jag tjata ihjäl Angelica och följa med att köpa möbler åt mig, för hon som ändå bor själv är nog bättre på att hitta snygga möbler till ett bra pris!   


Nothing can hold me back from you.


  

  

Ovido - Quiz & Flashcards