Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Till er, som inte förstår.

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 22:36

Tänkte bara skriva av mig lite och göra ett snabbt inlägg nu innan jag går och lägger mig, även fast jag nyss uppdaterade er men men! Philip kom i alla fall inte så då får jag sova själv inatt, men men jag får ju försöka se det från den positiva sidan? Nej, det finns inget positivt så det var ju bara att glömma, jaja.. Sen tänkte jag också skriva ner en liten förklaring för dom som tror att dom inte förstår, folk som tror att jag är döv och blind - vilket jag nu tyvärr inte är! Just ja, jag ska ju kolla på one tree hill innan jag sover också, blev lite små ledsen nu så måste komma på andra tankar, haha.


Varför ska folk betyda något för mig när dom bara beter sig illa mot mig, eller mot min kille? Säger såna jävla dumma saker, gör såna jävla dumma saker också? Tror ni då på fullaste allvar att jag skulle känna mitt stora behov till att umgås med er, när ni bara snackar skit om mig bakom min rygg. Även om inte min pojke bryr sig om vad folk säger gör mot honom, så bryr jag mig. Och jag vet att jag har varit så jävla dålig på att visa det för dig Philip, men jag gör det och jag kommer visa det för dig nu den här gången - promise. Så, det är därför ni inte har någon betydelse alls för mig och jag kommer aldrig någonsin kunna se på er och känna något slag av saknad eller hur jag längtar efter att få känna er närhet, höra era röster osv.. Och att ni låtsas som ingenting, det stör jag mig riktigt jävla mycket på - väx upp. Synd att ni visade era falska/rätta sidor, dom bet på mig och jag tänker därför inte delta i era liv mer och inte låta er delta i mitt liv mer. Ni skriver saker till mig, sviker mig och tror att allt ska bli bra sedan - nej tack. Ni säger saker om killen som jag älskar som jag ska bilda familj med - ännu mer nej tack. Så ni behöver inte slösa mer energi på att sitta och försöka mer, jag är klar med er nu. Och vissa utav er som inte ens lägger ner 5 sekunder på att ens höra av er en endaste gång, ni är snart också - nej tack. 


Varför ska jag lägga ner min energi på er? När jag har något som betyder så mycket för mig, min familj som snart blir bildad. Ja, han betyder enormt mycket för mig och både han och jag kan ha våra dåliga stunder - men han kan i alla fall vara ärlig. Det kan inte ni vara, det betyder mer. Tycker inte ens att jag egentligen förtjänade den här chansen som han gav mig nu till ett liv med varandra, men det visar ju bara hur gott och stort hjärta han bär runt på. Det är det enda som betyder något för mig, så vad ni än gör sluta skriv, sluta hör av er, sluta försök - jag vill inte. 


Det kanske finns hopp för en människa där ute, men det får tiden avgöra.


Men men, god natt!


  

 
 
Ingen bild

Papa

16 augusti 2010 23:20

Ja nu skiter vi i deras skit och börjar leva som man en längre tid förtjänat. Eller hur? Du vet väl att du alltid varit "min dotra", och att du har mitt fulla stöd i livet, oavsett vad.

Frida Skoglund

16 augusti 2010 23:34

Klart jag gör det. Ja vi skiter i dom och detsamma! Man klarar sig så mycket bättre utan dom och deras problem.

 
Elin

Elin

16 augusti 2010 23:47

Jag dög ett tag jag antar att jag får nöja mig med det. anledningen att jag skriver till dig här bloggen är att du inte svarar någon annan stans så . Men det är tydligt att jag inte räcker till och att det är på dina villkor så lycka till med lillan och allt.
Du kommer alltid finnas i mitt hjärta.

http://mylifeinnorrland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards