Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

V.33!

Av Frida Skoglund - 8 augusti 2010 14:54

Tror nog att denna vecka har varit den kämpigaste i graviditeten hittills. Har haft så ont i magen hela tiden, sen i förrgår kväll har jag nästan inte kunnat gå pga värk i slutet av ryggen på höger sida ner under rumpen. Har gjort så ont att jag nästan inte kunnat stått ut också, men vad gör man inte? Man biter ihop ändå och försöker traska vidare, värk hör till graviditeten! 

Lill flickan har inte livat på så mycket denna vecka då hon har varit otroligt lugn. Man blir lite chockad när det går från att hon livar nästan hela dagarna sen slår det om en dag och hon ger nästan inte alls ifrån sig något. Men på kvällarna brukar hon liva lite mer och ibland på morgonen. Trodde inte heller att jag skulle komma så här långt i en graviditet.


Har inte heller fått så mycket mer bristningar, mest runt låren om det är någonstans. Ingen på magen än men på höfterna och lite ovanför. Men det gör mig ingenting och jag orkar inte smörja in mig heller, det sägs ju att det inte ens hjälper heller så! 


Tackar även för alla "lycka till" kommentarer den här veckan och andra runt graviditeten, jätte roligt. Sen ett extra tack till er som finns vid sidan om och stöttar och ställer upp. En bild kommer lite senare, då jag orkar!  


Barnet:

När man mätt aktiviteten i hjärnan har det visat sig att det händer saker även när barnet sover. Kanske drömmer det redan. Nu kan barnet skapa röda blodkroppar och underhudsfettet lagras. Bebisen uppfattar ljus och mörker, natt och dag. Om barnet kan fokusera blicken redan i livmodern är forskare inte helt eniga om. Några hävdar att barnet lär sig fokusera först under första till andra levnadsmånaden.


  

 
 
Caroline

Caroline

8 augusti 2010 15:27

TENARE!! KOLLA IN MIN BLOGG!!! fin blogg BTW

http://carolineh.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

8 augusti 2010 16:30

Okej, vill inte skrämma dig men föda barn är nog en av de värsta/o bästa som kan hända en kvinna. Värsta är all smärta som är inte i denna värld, det är typ mensvärk ggr 1000. Men när själva krystningar kommer igång så är det inte så farligt. O det bästa är att man få bebisen man ha längtat efter, i denna stund så försvinner all smärta man ha känt. Det är en upplevelse som heter duga. :) Det helt otroliga är att all smärta man hade var bebisen värd. Så kände jag båda mina ggr.

http://frumagnusson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards