Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Anonyma jävlar..

Av Frida Skoglund - 20 augusti 2010 16:25

Tycker det är så otroligt fjantigt när folk kommenterar anonymt och tror att dom vet allt, haha det är riktigt skrattretande för ni vet inte ett jävla skit.. Bara för att man har pengar behöver man väl inte spendera upp varenda jävla krona på en gång, det finns något som kallas för att spara ihop. Jag är jäkligt glad för att jag har spart ihop pengar så inte soc blir indragna och massa skit. Och vi kommer inte ens få något bostadsbidrag, happy!? Åååh, blir så galen på dom som tror att dom vet allt och egentligen snackar massa skit när dom inte ens har en aning   


Speciellt dessa anonyma, varför vara anonym? Varför komma med egna påhitt och låta talas för flera stycken, hör med dom jag känner då om jag nu skulle prata så mycket skit. Haha, jag svimmar för jag tycker det är roligt.. 


  

 
 
Emelie

Emelie

20 augusti 2010 16:42

okej, vad kul. Andra året då eller?? Starkt av dig att studera samtidigt.

http://frumagnusson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

20 augusti 2010 17:28

Inga lösa pengar kvar? Öh skaffa dig ett bankomatkort? Ingen som påstått att du ska springa runt och köpa en massa saker hela tiden.

Och om det är så du ska leva tills du har ett jobb so be it! Men säg inte att det är dina egna pengar när du måste be om lov för att få dom ;)

Jag har egna pengar och inte fan behöver jag gå till någon för att få när jag behöver.

Frida Skoglund

20 augusti 2010 17:35

Jag har ett bankomatkort kära du.. Har du hört talas om att det sätt in pengar på ett "spärrat" konto efter att ens förälder kanske dör? Så man måste prata med personen som sitter i stadshuset som har pengarna, så man får ett papper med den summan man vill ta ut så man kan ta ut pengar på banken? Jo, det är så tills man är arton sörru sen får man ha dom heeeeelt själv. Ta reda på lite fakta innan du börjar hacka :)..

 
Erika -19år - Miliam & Miltons mamma

Erika -19år - Miliam & Miltons mamma

20 augusti 2010 17:31

Såna männsikor är så störande =P

http://eriikabjoorkman.blogg.se

Frida Skoglund

20 augusti 2010 17:35

Menar ju det!..

 
Emelie

Emelie

20 augusti 2010 18:12

okej, ja vi ha alla varit där hehe, jag var tvungen o hoppa av när jag blev med barn, då gick jag i ettan. Hade så ont så jag kunde inte gå i skolan. Efter det så ha jag jobbat lite och läst till kock. Men jag går hemma nu för jag ha så ont, och som kock kan jag inte jobbar som för jag ha stora problem med min mage, jag ha nån sjukdom som dem inte ha listat ut ännu eftersom jag ha blev gravid mitt i utredningen :) menmen mitt råd är ta i tur med skolan så fort som möjligt så du kan ut jobba. Jag vet inte riktigt vad ni pratar om men jag ha ju förstått att det är om pengar. Du få ju faktiskt mammadagar även om du inte ha jobbat, då få du det lägsta 180 kr per dag. Efter skatt 4354 kr. Som jag ha sagt innan så är det ingen som dömer dig bara för du ta emot bidrag ifrån försäkringskassan, det ha du ju rätt till vf ska du då inte utnjytta det ;)

http://frumagnusson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

20 augusti 2010 19:00

Störande med vadå? Folk som har en annan åsikt efter att ha läst en massa inlägg på bloggen?

Du jag hade inget "spärrat" konto innan jag blev 18 då jag fick ärva pengar, det las in direkt på mitt konto. Så jag vet inte vad du pratar om, och varför inte bara säga att "jag vill ha 20tusen varje månad" istället för att gå dit så fort du behöver pengar.. då kan du lika gärna gå till mamma din. Och om du inte ens har någon miljon, har du ens 300 tusen+ så behövs för att försörja barnet 1 endaste år? Med allt inkluderat?

för tidigare lät det som att du hade mycket pengar så att du klarar dig fint några år tills du får ett jobb och en fastare inkomst... har du ljugit om det också?

Frida Skoglund

20 augusti 2010 19:55

Ja men tydligen är ju din jävla åsikt något man kan slänga åt helvete eftersom du har så jävla fel. Du vet tydligen ingenting om vad som händer runt mig, det märks. Min pappa dog när jag var 4 år så har sätts in en bra summa pengar på det kontot, så du kan ju bara vara tyst tycker jag. Och sluta vara en jävla fjant och vara anonym? Om du nu står för det du tycker och tänker, va inte anonym då? Eller ta den här jävla diskussionen någon annan gång. Nej jag har inte ljugit om något, och vad vill du mig och mitt liv? Ska du in här behöver du inte komma med massa skit som inte ens stämmer för fem öre. Inte vet väl jag varför de där har sätts in på ett speciellt konto, det kanske inte är lika för alla?..

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

21 augusti 2010 00:47

Nej för du är ju så speciell.. du kanske inte har hand om din ekonomi.. så din mamma blev arvslös och du fick alla pengar? varför skriver du inte bara hur mycket du har fått? för du har ju inte i närheten av flera års försörjning till ditt barn. Jag är inte anonym, jag väljer bara att inte skriva ut mitt riktiga namn med tanke på att jag är en bloggare med en väldigt stor blogg och vill inte hamna i en massa annat skit för mina åsikter, och du ska inte få den publiciteten heller från min sida. Därför väljer jag att inte skriva mitt namn.

Frida Skoglund

21 augusti 2010 10:35

Ja men då kan ju jag välja att sluta svara dig också? Hur mycket jag har, behöver ingen människa ha reda på eller? Ah jo ja, jag är väldigt speciell du. Ja hon valde att gifta sig, så hon blev av med pengarna ja? Kan du bara lägga ner din lilla energi på något annat. Dålig bortförklaring till att inte vilja skriva ut sitt namn.

 
Emelie Frisk

Emelie Frisk

21 augusti 2010 12:40

Till: ''En som INTE går på bidrag''
För det första är det absolut inge fel på att få bidrag, bidragen finns där p.g.a en anledning eller hur? Räknar du föräldrapenning som ett vidrag också? BarnBIDRAG också kanske? Det är garanterat någonting dina föräldrar fått och du kommer få så småning om i livet. Bostadsbidrag har däremot alla inte rätt ktill att få, utan grundas på ens inkomster.. Och har man rätt till att få bostadsbidrag varför skall man då inte uttnyttja det? När det finns för att få? Bostadsbidrag är egentligen skattepengar, och jag förmodar att vi alla en dag kommer betala de skattepengar vi fått i form av bidrag.. Ganska fort också då skatten idag är skyhög. Sen om du nu inte får Bidrag borde du kanske vara glad för det? Och för att folk som behöver det skall kunna få det? För vem vet, inom en snar framtid kanske det är du som sitter där, får inte räkningarna att gå ihop av ett antal anledningar? Eller kanske någon som står dig nära? Är det då inte bra att det finns hjälp att få?

http://www.emeliefrisk.bloggplatsen.se

Frida Skoglund

21 augusti 2010 13:49

Skir bra skrivet Emelie! Håller helt och hållet med dig där, det är så rätt.. Sen kan ju jag tycka att den där personen inte kan stå för vad den tycker, när den inte ens kan nämna sitt namn, sen har jag faktiskt också betalat skatt sen fyra års ålder då pappa dog och jag fick in en viss summa på ett SPÄRRAT (som inte den förstår) konto.. Men det är som sagt helt rätt, synd att den där inte förstår.

 
Ingen bild

Fridas "arvslösa" mamma

21 augusti 2010 14:16

Lilla vännen som "inte går på bidrag". Ta reda på fakta innan du hoppar på andra. Både jag och Frida har fått pengar via försäkringar men jag kan lova dig att vi hellre haft hennes pappa kvar. Skaffa dig lite kunskap om samhället innan du bevisar hur korkad du är med dina inlägg!!

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

21 augusti 2010 15:06

Och nu ska man tro att en vuxen person här (Fridas mamma) är hennes mamma.. du har du en tonårings ordförråd och inte en vuxen människas (och nej jag är inte vuxen än)
Det är ingen bortförklaring alls att jag är en av de större bloggarna och vill inte ha den publicitet från en 17 åring som inte lärt sig att använda kondom och därför blivit med barn.. och du som ska bli mamma borde uppföra dig mer vuxet.

Du, pengar man ärver blir man inte av med för att man gifter om sig, har föräldrars vänner som jobbar inom kommunen bl.a och de tar inte ifrån ens pengar bara för att man gifter om sig, ett arv är ett arv ;) för då skulle frida lika gärna blivit ifrån tagen hennes nu när hon har en kille och barn på väg (jag menar han verkar ha en liten inkomst, och det funkar isf åt båda hållen)

Frida Skoglund

21 augusti 2010 15:11

Men tänk om vi ville ha barn då, vad vet du om det? Kan du bara lägga ner dig energi för du vet precis ingenting. Jävla nolla.

 
Ingen bild

Mamman (igen)

21 augusti 2010 18:30

Ingen som pratat om att ngn tagit ett arv. Däremot änkepensionen försvinner då man gifter om sig. Kul att du är så intresserad av min dotters blogg då du som är så "stor"! Har du ingen annan att trakassera??? HA HA HA...Sen ska man inte diskutera ordförråd med en människa som snart är färdig engelskalärare (högstadie)från högskolan.

 
Ingen bild

En som undrar

21 augusti 2010 21:00

Vad har engelska med Svenska att göra? ^^

Frida Skoglund

21 augusti 2010 21:04

Hon kanske skrev fel? Vem vet, vem vet...

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

21 augusti 2010 21:41

Ja din mamma skrev säkert fel;)

Änkepensionen försvinner.. okey, men "din" dotter fick ju ett arv... tydligen inget miljonbelopp eller ens i närheten av 300tusen som krävs under ett år för att försörja barnet ;)

För hade hon haft det hade hon skrivit ut det, när vi alla redan vet om att hon går på soc-bidrag och skäms. Varför inte bara erkänna det? Det är ju så uppenbart när hon skriver det i sina inlägg om att pengarna inte räcker, att bostadsbidraget inte blir av.. ja men stanna hemma och bo där då tills du är vuxen nog att ta hand om dig och ett barn.

Och sen vet jag inte hur du får ihop det till att du och din kille var tillsammans 6 månader innan du blev gravid då du nu är i 8/9e månaden och du besvarade en fråga om att ni varit tillsammans i 10 månader.. hur är det med matten? Ja just det ja, du HOPPADE av skolan för att sära på benen och bli på smällen som alla dina kompisar häromkring!

Frida Skoglund

22 augusti 2010 10:43

Vi FICK REDA på att jag var gravid då sötnos.. Och nej vi går inte på nå på jävla soc bidrag men varför ska jag skriva ut ur mkt pengar pengar jag har och skryta om det? Fråga alla jag känner så får du se att här finns inget soc bidrag :).. Bara för att du lever på massa bidrag förmodligen, inte har något liv så måste hacka på andra med ren jävla bull shit :)

 
Frida

Frida

22 augusti 2010 10:50

Och vadå alla vet att jag går på soc bidrag och skäms? Hade jag gått på soc bidrag, varför skulle jag då skämmas? Och alla vet ju inte det, eftersom jag inte går på soc bidrag? Men du är ju helt klart förståndshandikappad som inte förstår ett jävla skit och inte får in något i din lilla tröga efterblivna hjärna.

http://theresafridaskoglund.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

22 augusti 2010 13:19

Ja ditt ban lär ju få en bra mamma.. NOT! Uppför dig som den vuxna människa du påstår att du är, och skaffar man barn kanske man ska uppföra sig vuxet? Jag är 15 och jag behöver inte uppföra mig som annat. Varför inte skriva ut hur mycket du har? Vi vet ju attdu inte har någon miljon. Och nej jag skulle aldrig på på soc, har alldeles för mycket pengar för sådan, jag via min blogg och min mamma via sitt högsatta yrke;)
Men du har så ont hela tiden.. de man känner som fått barn i ens omgivning hade aldrig sådana komplikationer som du har, men du vet Karma är alltid där för en ;)

Frida Skoglund

22 augusti 2010 14:10

Haha, varför ska jag bete mig vuxet mot dig för? En anledning? :).. Så du vet bara rakt av så där att man blir en dålig mamma för att man blir galen på en 15 åring som inte vet ett jävla shit om mitt liv?..... Nej och jag vet inte hur du fått för dig att ett barn kostar 300.000 per år, för jag vet ingen människa som lagt så mkt pengar på ett barn eller kostat så mycket :).. Har aldrig nämnt heller att jag har en miljon, men du förstår ju som sagt ingenting. Lägg ner din energi på "din stora blogg" smulan..

 
Emelie Frisk

Emelie Frisk

22 augusti 2010 14:15

Tycker det är så himla löjligt att du sitter här och hackar på Frida, det märks tydligt att du vet vem hon är.. Det är rent ut sagt patetiskt att du inte ens vågar skriva ditt namn.
''Ja just det ja, du HOPPADE av skolan för att sära på benen och bli på smällen som alla dina andra kompisar häromkring!''.. Ursäkta men nu är det inte bara Frida du attackerar heller, tur att hon absolut är mognare än dig, m.fl Herregud, du är så patetisk att du inte kan skriva ut ditt namn, då borde du inte få ha någonting att säga heller.. Så synd att du stör dig på unga mammor och deras ekonomi.. Som du inte har ett skit med att göra! Lycka till med din framtid, bli på gravid som 40åring och kanske inte orka med allt som en ung mamma skulle, eller så har du redan en karriär tex. som aboslut inte är anpassad efter föräldraskap. Ska man ha barn finns det många fördelar med att vara ung. Bara ett tex. är att du kan anpassa ditt liv efter barnet istället för att barnet skall anpassa sig efter ditt liv. Vilket är betydligt mer självist. Det är uppenbart att du har någonting emot unga mammor.. Men ska du komma och vräka ur dig en massa bullshit kan du iallafall vara MOGEN nog att tala om vem fan du är!

/IRRIETERAD UNG & STOLT MAMMA!

http://www.emeliefrisk.bloggplatsen.se

Frida Skoglund

22 augusti 2010 14:27

Tack du Emelie, får se till att ta reda på vem denna "mogna" människa är.. Man särar väl inte runt på benen för folk, om man ska ha barn med sin pojkvän eller? Den där fattar ju inte mycket.. Men det är riktigt fjantigt..

 
Ingen bild

Emelie Frisk

22 augusti 2010 14:23

OCH DET ÄR JU SÅ JÄVLA MOGET ATT ANTA ATT DU ALLTID KOMMER HA SÅ MYCKET PENGAR ATT DU ALDRIG KOMMER BEHÖVA HJLP, P.G.A ATT DU HAR EN RIK MORSA?? ALLA HAR INTE DEN TUREN OCH DÅ ÄR DET TUR ATT DET FINNS HJÄLP ATT FÅ. VARE SIG MAN ÄR ''UNG'' ELLER ''GAMMAL''..

ALLA ÄR OLIKA, ALLA UPPLEVER GRAVIDTETEN ANNORLUNDA..
DET FINNS MÅNGA SOM HAR HAFT DET LÄTTARE ÄN FRIDA I SIN GRAVDTET MEN OCKSÅ MÅNGA SOM HAFT DET VÄRRE. HELT OLIKA FRÅN PERSON TILL PERSON. OCH DET KAN DU INTE SÄGA ETT SKIT OM.

SEN, VAD FAN HAR EN 15ÅRING MED FRIDAS EKONOMI ATT GÖRA!?
OCH VAD FAN VET EN 15 ÅRING OM HUR DET ÄR ATT VARA GRAVID?
ÄVEN OM DU SJÄLV HAR DET (VILKET JAG TVIVLAR PÅ) SÅ VET DU FORTFARANDE INTE ETT SKIT, KANSKE OM DU SKULLE HA NÅN UTBILDNING..
MEN DU KAN INTE ENS GÅTT UT NIAN ÄNNU.

ÄH, PATETISKA UNG JÄVEL..
FAKTISKT HAR JAG INTE STÖTT PÅ NÅGON SÅ DRYG OCH FEG MÄNNISKA SÅ HÄR FÖRR..
MENMEN, DIN ÅLDER FÖRKLARAR ALLT!

LILLA GUMMAN, KOM TILLBAKA OM SISSÅHÄR 3ÅR,
FÅR SE HUR MÅNGA I DIN OMGIVNING SOM SÄRAT PÅ BENEN OCH BLIVIT PÅ SMÄLLEN?
ELLER KANSKE BARA SÄRAT PÅ BENEN FÖR ATT DOM ÄR HOROR XD

Frida Skoglund

22 augusti 2010 14:29

Helt rätt! Patetiskt att inte kunna stå för vem man är pga "stor blogg" vilket jag tvivlar på också. Hahaha :p

 
Ingen bild

Sara

22 augusti 2010 14:37

Sluta lägg dig i Fridas liv när du uppenbarligen inte vet ett skit om det. Du har inte en aning om hur mycket pengar Frida har. Och hon går INTE på bidrag. Har du ett sånt tråkigt jävla liv så du måste sitta och hacka på folk? Skaffa dig ett liv.

Frida Skoglund

22 augusti 2010 14:41

Ja och förståndshandikappad som inte får in något i skallen....

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

22 augusti 2010 18:31

Jag går första året på gymnasiet, fick hoppa över en klass helt enkelt. Varför skulle man inte orka vara med och göra saker med barnen när man är 40? Jag menar, man är fortfarande frisk och man har en karriär och då kan man anpassa sitt liv efter barnen och inte barnet efter ens liv. Att vara 17 och aldrig ens gått klart skolan är mer puckat, för nu måste ju denna donnas unge anpassa livet efter henne, hon lär garanterat sätta henne på dagis så fort hon kan, och inte bryr sig så mycket om henne. Det är svårare att skaffa en karriär EFTER att ha fått barn i så pass ung ålder då du inte ens börjat och gått klart gymnasiet. ALLA utbildningar kräver viss behörighet för att komma in, det är inte bara att göra HP och förlita sig på den om man inte har tillräckligt med betyg och behörighet.
Syrran är kirurgsjuksköterska och har precis blivit med barn. Så hennes karriär står inte direkt i vägen för henne. Och hon är bara 23 då hon jobbat i 1 år nu och är fast anställd. Så jag har inget emot unga mammor alls, jag har aldrig sagt att det är dåliga mammor, men de som väljer att skaffa barn kanske ska ta och uppföra sig som en mamma och sluta uppföra sig som en liten fjortis?

Lycka till med att gå om 9an och sedan söka gymnasium då det har blivit svårare att komma in på skolorna nu, du har väl följt med i nyheterna hoppas jag?
Och vill du inte att folk ska ha en åsikt så ska du kanske inte blogga om ditt liv och din graviditet? Jag menar, oavsett vad man nu bloggar om kommer det ALLTID att finnas folk som håller med och sådana som inte håller med.

Du vill veta mitt namn säger du? Fine Emilie heter jag, mer än så behöver du inte ha reda på. Så jag är inte anonym, jag har en åsikt och jag står för den.

Tänk på att inte kasta sten i glashus, för tänk om ditt barn blir förståndshandikappad när hon blir större, du som också gillar att slänga ur dig en massa dynga ;)

Frida Skoglund

22 augusti 2010 18:48

Klart som fan att folk ska kunna ha sina åsikter? Men det är jäkligt störande med folk som dig, som inte får in i skallen att du har fel angående mig. Förstår inte varför du inte bara kan lägga ner och inse att jag inte går på soc bidrag, har pengar och det ena med det andra. Bara för att du själv kanske ser upp till dig så ge fan i klanka ner på andra? Vad har du för rätt att komma och säga om jag ska bry mig om mitt barn eller inte? Är du helt jävla sjuk i huvudet eller? Ska du kanske kolla upp vad du har för fel, eftersom du verkar tro att du vet så mycket om mig när du inte vet ett jävla shit? Du kan ta ditt pick och pack och sticka ifrån den här sidan, du gör ändå ingen nytta.

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

22 augusti 2010 20:01

Det gör inte du heller;)

Frida Skoglund

23 augusti 2010 10:18

Jajajajaja, puss på dig också sötnos....

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

25 augusti 2010 20:22

du fick reda på att du var med barn när ni hade varit ihop i 6 månader... då blev du gravid mkt mkt tidigare än vad du påstått om ni nu varit ihop i 10-11 månader? Eller hur räknar du som? Och säg vad du vill, men jag tror inte att ni kommer att hålla ihop du och din kille. Ni är för omogna helt enkelt för det. Finns inte många 17 åringar som får barn och fortfarande är ihop efter max 6 månader.. tyvärr men så ser statistiken ut. Och du verkar vara otroligt omogen förutsatt att du är dig själv när du skriver inläggen på din blogg.

Frida Skoglund

25 augusti 2010 20:32

Attans, fan va synd att du skriver det och jäklar vad jag tar åt mig :/.. Tar det slut, ja då tar det slut? Då var det menat att det skulle ta slut, inget mer med det eller? Vad kan man göra åt den saken då? Men lilla du, kom inte och snacka om omognad med mig :)

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

25 augusti 2010 22:50

Jag som är 15 behöver inte betee mig mogen, men jag är mogen nog att veta att jag aldrig skulle vara så dum att jag går och blir gravid i tidig ålder, att killen kommer att lämna mig sedan. Kul för dig om din kille är kvar, men han kommer inte att vara det för din skull utan för erat barn, och det är inte hälsosamt.

Frida Skoglund

26 augusti 2010 10:36

Okej bra då vet jag att det är så då :).. Det är inte alltid killarna som lämnar vet du, det är tjejer med men så långt har du inte tänkt kom jag på! Nej är det så farligt och dumt att bli gravid i tidigt ålder, för det är faktiskt det bästa jag någonsin gjort ärligt talat! Sen är det ju faktiskt mycket folk som varit gift i 10 år, får barn sedan och gör slut.. Så ålder, lång tid på förhållande har inte sån stor betydelse :)

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

26 augusti 2010 12:48

Om det får dig att sova gott om nätterna så ;)

Frida Skoglund

26 augusti 2010 12:58

Oj oj då, skrämmande :)

 
Ingen bild

Sara

27 augusti 2010 07:31

Men snälla lilla fjortis, har du ett sånt trist liv att du måste sitta och hacka på folk som du inte vet ett skit om?! Där kan man snacka om att vara omogen. Väx upp för fan och lämna Frida ifred. Du behöver fan inte lägga dig i. 15 år och tror att man vet allt, såå äkta fjortis. :)

Frida Skoglund

27 augusti 2010 10:31

Jaharu Sara, en del kan ju "allt" ;)..

 
Ingen bild

J

27 augusti 2010 15:51

Man tycker att den som särat på benen för att bli mamma ska börja uppföra sig som en sådan och inte som en liten snorunge.. men men det är väl det hon är. Hon är verkligen INTE redo för barn den saken är klar ;)
Har inga som helst pengar att försörja barnet med, hon har ingen aning om hur dyrt det är! Hon lever i en drömvärld.
Sedan, hur korkad är man om det tar en 6 månader att komma på att man är med barn? Jo tjena säger jag bara! Vrför inte bara att erkänna bruden att du blev med barn efter 2 månader med din kille. Och jo, han kommer att lämna dig. Och det är enklare att bli lämnad när man har jobb, boende bil och allt det där, för då behöver man inte förlita sig på soc, och framför allt är det lättare att hitta någon vid 25 då man har barn än när man är 17 och ska hitta någon ny.
Tror du inte att killar kommer att bli skrämda då? Att de inte bara blir ihop med dig utan du tar med dig ett jävligt stort bagage?

Frida Skoglund

27 augusti 2010 16:06

Du gumman, jag hade inte varit gravid i 6 månader när vi fick reda på det? :).. Jaha, lämnar han mig får han väl göra det då? Det är väl hans val i så fall, man kan ju inte alltid lita på föralltid eller? Men lägg ner ditt jävla snack om att jag inte har pengar, du är ju seriöst knäpp som aldrig ger upp om ditt pengar prat. Tur att du har fel, för jag vet precis hur det är så :).. hmm, om vi hade varit tillsammans i bara två månader när jag blev gravid, ja då skulle vi haft bebisen nu redan? Eftersom vi blev tillsammans förra året i augusti och bebisen ska komma 2 oktober.. Hur är det matten då? :)

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

27 augusti 2010 16:06

Det bästa du någonsin gjort? Du är 17 hur mycket har du lyckats göra med ditt liv?
När du är som syrran som pluggade fast det var jobbigt, som har fast jobb, pojkvän sedan 3 år tillbaka rest runt i världen och bebis på väg, ja då har du gjort något i ditt liv och då kan du yttra dig om vad som var det bästa valet du gjort.

Frida Skoglund

27 augusti 2010 16:08

Jag skiter i vad jag lyckats med och inte lyckats med? Jag vet väl bäst vad jag tycker är det bästa jag gjort? Är det här mitt eller ditt liv? Jo MITT, så du kan ge upp bara. Jag bryr mig inte om din syrra heller för den delen.

 
Ingen bild

J

27 augusti 2010 16:10

Ja min matte är perfekt, med tanke på att du hade skrivit att du varit med din kille i 10 månader då jag läste på dina besvarade frågor.. men men då har ni varit tsm i 1 år.. inte går man och blir med barn efter 6 månader för det.. hört talats om kondomer och p-piller? för jag tror inte riktigt att ni planerade barnet (du kanske gjorde det för att din kille ska bli tvungen att betala underhåll sedan)

Frida Skoglund

27 augusti 2010 16:12

Ja jo det är precis så det är, verkligen! ;)... Hahaha.. Skrattretande, så fel en människa kan ha.

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

27 augusti 2010 16:13

Kom inte då med dumma påstående att det är det bästa du har gjort i ditt liv när du inte ens har levt livet än.
Det är som alla man ser på Sweet 16 på MTV "Det är det bästa partyt jag varit på i hela mitt liv..." Snälla det är så otroligt korkat att uttrycka sig på det viset. Låter som att man levt hela sitt liv redan och det här är det sista man gör, blir på smällen.
Du kanske ska ta och läsa en blogg som jag trillade in på

Frida Skoglund

27 augusti 2010 16:14

Nej jag klarar mig :). Jag vet nog bäst själv vad jag tycker och inte tycker :)

 
Ingen bild

Peter

27 augusti 2010 16:14

Så du vet vad kondomer är till för?
Och du och killen planera tillsammans att ni skulle skaffa barn direkt efter att ni träffades?
Du är oansvarig, jag håller helt med denna blogg: itsjessie.bloggagratis.se

Frida Skoglund

27 augusti 2010 16:16

Hahahaha, guuud vad konstigt att "ni tre" har samma ip adress.. Vääldigt konstigt ;)

 
Ingen bild

Peter

27 augusti 2010 16:23

Internet cafe öppet 24/7, hört talats om det? Alla 10 datorer här är uppkopplade på samma server. Men det vet ju inte du något om som aldrig gick klart skolan ;)

Du vet, när en skriver och garvar och säger högt till sin kompis brevid "Vilken vrickad tjej" Då vill man ju veta vad det är som är så underhållande=)

Frida Skoglund

27 augusti 2010 16:47

Jo visst allt har jag hört talas om sånt :) ja jag är jätte vrickad. Kul att jag får eran uppmärksamhet i alla fall, att jag är värd den osv.. :D

 
Ingen bild

En som INTE går på bidrag

27 augusti 2010 16:37

Publicera inlägget då? Eller vill du att folk ska tro att vi är en och samma person? Patetiskt!

Frida Skoglund

27 augusti 2010 16:47

Jaja, ni kan kommentera på ni men jag tänker inte svara er mer :)

 
Ingen bild

Peter

27 augusti 2010 16:53

Ja alla är väl värd uppmärksamhet, även om man är smart eller inte.
Men jag hoppas att du förstår att alla inte delar samma värderingar som du gör helt enkelt. Och om du inte ens kan svara på enkla frågor som folk har skrivit till dig så förstår du väl att folk inte tar dig på allvar och tror att du lever i en drömvärld.

Frida Skoglund

27 augusti 2010 17:03

Jag tror verkligen inte att jag lever i en drömvärld? Jag har svarat på massor med frågor, men en del vägrar ju ändå tro på de svar jag ger så vad spelar det då för roll när jag svara? Men du kan ju du då, som är så pass mycket bättre tydligen ställa alla frågor du tycker är så viktiga och veta??

 
Ingen bild

Peter

27 augusti 2010 18:14

Här kommer då mina frågor, sedan ska jag faktiskt iväg så du får ha en fortsatt trevlig helg efter detta:

Vart har du fått alla pengar ifrån?
Var barnet planerat från bådas sidor eller var det en överraskning, jag menar, tror jag läste att du visste på en gång att du ville behålla barnet. (Då kan det inte ha varit planerat)
Är pappan kvar och om man skulle gå sin väg, kommer du att klarar av att vara singelmamma i denna unga ålder utan jobb och utbildning?

Frida Skoglund

27 augusti 2010 19:16

Jag har fått alla pengar ifrån att min pappa dog, han dog när jag var fyra år..
Vi pratade om att ha barn, och jag slutade med p-piller och det var han faktiskt också medveten om eftersom jag var med han den gången jag gjorde det. Men sen gick det klart fortare än väntat, så det är på två vis.
Ja han är kvar, och om han skulle gå sin väg så vet jag att både han och jag kommer klara oss bra som singel föräldrar. För han kanske vänder mig ryggen, men inte barnet. Ja jag är utan jobb, men jag kommer fortsätta med utbildningen.. Om jag läser lite i skolan, så får jag fortsatt pengar efter pappas död.

 
Ingen bild

Sara

29 augusti 2010 17:35

Era jävla nollor! Fattar ni hur jävla patetiska ni är som sitter och verkligen tror att ni vet hur det ligger till i Fridas liv, lägg ner för fan! Ni kan inte veta ett piss om Frida eftersom ni inte känner henne, jag känner Frida och inte ett enda skit ni sitter och påstår stämmer! Haha, vilka NOLLOR, skaffa er ett liv :)

Frida Skoglund

29 augusti 2010 23:47

Jag kan inte annat än att hålla med dig!..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards