Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg under augusti 2010

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 19:49

Sitter och klurar på om jag ska kliva in i duschen eller om jag ska vänta ett litet tag med det, kanske ska försöka få bort huvudvärken först och främst. Ingen lust att knapra alvedon idag då jag gjort det för någon dag sen bara också, kan ju vara så att dom slutar göra någon skillnad till slut. Börjar även bli en aning trött igen men man får skylla sig själv när man aldrig sover riktigt som man bör!


Farfar hade också pratat med försäkringskassan idag och dom sa att dom kan fortsätta ge mig pengar som jag får efter att pappa dog, om jag fortsätter att gå i skolan. Jag behövde bara läsa ett ämne och vara i skolan en timme om dagen och jag får ju några tusenlappar för det. Men ändå, då måste vi lämna bort lillan varje dag en timme och det känns mindre roligt. Så jag vet inte alls hur jag ska göra och får sådan panik, vet inte heller vad jag vill läsa så. Men vill gå i skolan också, och vill fortsätta få dom där pengarna - men vill vara mer med barnet, så klart. Ni kanske tycker jag är dum som funderar så mycket över det, men jag vet ärligt talat inte. Har jag fått bebbe så vill jag finnas där 100% utav dagen och inte lämna bort, men vi kommer ju få betydligt mycket mer pengar om jag går 5 timmar i veckan i skolan - så då kan även hon få mer saker. Nä ush, hatar sånt här.


Ska snart äta lite också bara maten blir klar någon gång. Sen dusch och sen kanske lägga sig i sängen en sväng, eller kanske duschen före maten - sånt som märks.


  

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 18:32

Jag har en bild i mitt huvud som aldrig försvinner och jag kommer aldrig förstå, hur en människa kan göra något sådant mot någon mindre som är i stort sätt försvarslös mot en sådan stor människa. Bilderna blir bara fler och fler, grälen blir större och större. Hatet växer, oron lika så. När ska det här sluta, någon gång eller aldrig? Det måste ta ett stopp snart, innan det går för långt - det har redan gått för långt. Innan det går längre då, för varken jag eller andra klarar av att se på längre. Det är oacceptabelt, ditt beteende och alla dina korkade bortförklaringar. Men den andra människan är lika så.


Jag funderar på om jag ska gå ut och sätta mig på bron där det blåser som sjutton, är ju så galet varmt inne så jag vet inte var jag ska ta vägen. Så istället ute så fryser jag, faktiskt - helt otroligt. Men men det känns som att det är bätrre att gå ut i "kylan" och sen in i denna värme - man kanske blir sjuk iofs..


  

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 15:54

Har sovit i ca 4 timmar och skönt som tusan var det, har vaknat en gång varje timme men det är sånt som händer ibland. Så nu väntar jag på att mamma ska komma tillbaka från träffen, hon hämtade Johannes och mormor där.. Så kan hon åka och hämta mina pengar hos farmor & farfar, har helt tomt med pengar hemma så det är sjukt. Dels att om Philip kommer tillbaka så vill jag ha något hemma ju, kan ju inte bara trycka i honom massa chokladbollar..  


Ska dra mig från datorn och dricka mängder med vaten, känner mig hur ut torkad som helst. Sen ska jag ringa till Philipen och se om han dyker upp eller inte..  


  

  

Av Frida Skoglund - 16 augusti 2010 10:45

Då har min pojke åkt hem, lite för tidigt tycker jag men han kanske skulle komma tillbaka senare eftersom jag är så snäll och gav han mitt busskort, hehehe.. Ska nog också träffa Johanna idag en sväng, kika lite på one tree hill! Blir väl antingen innan Philip kommer, om han nu kommer då. Så det är behövligt sällskap från båda två personerna! Sen är det nog bara syster Angelica som är enormt saknad och Larsse, så jag går av på mitten för tusan bubblar.


Har nästan inte sovit något i natt heller, vaknat till och från hela tiden och vaknat när jag nästan har somnat. Men sånt är livet och det är dom smällarna man också får ta ibland, hihi! 


Ska snart gå och borsta tänderna sen ska jag lägga mig och kolla lite på one tree hill, somnade sent igår och vaknade vid halv åtta imorse! Ush och fy, och sluta snåla med kommentarer och frågor också folket, höll ju igång hela förra veckan och veckan innan dess så nu ska ni väl inte tappa det tycker jag! Det är det som är det roliga med en blogg, när folk ger "svar"  


  

Av Frida Skoglund - 15 augusti 2010 20:34

Sitter och fördriver tiden i väntan på att Philip ska komma, om det nu blev så har inte fått något svar än och jag förstår ju inte riktigt allting jämt. Men men jag håller tummarna och hoppas som tusan, saknar honom för mycket och är gos sjuk så det skriker om det. Nu vaknade lillan till liv också när musiken satt igång, sötan då. En riktig musik galning blir det, eller inte - sådant som märks.


Har gjort mer chokladbollar idag också då Johannes nästan åt upp alla som vi gjorde igår, och då gjorde vi ju en extra sats eller vad man säger. Så han åt ihjäl sig så idag var han inte lika sugen, inte någon annan heller för den delen. Och det gick mycket fortfarare att göra dom på egen hand än när jag hade Johannes som "hjälpreda" haha, men det förstår ju jag också att det skulle gå segare. Men han måste ju få vara med han också och få göra något någon gång ibland! Men idag var han nere på marknaden då jag gjorde dom andra, så då kunde han ju inte hjälpa till.


Så jag vet inte heller när jag kommer tillbaka till bloggen, men det gör mig ingenting heller om jag inte bloggar på ett tag. Det är inge roligt när det är massa som läser men inte längre lika mycket kommentarer. Men har då ramlat in lite nu på kvälls sidan, kul kul. Jaja, får väl se om det dyker upp något i mitt huvud som jag skriver ner..  


  

Av Frida Skoglund - 15 augusti 2010 17:22

Johannes är bra rolig ibland han, så är det ju faktiskt. Han kan få ett litet skrapsår och skrika och gråta som en tok, som om han brutit ett finger eller något liknande. Men idag stod han ute så sa han att han blödde på tån, så då sa jag att då går vi väl in och tvättar rent såret då. Så börjar jag tvätta så är hela tån svullen så sitter det en sten jävel i tån på honom som jag inte får ut. Men när han har en svullen tå och öppet lite djupare sår och en sten i tån, då skriker han inte ens till och inte när mamma tog ut stenen heller. Liten bus pojke som är så söt, ibland är det inte lätt att förstå sig på de små liven.


Skulle städa upp lite i rummet så jag började att städa, sen kände jag hur det kom som en smäll bak i ryggen och nu är jag så där haltig igen och knappt tar mig fram. Det var ju roligt för man ville ju städa när pojken ska komma. Men men, ska i alla fall byta sänglakan vare sig ryggen vill eller inte. Sen till veckan ska jag börja packa ner lite saker så jag inte behöver stressa för att få ner allt tills det är dags för flytt. Så får jag pengar, så ska jag köpa present till Philip för dom och ja det är en vecka full med roligheter och klurigheter. Vet inte än om jag och farmor skulle ta oss ner på stan imorgon och köpa kläder till lillan, men kan ju bli lite svårt om jag inte tar mig fram också.


Jaja, nu måste jag göra ett nytt försök och även röra mig in i badrummet..


  

Av Frida Skoglund - 15 augusti 2010 15:25

Fick mmsa bilden till Sara så hon fick lägga in den på sin dator, och sen skicka till mig - och det fungerade!! Då blev jag lite gladare, tur att man har snälla syskon hur skulle annars min vardag se ut? Jaja, hur som här är i alla fall bilden & jag säger bara: jäklar vad fet jag är.


  

  

Av Frida Skoglund - 15 augusti 2010 14:03

Jag förstår fortfarande inte hur tiden bara rinner iväg, det är ju verkligen galet hur snabbt det går! Nu har jag då alltså gått 33 fulla veckor och går in i vecka 34, så nu har jag bara fjuttiga små 7 veckor kvar tills berkänat datum för henne att kika ut. Ska bli roligt att se om hon kommer ut på just den dagen, eller om det blir tidigare eller senare! Hoppas inte på senare, skulle kännas som en evighet. Hon får komma på beräknat istället, för för tidigt tycker jag inte heller att hon ska komma.

Veckan hittills har varit lite si så där inom graviditeten, har haft mycket förvärkar och sammandragningar och en förjäkla foglossning. Har haft super ont i nedre delen av ryggen på höger sida så jag har inte kunnat gå så bra, har fått släpat benet i golvet i värsta fall då jag inte kunnat lyfta det utan att nästan skrika ut pga smärtan. Men det är väl också sånt där som hör till och nu har det i alla fall släppt bak i ryggen - det värsta i alla fall!


Lillan har varit väldigt busig de senaste dagarna hon också, som förr i tiden. Livar på för full mestadels utav dagen och på nätterna, men inte i natt då hon har varit väldigt lugn tycker jag. Det är mycket olika från vecka till vecka hur hon håller på, och självklart från dag till dag. Vissa dagar gör hon nästan ingenting och bara livar på när man ska sova. Vissa dagar tvärtom, och vissa dagar är hon lugn på både dagen och natten. Hon har legat och tryckt bakom revbenen också väldigt mycket i veckan, jag tycker det är rätt skönt då jag har två extra så dom kläms ihop så jag vet inte vad hon gör men det är i alla fall behagligt. Sen ligger och hon trycker/sparkar/rör närverna i sidorna på magen en hel del, känns som riktiga stötar som man får från t.ex stängsel där hästarna är? Och så trycker hon och sparkar på höfterna. Har nästan alltid en fot vid höger sida snett under revbenen, sötan då. Men dom sticker upp lite här och där och jag önskar att jag kunde se hur hon ligger hela tiden innifrån! 


Men ja, trots det onda så njuter jag av att bära på liten och trivs som tusan att få vänta på henne och hoppas att de sista veckorna bara rinner iväg. Så snart är hon är i våran famn och skriker, lipar och gullar. Så efterlängtad som hon är från sina föräldrar..


Och just ja, någon bild på magen blir det förmodligen inte idag heller då datorn och mobilen strular så bilderna blir helt suddiga och super små. Men ska inte ge upp och göra mitt bästa, det märks väl senare om det dyker upp eller inte!.


Barnet:

Många barn ligger nu med huvudet nedåt. Barnet lyssnar till mammans hjärtslag, magen som kurrar och andra kroppsljud. Inte konstigt att en del barn sedan har svårt att ligga själva i vaggan eller spjälsängen. Barnet vill vara nära dig och lyssna till de här ljuden. De inre organen är nu färdiga, förutom lungorna. De behöver mogna ett tag till, de ska ju anpassas från vatten- till landlivet och luftfyllas när barnet kommer ut. Ögonens pupiller kan dras ihop och vidgas.


  

  

Ovido - Quiz & Flashcards