Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg under augusti 2010

Av Frida Skoglund - 20 augusti 2010 14:00

Larsson är på jätte mysigt gos humör idag, satt ute med han så sa jag bara honoms namn så kom han springandes och hoppa upp i mitt knä.. Brukar ju få tjata som en galning på att han ska komma in efter att han har varit ute.. Ska nog ta och gå lite med han snart igen, bara barnen går in på skolan för man vet ju aldrig vad dom får för sig och Larsson är ju rätt så rädd för vissa så.. Lika bra att ta det säkra före det osäkra, dock kissa han ju nyss i mammas rabatt så snäll som han är.. 


Ska äta massa gott ikväll och jäklar vad jag ska bli mindre fet, eller inte. Känns knepigt att man väger så mycket när man inte gjort det förut, men eftersom jag inte äter mer än vanligt så kanske det inte bara är massa fett. Iofs så rör jag mig kanske lite mindre, men det ska det bli ändring på! Skönt också ska det bli, faktiskt.. 


Sitter och pratar med Johanna i telefon som vill att jag ska hålla henne sällskap i helgen, tycker dock att jag och Larsson ska ta oss en promenix till henne när hon har slutat jobbat.. Ska ringa Philip också lite senare för såg att han visst hade blivit offline, måste prata lite med gubben.. Jaja hur som helst, nu ska jag göra mat hej svejs!


  

Av Frida Skoglund - 20 augusti 2010 12:11

Har nästan nyss kommit hem från barnmorskan, men har även hunnit gå en liten promenad med Larsson som jag tvingade Angelica att lämna ifrån sig eftersom jag saknade han så galet mycket. Så nu springer den söta vita lurviga vovven runt och sniffar, viftar och ser allmänt super go och söt ut! Och nu hittade han sin leksak som har varit här i evigheter, överlycklig vovve..


Gick i alla fall jätte bra hos barnmorskan idag och allt såg bra ut. Pratade om ett och annat och syster min var också med och fick höra lillans hjärta och lite till. Hon sa även att hon hade vänt sig med huvudet neråt och att huvudet åkt ner eller något jag kommer inte riktigt ihåg vad hon sa, men ja hon ligger i alla fall neråt och kommer bli kvar liggandes så! Då var det nog det jag kände då för någon vecka sen när jag vaknade av att det bara snurrade till i magen och det kändes jätte knepigt, var inte alls små fötter och händer som drog runt utan något mycket större. Kommer ju inte ihåg riktigt, eftersom jag låg och halvsov.. Anmälde mig också till föräldragrupp eftersom det är ju i alla fall en människa där som man pratar med, ska prata lite med pojken och se om han ska med också. Kan ju kanske bli lite bökigt och åka fram och tillbaka från skolan också, eftersom den är i Söderhamn och föräldragruppen i Bollnäs.. Men men, det löser sig på ett eller annat vis!


Vikt: 70 kg.. (har gått upp 13kg sen inskrivningen, ojsan hoppsan..)

Blodtryck: 105/60.

Blodsocker: 5.5

Längd på livmoder: 32-33.

Hjärtljud: 153.


  

Av Frida Skoglund - 19 augusti 2010 22:29

Johanna har nyss åkt hem så ska alldeles strax gå och lägga mig, så fort detta inlägg är färdig skrivet. Blev en toppen kväll tycker jag själv trots att man var hur trött som helst, och massa skit. Men men måste gå och lägga mig nu för jag ska vara hos barnmorskan tidigt imorgon och prata och kolla lillan, underbart.. 


Så trött på falska människor också, trodde att man kommit förbi det? Visst fan har jag varit en falsk idiot också, var inte alls fööör längesen jag var det. Men jag tänker inte springa runt och snacka skit och vara någon jag inte är, dölja och hålla på. Prata skit bakom personers rygg och tro att jag är någon ängel, för det är jag inte vare sig jag pratar eller inte. Men det är inte någon annan heller, orkar inte med er längre, inte det minsta lilla.. Blir ju bara knäpp i huvudet av att tänka på hur ni håller på, skrattretande. Sånt gjorde man i sjuan kanske, men men ert liv. Kan man ens lita på en enda människa nu för tiden?

God natt.


   

Av Frida Skoglund - 19 augusti 2010 19:47

Nu kommer min älskade vän Johanna förbi och vi ska äta massa chokladbollar och glo på one tree hill, skratta, gråta och skvallra en jäkla massa! En sån där toppen kväll men en goding, det kan ju inte bli annat än bra. Känner att jag har ett och annat att berätta och prata av mig om, hon kanske också har något smaskigt att berätta? Vem vet, jo hon vet!


Har gjort chokladboller då också som sagt, alldeles nyss så dom ligger i kylskåpet och väntar på att bli uppätna! Gjorde en större sats och större chokladbollar, dom är godare haha..  


Konstigt att alla vänder ryggen till? Neeeeeej.


Bilden är från förra sommaren också, har ju inga nya!!

  

  

Av Frida Skoglund - 19 augusti 2010 18:06

Såg nu att det var torsdag och trott att det varit tisdag hela dagen, bara för att Philip började skolan igår. Så nu såg jag att det inte alls var tisdag och att det är helg imorgon, fy tusan vad veckorna rinner iväg!! 


Blir förmodligen ensam hemma i helgen men jag tänker då inte vara ensam trots det, det vågar jag inte. Inte när det är i hus, annat om det vore i en lägenhet men aldrig i hus.. Så nu har jag frågat Philip om han kan komma, ska inte han komma så får Johanna eller syster komma och göra mig sällskap så man inte får någon jäkla panik av ensamheten och får för sig massa skumt, då jag verkar har hamnat lite lätt i den perioden igen - attans tokar..


Vill också göra en ny header (!!) men jag är ju så jäkla dåligt på sånt, och den jag har nu ser lite små tråkig ut men jag älskar ändå bilderna. Sitter och gör nya hela tiden men alla blir dålig, eller så slutar jag efter ett tag för det inte blir som jag vill. Varför ska alltid jämt se bra ut i huvudet men inte på papper/dator? Usha, tänk om man kunde föra över bilderna från huvudet med en kabel till dator, som man gör med mobilerna.. Vad mycket lättare allting skulle vara då!


  

Av Frida Skoglund - 19 augusti 2010 15:20

Det räcker nu, jag har inte min blogg för att man ska sitta och bråka på den över kommentarer, för att vissa ska leka änglar som om ingenting hänt. Men vafan, folk kan väl ändras också är det svårt att förstå det? Säg inte att jag inte är mig själv i min blogg, när det är det jag är och bara för att jag är annorlunda mot dig betyder inte det att det är hela min personlighet. Nej, folk blir väl behandlad olika och så har det typ alltid varit tycker jag. Jag har blivit behandlat olika för att du tyckte om dina andra vänner, det sa du själv med dina egna ord så kom inte och säg att det bara är jag som gör fel och säger fel saker när du gör precis lika själv. Sjunker till samma låga nivå, gång på gång. Ingen av oss är perfekta små änglar, men betyder det att jag försöker vara någon jag inte är i bloggen? Nix verkligen inte, jag vet nog bäst själv hur jag är som person. Som sagt, nu är det slut på massa jävla skit här i bloggen ta det på annat håll istället för nu skiter jag i det här. Sluta, eller så lägger jag ner hela skiten ärligt talat. 


Bara för att man ska gå i skolan för att man ska få en bra framtid fast man har barn, jag ser inget oroväckande i det om man säger så. Skit samma, nog om det hej svejs.


  

Av Frida Skoglund - 19 augusti 2010 13:56

Johannes ville följa med sin mor upp på sjukhuset men det gick ju inte, så då blev han jätte sur och satt sig i bilen ändå sen fick vi fjeska lite för honom så han stannade kvar så blev han på bättre humör.. Så gick han in och så skulle han gå ut och snubblar han i hallen och slår huvudet i väggen så det bara small, stackars liten blir alltid lika ledsen och tårögd när han gör sig illa. Tycker så synd om han och nu när jag tänker på det blir jag lika ledsen igen. Han fick sig lite glass "viiiiit glass" som han säger, och kollar på lite barnprogram. Så det var ju ingen större skada skedd, som tur är. Stackars småingar som bara trillar och vurpar!..


Lägger upp en jätte fin bild på honom från förra sommaren när han slocknade i bilen, haha sötnos!


  

  

Av Frida Skoglund - 19 augusti 2010 12:43

Har haft sammandragningar hela tiden sen jag vaknade imorse, och dom vägrar släppa också så jätte ont gör det och det har då inte varit så här förut. Men det blir väl kanske värre med tiden förmodligen.. Det känns jätte knepigt i magen också och jag mår jätte illa och får knappt ner nå mat heller. 


Farfar har inte hört något från skolan han heller verkar det som, surt det nu när man vill veta så fort som möjligt. Men lät ju ganska positivt igår när han pratade med rektorn så, hehe..


Nä jag har faktiskt inget vettigt att skriva just nu tror jag, min dag är helt död och jag har ingenting att syssla med och har för mycket tankar som jag egentligen skulle vilja skriva ner men så blir det inte!


  

Ovido - Quiz & Flashcards