Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg under augusti 2010

Av Frida Skoglund - 24 augusti 2010 19:40

Sitter här framför datorn och bara tar det lugnt och tänker igenom ett och annat, det visar sig till slut hur det blir. Ska nog bara sitta här ett tag till då jag faktiskt inte har haft så mycket ont idag, men haha bara för att jag skrev det där så fick jag precis en jobbig värk i ryggen! Det är väl typiskt det, händer det er också att när ni tänker att "fan idag har jag inte ont!" så kommer det onda precis? Det är riktigt typiskt, riktigt skrattretande men samtidigt så förbannat underbart att veta att man har ont för att man bär på ett barn, ett barn som är ens eget som snart ligger på ens bröst, som snart är ute och skriker som en tok.


Får se om jag ska offra mig ännu en kväll och kika fortet med mamma och Johannes, men det ser inte ut som så då jag inte orkar bara sitta still i soffan och glo. Det är annat med datorn, där finns det socialt folk som håller en sällskap och roar en, får en på andra tankar och gör en glad. Jag är glad att jag har dom jag har i mitt liv, ni är guldvärda hela bunten.


    

Av Frida Skoglund - 24 augusti 2010 15:12

Skit jäkla ont i huvudet och jag har bara legat i sängen ändå och försökt vilat bort det mesta, men icke sa nicke det tänker då inte ge sig - inte en på ett tag. Får väl bli så illa tvungen att ta mig en alvedon då i värsta fall, hoppas bara inte att min lilla lillebror har fått för sig att smitta ner mig. Känns inte så roligt då det är Philips födelsedag nästa vecka och flytt. Det brukar ju ta ett litet tag innan förkylning "slår ut" också, i alla fall i min lilla/stora värld. 


Verkar som att dom ska åka iväg imorgon, mamma och dom här som bor här också. Känns ju roligt att dom åker iväg när man bor här en liten vecka till, men men det är hennes val. Surt att inte kunna göra det bästa av sista tiden med sin mamma och lillebror som man inte kommer träffa nästan alls sen när vi har flyttat. Men min syster kanske kommer hit och gör mig sällskap, "bjöd" in henne till hennes mammas hus och sa att hon fick vara här med mig.. Men ska ringa henne lite senare efter fyra tiden då hon slutat jobbat och höra efter lite mer, sen vet man aldrig med dom här heller dom säger så mycket men det händer knappt något.


Är bara 39 dagar kvar nu också till bf, trevligt sörrunini snart så händer det mer grejer i våran värld! Skönt som tusan att saker och ting löst till sig och att det blev som man hoppades, brukar ju kunna köra till sig men icke det gick fin fint alltihop! Så glad är jag över det också så jag vet inte var jag ska ta vägen, åh jag kan nästan börja små grina och börja hoppa och jag kan inte beskriva min lycka. Så nu är jag snäll och delar min lycka med er som jag delar hela mitt liv med er, min vardag och allting. Vart har ni försvunnit btw, hörs ingenting här på bloggen tycker jag så nu får ni vara gulliga och göra mig ännu gladare, he he he..  


  

  

Av Frida Skoglund - 24 augusti 2010 11:41

Idag ska jag ha en mysdag för mig själv och bara ligga och kolla på massa skit och tänka på allt och ingenting. Skulle ju ändå ta det ganska lugnt sa hon igår, så får väl följa det då.. Liten ligger skapligt knepigt och magen ser jätte roligt ut, sticker ut lite här och där, är sne och massa sånt men det är ju gulligt.. Men först och främst ska jag trycka i mig något slag av mat då jag bara fått i mig en nektarin så här på morgonen, ja det är väl inte morgon nu längre men men. Har också bara legat framför one tree hill och kikat som en galning, kanske ska dra ner på det så jag har något att kolla på senare i mitt liv också. Vill ju också få 5an & 6an på en gång, då är det ju bara att köra på! 


Jag har ingenting att skriva om, absolut ingenting så den här så kallade bloggen blir lite lagd åt sidan för tillfället.


  

Av Frida Skoglund - 23 augusti 2010 20:58

Sitter och kikar på fortet med mamma, bara för skojs skull jag tycker inte det är minsta roligt men man kan ju vara snäll mot sin lilla familj och mysa för en kväll i alla fall. Snart är man ju mer eller mindre ute ur denna familj så att säga, så varför inte de sista dagarna? Och jag och mamma sitter och gissar på gåtor, men hon har fel och jag har rätt.. Hon som är äldre bör ju veta mer än mig, men jag är ju så bäst så det är ju inte sant så det förstod man ju - not. Ska plåga mig in i det sista med detta program sen ska jag kolla på älskade one tree hill och sedan sova gott som fan, är hur trött som helst men kämpar för att hålla mig vaken en längre tid också. Jäkla mycket kämpande i mitt liv, löjligt av mig..


Jaja, nu ska jag väl slita mig från datorn igen och fortsätta umgås med Johannes och mor.


  

Av Frida Skoglund - 23 augusti 2010 18:44

Allting var bara bra med lillan och skönt som tusan var det. Nu någon dag ska jag åka upp på jysk med farmor & farfar och inhandla lite grejer, skönt det också! Sen fyller min älskade år så ska köpa present till honom och försöka göra det absolut bästa utav honoms födelsedag.. Sen någon dag efter att han fyllt år så blir det flytt, jäklar snart är allt på plats sen är det föräldrarkurs, sen är liten ute! Vilken tur vi har, vilken tur jag har som har världens kille o hans bebbe.. 


Ska mysa som bara den med Johannes ikväll som är sjuk och kramig av sig, men han är ovanligt lugn faktiskt! Men han är så söt, han ville inte hosta i min närhet, nysa i min närhet "inte bra för bebisen om du blir sjuk.." säger han.. Som jag alltid sagt, världens goaste lillebror. Så säger han att jag inte får åka hem till mig när bebisen kommit, för den ska han vara med.. Jaja, något av den saken blir ju inte av i alla fall.  


Ska ta och slå en pling till min älskade syster och höra om hon vill vara med mig här i någon vecka för tror dom ska åka till Hede resten av familjen, och jag vågar ju inte vara ensam pga många anledningar.. 


  

Av Frida Skoglund - 23 augusti 2010 16:11

Vissa kanske misstolkar detta, vissa kanske tycker att jag är störd, vissa kanske håller med & vissa inte - men det är upp till er, och just i detta inlägg är alla kommentarer välkomna..


Men om man klickar sig in på en blogg och läser vad den personen skriver, kan man då skriva tillbaka på största möjliga elaka sätt? Skulle dessa personer tycka det var roligt om folk bara satt och hackade på deras inlägg på vad dom skrev, alltså elakt och kränkande. Klart alla får ha sin åsikt, det är inte frågan om den saken. Men istället för att kommentera efter ens egna upplevelser, bara ta för givet att det är så för en annan person. Varför kan dom inte fråga istället först, istället för att hoppa på direkt och anklaga? Ja man kan missuppfatta det mesta, men istället då för påhopp man kan antingen läsa om inlägget, ge fan i att kommentera spydigt, eller fråga för att se om man missuppfattade eller hade rätt hela tiden. 


Sen varför ska man fortsätta läsa folks bloggar om man ändå bara tycker att den personen skriver dåligt, och det enda man gör även där är att lämna massa idiotiska kommentarer om hur puckad personen är, om hur dåligt den skriver, ja bara massa negativt. Varför gör man då inte sig själv en tjänst och slutat läsa den bloggen, det finns väl andra som gillar att läsa den mer i så fall? Man har väl oftast en blogg för att skriva av sig, inte för att ha massa läsare som bara kommer med massa skit hela tiden och bara misstycker om det man skriver - sluta läs då. Som sagt, åsikter visst fine. Men fråga innan ni börjar anklaga, ge fan i att skriva om ni bara har massa skit att komma med.


Är det verkligen rätt då, att bara slänga ur sig vad man vill då man kan kränka en person så mycket?..


  

Av Frida Skoglund - 23 augusti 2010 14:42

Jag är så överlycklig så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Hittade säsong 5 av one tree hill för bara småa 199:- och 6an för 249:-.. Det är ju hur billigt som helst, alla jag har köpt har kostat 299:- och då skulle femman kosta 499:- och ja, jag är så glad och har tvingat mamma och mormor att köpa dom åt mig som en liten födelsedags present.. .. Dels att jag har sett om 1-4 säsongerna hur många gånger som helst, och har varken sett klart 5an eller 6an så det är hur nice som helst och jag blev så glad så jag vet inte vad jag ska ta mig till.. Snacka om att vara beroende av en serie, ohja.


Hur som helst så ska jag väl snart dra mig mot sängen igen och vila lite tills jag ska kliva in i duschen och sedan dra iväg på en liten koll. Johannes har fått feber och är jätte täppt i näsan, men gud så söt han låter när han pratar istället och han ser jätte söt ut dock med jätte hängiga ögon, haha.. Blev lite mycket jätte där men, det struntar man väl i.


    

Av Frida Skoglund - 23 augusti 2010 12:13

Jiho, igår hittade jag en one tree hill skiva som fattades i säsong 3, snacka om överlycklig jag blev så då slapp jag köpa en ny säsong. För den skivan som fattas nu är hos Johannas pappa tror jag, någonstans hos Johannas någonting i alla fall! Så nu slipper jag snåla på avsnitten och nu är det bara att köra på, så ska ta mig en vila nu innan jag dusch och koll. Är helt slut i armarna så jag orkar knappt knappa på tangenterna, men jag offrar mig en gång för alla - eller inte. 


  

Ovido - Quiz & Flashcards