Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Tänka innan man skriver.

Av Frida Skoglund - 23 augusti 2010 16:11

Vissa kanske misstolkar detta, vissa kanske tycker att jag är störd, vissa kanske håller med & vissa inte - men det är upp till er, och just i detta inlägg är alla kommentarer välkomna..


Men om man klickar sig in på en blogg och läser vad den personen skriver, kan man då skriva tillbaka på största möjliga elaka sätt? Skulle dessa personer tycka det var roligt om folk bara satt och hackade på deras inlägg på vad dom skrev, alltså elakt och kränkande. Klart alla får ha sin åsikt, det är inte frågan om den saken. Men istället för att kommentera efter ens egna upplevelser, bara ta för givet att det är så för en annan person. Varför kan dom inte fråga istället först, istället för att hoppa på direkt och anklaga? Ja man kan missuppfatta det mesta, men istället då för påhopp man kan antingen läsa om inlägget, ge fan i att kommentera spydigt, eller fråga för att se om man missuppfattade eller hade rätt hela tiden. 


Sen varför ska man fortsätta läsa folks bloggar om man ändå bara tycker att den personen skriver dåligt, och det enda man gör även där är att lämna massa idiotiska kommentarer om hur puckad personen är, om hur dåligt den skriver, ja bara massa negativt. Varför gör man då inte sig själv en tjänst och slutat läsa den bloggen, det finns väl andra som gillar att läsa den mer i så fall? Man har väl oftast en blogg för att skriva av sig, inte för att ha massa läsare som bara kommer med massa skit hela tiden och bara misstycker om det man skriver - sluta läs då. Som sagt, åsikter visst fine. Men fråga innan ni börjar anklaga, ge fan i att skriva om ni bara har massa skit att komma med.


Är det verkligen rätt då, att bara slänga ur sig vad man vill då man kan kränka en person så mycket?..


  

 
 
Anniiz

Anniiz

23 augusti 2010 16:38

Jag tycker inte att det är rätt att läsa och kommentera en blogg bara för att man vill vräka ur sig elaka saker, man läser väl bloggar för att man tycker de är intressanta. Folk som håller på så har väl egna brister i livet så de måste trycka ner andra oxå. Kan inte se nån annan anledning. Och såna människor kan hålla sig borta tycker jag... Lycka till och skit i idioterna i Sverige :)

http://anniiz.bloggplatsen.se

Frida Skoglund

23 augusti 2010 17:16

Ja precis :)..

 
Ingen bild

sofie

23 augusti 2010 16:40

hej. hjälp mig samla poäng genom att gratis bli medlem här: www.gratismakeup.se/?r=244547 du får direkt 5000poäng och genom att samla fler kan du få presentkort på tex nelly & hm.

 
Cecilia

Cecilia

23 augusti 2010 17:53

Jag håller med dig.
Man ska inte bara slänga ur sig saker.
Jag har själv en som gör det på min blogg.
Visserligen är vi släkt men hon säger aldrig nåt snällt. Det är bara så jävla onödigt.

http://ceciliadarling.bloggplatsen.se

Frida Skoglund

23 augusti 2010 18:27

Ja det är riktigt onödigt. Och om någon antar något, sen säger man hur det är så lär dom väl förstå det och bara lägga ner.. Blir less på att se på min och även andra hur kränkande kommentarer det slängs..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards