Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Getingar & lillebror..

Av Frida Skoglund - 13 augusti 2010 15:00

Trots att anticimex har varit här och hos grannen och sprejat på alla getingar så vägrar dom försvinna, dom verkar bara ha blivit mer galen! Typiskt att det ska krylla av getingar den sommaren jag är gravid, har haft en geting på ryggen när jag låg och sov men den stack mig aldrig - lättnad. Så jag har inte blivit stucken, än.. Hoppas det håller i sig så också för jag verkligen hatar dom små odjuren som ska stickas och försöka döda en, inte alltid lätt med allergier.. För några år sen i åttan tror jag det var så var det en jävel som stack mig på halsen och då visste jag inte att jag var allergisk & jag fick sätta mig på en bänk och jag fick inte heller gå där ifrån när jag började känna mig hängig och borta. Som tur var så hade jag Emmi som såg hur likblek jag var i ansiktet och sket fullständigt i idioten till idrottslärare och tog mig till sjuksyster som sedan skjutsade upp mig på akuten. Och vad hör man inte då tro? Jo att om vi inte hade gått, då hade jag även dött pga att jag var just allergisk. Ibland finns det verkligen de rätta vännerna, som faktiskt räddat livet på en. 


Och getingarna är på mig hela cp tiden och jag får springa för livet och det är inte lätt att springa med en tjockis mage och cp höft heller för den delen, dels att jag är så störd och tror att jag ska ramla så fort jag tar ett steg och trilla framåt på magen. Men det lär ju inte hända, trots min klantighet så har jag tagit det mer försiktigt nu. Även fast jag gör det så snubblar jag väldigt ofta så har jag inte trillat, har väl en ängel som håller i mig vid sidan om.. 


Just ja, lillebror kom med en sån där rolig kommentar idag igen.. 

Johannes: Jag vet inte..
Jag: Nähä, vad vet du då?
Johannes: Ingenting..
Mamma: Men jo, du vet ju mycket!
Johannes: Nej! Det är dumt att veta saker! 

Kanske ligger något i det hela?


  

  

 
 
Josefine Carlsson - Trebarnsmamma

Josefine Carlsson - Trebarnsmamma

13 augusti 2010 15:50

Hejsan!
Super fin blogg! :)
Är det ditt första barn som ska födas?
Jag är 21 och har tre barn.

Hoppas du mår bra, kram :)
/Josefine X Carlsson

http://www.mmamman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards