Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

V.36.

Av Frida Skoglund - 29 augusti 2010 13:05

Ojsan hoppsan, sa igår till en kompis "imorgon går jag in i vecka 35".. Men icke, var visst in i vecka 36 som vi skulle trampa! Men vad gör det mig, jo gladare att det är närmre förlossning och se liten gullunge! Den här veckan är inte så annorlunda mot för de tidigare veckorna, förutom att jag förmodligen fått ett litet hål på fosterhinnan (?) så det pyser ut lite vatten och det känns att det pyser ut lite.. Det var även lite mörkare flytningar eller något idag, typ som blod fast det lär ha varit gammalt för det såg då inte färskt ut i alla fall - mysigt och veta va?.. Hur som helst, så har flickan sjunkit ner hela vägen den här veckan också, och det har blivit super tungt för ryggen! Magen ilar titt som tätt, känns som massa stötar hela tiden så hon är ju på nerverna en hel del. När hon ligger och sparkar och har sig så trycker hon på kissblåsan, så känns som att man har urinvägsinfektion vissa tillfällen - men det har jag inte. Men liten mår bra, lika jag så det är huvudsaken tycker jag! Så när hon trycker mot revbenen så ilar det från revbenen upp under läppen, det är riktigt obehagligt också.. Så verkar hon tycka det är roligt att "knacka" på höfterna också, sötan.. Hickar gör hon inte så värst ofta längre, det är fortfarande nästan inget liv på henne på dagarna men hon ligger då allt och trycker med rumpan hela tiden! Så sover jag jätte dåligt nu för tiden också, kissnödig jämt känns det som så får springa flera gånger.. 


Men någon bild idag, nix det blir det inte. Kanske imorgon eller så, måste leta mammas sladd från hennes mobil till datorn för jag har knappt några pengar kvar på telefonen heller.. 


Barnet:

Om du väntar ditt första barn ligger det troligtvis i rätt position nu, uppochned. Tycker du att bebisen rör sig något annorlunda jämfört med tidigare? Det kan bero på att det är trångt därinne, men är du minsta orolig prata med din barnmorska. Nu ökar fostervattnets mängd inte mer utan det minskar snarare eftersom din kropp absorberar en del av det. Hjärnan är färdigväxt. En del psykologer säger att barnet redan nu är medveten om sitt "jag" eftersom det kan svara på saker med till exempel sparkar.

  

  

 
 
Mathilda, 17 år & blivande mamma

Mathilda, 17 år & blivande mamma

2 september 2010 16:33

Visst har man ibland noll koll på vilken vecka man ska gå in i? Jag frågar alltid min sambo när jag helt ur ingenstans inte vet vilken vecka jag är i eller ska gå in i och jag får alltid samma svar av han: jag vet inte. :) då får man börja räkna.

http://mathildaahokangas.bloggplatsen.se

Frida Skoglund

2 september 2010 17:24

Hehe jo man får ju göra det.. Har ju lite fusk jag, som bara kan kika på kalendern för det är samma dag & vecka inom graviditeten som det är i den "årliga kalendern"..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards