Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Frida Skoglund - 12 november 2010 22:58

Idag blir ju Theresa en månad, redan! Sjukt fort har tiden gått, känns nästan som att hon kom igår! När man ser bilder nu från när hon bara var någon dag så kan man verkligen se skillnad, fast det är väl förmodligen vanligt. Samtidigt så saknar man när hon bara var någon dag, hur hon lät när hon gnällde till och allting, det lät så sött. Men jag älskar hur det är nu också, när hon ser på allt och ler så mycket. Med andra ord så älskar jag verkligen min dotter, mer än något annat. Det säger väl bara klick så är hon ett år och springer runt, leker och stymlar! Ja, man hinner väl inte med men det är väl det man har kameran till! Att kunna se tillbaka och minnas, känna samma känsla då som man gör nu.


Julia var hos oss igår, sov över och imorse vaknade vi av att det knackade på dörren och där stod Elin! Oops, skäms som tusan över att jag inte vaknade tidigare! Sen tog vi bussen ner på stan, tog hej då av Julia och jag, Theresa och Elin gick runt och kikade på stan. Handlade lite byxor eftersom jag knappt har några som jag kan ha efter att jag var gravid, så det behövdes. Sen var jag och Theresa upp till syster då hon tröttnat och var hungrig, tur man har en syster som bor på stan! Sen hem hit igen, och jag nattade henne klockan sju.

Hon är så underbar att lägga på kvällarna, ge henne mat lägga henne i sängen, ge henne nappen. Utan protest, man behöver inte ens vara i närheten och försöka få henne att somna. Tappar hon nappen ligger och bara och babblar på, inget skrik ikväll inte! Ska väl ta och lägga mig med henne nu jag också, men lär väl gå upp med henne snart igen antar jag. Ska ju till barnenshus imorgon, vid ett. Så lär ju se till att inte vakna runt tolv imorgon igen!


Liten skillnad är det allt på en månad!

 


 


Ovido - Quiz & Flashcards