Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Frida Skoglund - 28 november 2010 20:18

Min första kärlek var när jag gick i åttan, med en kille som heter Simon. Tog väl ett tag innan vi umgicks och tog steget uppåt eller vad man säger! Var flera månader som vi faktiskt nästan bara pratade på msn, eller lunarstorm trots att vi ändå gick i samma klass. Tog inte alls lång tid innan jag föll för honom, hur charmig som helst faktiskt! Så när jag fyllde 14 år så åkte jag och Emmi hem till honom, umgicks med honom och "linnet". Så gick vi alla hemifrån honom hem till mig, typ över hela Bollnäs med andra ord, men det var det värt! Var så mysigt att gå den långa vägen tillsammans med någon som man tyckte så mycket om, med armarna runt om varandra. Senare mot kvällen så var det vår första puss, nog min första riktiga puss också för den delen. Jäklar vad det bildades fjärilar i hela magen, tror till och med att jag sprang hem. Nykär då med andra ord, det är väl ändå den bästa känslan som finns tycker jag. Det var även den dagen/kvällen vi blev tillsammans, sån perfekt födelsedagspresent haha.


Varje gång sen när jag såg honom så pirrade det i hela kroppen och man log verkligen inombords, nu när man ändå såg på honom och tänkte att det där är min pojkvän. Vi umgicks nästan varje dag, efter skolan till kvällen. Med honom så mådde jag så otroligt bra, och jag älskade verkligen att vara i honoms närhet och självklart älskade jag honom med hur mycket som helst. Var nog ingen annan som kunde göra mig så glad som han gjorde. Han var mitt första allting, om man säger så, första kärleken m.m Vårt förhållande höll i ca ett år, efter det året var det lite fram och tillbaka men det blev aldrig något mer förhållande så. Trodde aldrig att jag skulle kunna ta mig upp på benen då det sprack, grät i stort sätt hela dagarna lång!


Under tiden vi var tillsammans så var jag extremt fjantig ibland, för att jag var så osäker på honoms känslor så jag sökte alltid efter någon sorts bekräftelse om att dom verkligen fanns till osv.. Men jag är hel nöjd med att han var den första kärleken, och hur allt var och sånt där. Hade nog inte kunnat fått det bättre än vad jag hade det då, perfekt då med andra ord.


Så ja, det var det lilla korta om den första kärleken!


 

Ovido - Quiz & Flashcards