Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Frida Skoglund - 16 oktober 2010 20:53

Mitt lilla hjärta ligger och sover, förhoppningsvis en stund till. Dagen har varit helt okej för att vara den första dagen hemma, Theresas pappa och farmor var hit en sväng så nu får jag och hon ta och röra oss till dom också. Det är ju inte bara han som ska behöva åka fram och tillbaka heller bara för att det är här hon bor, hehe. Syster har varit här också och till stor hjälp då jag är så otroligt klen i kroppen och har haft alldeles för mycket mjölk i brösten så det har varit en aning tungt, men fick en bröstpump som Philips mamma åkte och hyrde åt mig i Hudik - så glad för det. Så nu kan man amma utan att det gör för ont, och utan att näsan hennes ska slå i och ha sig.


Är så glad för att jag har lill tjejen, var verkligen underbart att äntligen få ut henne och det var jag nog inte ensam om att tycka heller. Jaja, nu ska jag försöka röja upp lite medans lillfisan sover!  


 

Av Frida Skoglund - 16 oktober 2010 12:59

Åkte till Hudik natten mot måndag och blev inskriven på förlossningen då, sen i tisdags klockan 20.54 kikade lill fian äntligen ut. Vägde efter att ha blivit ammad ett tag 3138g och var 51cm, tycker hon är så liten men världens sötaste. Men allt har i alla fall gått skit bra och glädjen är på en sån hög nivå! Hade världens bästa stöd av Philip, som verkligen hjälpte mig igenom allt från dag ett då vi blev inskriven där. Under förlossningen var han och syster med också, var inte alls menat att hon skulle vara med men det gick så fort när det väl började hända de allra sista. Hur som, hade aldrig klarat det utan Philip och det var ett stot plus i kanten att syster också var med faktiskt.


Theresa är frisk och kry och äter jätte bra tycker jag, sover nästan hela tiden och är otroligt snäll tycker jag.. Vi fick åka hem igår och idag får lill fian fin besök. Ska skriva ihop lite om förlossningen och sånt där senare, men det finns inte alls mycket tid kvar till datorn då man har en liten tjej att sköta om!


 

 

Ovido - Quiz & Flashcards