Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

Senaste dagarna.

Av Frida Skoglund - 6 oktober 2010 21:24

Har varit mycket upp och ner de senaste dagarna och eftersom jag varit bosatt hemma hos min mormor så har jag inte kunnat blogga heller.. Har inte orkat släpat med mig datorn dit, och att blogga i mobilen har jag inte tålamod för heller så ja. Det är väl min lilla bortförklaring för lite uppdatering de senasta dagarna.

Hur som helst så skrev jag ju sist att blodtrycket var lite högt för att vara mig, idag kände jag mig så anfådd när jag låg ner och vilade så åkte till farmor så hon fick kolla eftersom hon har sån där sak. Då var det 130/100 och hon tyckte det var högt i undertryck, jag tyckte allt var högt. Åkte hem så ringde vi till förlossningen eftersom dom ville att vi skulle hålla koll på blodtrycket och utifall det blev högre skulle vi ringa, så vi fick åka dit och kollas till. Jag hade jätte hög puls men undertrycket hade i alla fall sjunkit till 88 men det är ju ändå lite högt. Men annars är det bara bra, har ont pga att livmodern jobbar för fullt med att påbörja sin öppning och den hade 1cm kvar innan den börjar öppna sig.


Det är helt sjukt var jobbigt det är att gå över tiden, dagarna känns som en evighet och jag längtar så enormt efter att få bära på min lilla bebis. Men jag tänker faktiskt ändå försöka njuta som bara den av den sista tiden nu, sista sparkarna/rörelserna och allt därtill. Bebis är väl helt enkelt inte redo för att kika ut ännu, men hennes föräldrar och alla andra runt omkring längtar ju så enormt efter att få se den lilla tösen.


Ikväll blir det att träffa Sebban och spela lite guitar hero förmodligen, har skickat efter trean igen då den jag hade tidigare gick sönder. Det är ju ändå bäst låtar på den skivan också, så det var det värt! Sen åker jag tillbaka till mormor imorgon igen, men en liten uppdatering innan dess blir det nog!


 

 
 
maria

maria

6 oktober 2010 21:43

Ojoj, så nära det är nu.
Hoppas tösen kikar ut snart.
Föresten, vore kul att ses någon dag, ta en fika kanske? :-)
Men det kanske passar bättre när din skatt kommit till världen och allt lugnat ner sig, ja de är bara att höra av dig när du har tid,lust och ork:)

http://mariadehlin.blogg.se

Frida Skoglund

6 oktober 2010 23:33

Ja men absolut, skulle vara roligt! :)

 
Erika

Erika

6 oktober 2010 22:18

Åh spännande att bebisen snart kommer :) Du få lägga upp lite bilder då :)

http://ankaan.bloggplatsen.se

Frida Skoglund

6 oktober 2010 23:33

Självklart :)

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

6 oktober 2010 22:46

Äsch då, jag trodde att det börjat hända ngt då du inte uppdaterat! Men lite hare ju hänt :) hoppas att det går fort nu! :)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Frida Skoglund

6 oktober 2010 23:33

Ja lite men inte tillräckligt! :(.. Haha, men det händer när det händer och det är ju högst 10 dagar kvar tills hon är ute i alla fall! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards