Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Frida Skoglund - 4 juli 2010 19:49

Blir ett litet inlägg så här innan man går och lägger sig, kom på att jag inte berättat vad dagen gått ut på. Hur som helst så vaknade jag självklart tidigt, hur surt som helst att höra allt som sker här. Vek alla lillans kläder, eller ja det hon fått hittills i alla fall och det är en del och mer ska det bli! Speciellt byxor, har nog högst 5 par byxor så det ska inköpas när jag rullar ner till Stockholm i alla fall.
Sen kom moster och hennes familj förbi ett tag och umgicks, började ju åska som sagt så vi höll oss inne tillslut. Förutom dom små liven, Johannes och Carl som skulle sitta på bron och lyssna. Johannes är så söt, "jag blir lite rädd, får jag hålla dig i handen" säger han till Carl så där satt dom små liven på bron och höll handen.

Är rätt så slut i kroppen nu och har börjat lugnat ner mig lite, var på en aning bättre humör tidigare men det svängde på någon sekund till något sämre och faktiskt helt utan anledning. Jag förstår inte varför, tråkigt är det ju. Blev faktiskt lite sur när det inte var sol idag, med tanke på att det blev dåligt väder bara för att jag inte åkte! Hade varit perfekt att åka i ett svalare väder än den tokheta solen och värmen, får hålla tummarna för det sämre vädret imorgon. Dum jag är mot dom som inte ska åka någonstans, önskar regn åt dom..


 

Av Frida Skoglund - 4 juli 2010 17:48

Varför är jag så galet jäkla efterbliven? Det var ju för fan bara en antenn jäkel som inte satt i, jäkla skit. Orka, orka att jag inte fattar något sånt där och inte tänker efter. Orka att jag inte visste att man var tvungen att dra ut en antenn då? Neeeh, orka ingenting. Ja men jo, då vet jag som är världens efterblivnaste och klantigaste om det till nästan gång - eller inte, det har jag glömt efter det här inlägget..  

Jag klippte håret, inte mycket det vågade jag inte heller. Men det blev för kort ändå tycker jag, ska platta det innan jag lägger mig senare för jag ska ju fan gå upp klockan 06.00 (!!!!) imorgon. Jobbigt, jag kommer inte komma upp men jag hoppas på en snäll och lugn bebis ikväll så jag kanske kommer upp imorgon.

Ja jag glömde säga det, jag avbokade resan idag och Stockholm och åker imorgon klockan 08.00 istället (egentligen åker jag 07.30 till station... Men bussen går ju 08.00 så åker då också egentligen.) Min hals är cp, jag tror inte att jag är sjuk, faktiskt. Jag känner mig inte hängig eller så, men luften tar slut så jag får någon jäkla störd attack och jag vet fan inte vad det är. Dom tyckte att jag skulle ta tre betapred men så fan heller, här ska då inte tryckas ner massa starkare tabletter i onödan som gravid! Jag håller väl inte på att dö heller, ne precis.

Jag är uttråkad, jag har ju inte gjort något vettigt den här veckan - KUL!!.. Jag får slösa all min energi i Stockholm istället, nej det orkar jag inte göra. En till sak som jag inte orkar göra - springa runt i folkmassor i Stockholm för att handla kläder. Så fan heller, aldrig i livet. Någon kommer putta mig så jag trillar, jag kommer få armbågar i magen eller så kommer någon ta min handväska.. Fy fan vad dåliga tankar jag har om Stockholm, men jag skojar faktiskt. Bara om rånet, inte om armbågen i magen för jag får fan jämt en eller en annan knuff och putt när jag är ner där. MEN, så är det överallt i folkmassor men då var jag inte gravid heller. Folk kanske ser sig för mer nu.

Vilket jäkla rörigt inlägg, synd men jag har inget att skriva om ciao.


 

Av Frida Skoglund - 4 juli 2010 15:40

Då har vi ännu en gång haft den här förbannade åskan! Och denna gång blev jag faktiskt lite små sur och irriterad, för inte fan fungerar tv:n längre!? Trots att sladdarna drogs ut till data, tv och mer. Men nej då, tv:n ska ju inte fungera så vad ska jag göra ikväll då? Vad ska jag få titta på då? Så jäkla typiskt bara för att det är söndag och massa smått och gott på tv ikväll, så ska jag inte få se det - helvete..

Nu när min "älskade" hår äntligen växt ut och blivit långt igen, så ska jag nog idag klippa mig igen. Funderar på om jag ska skita i det, men kanske lika bra att passa på nu när det ändå inte är så förbannat jäkla slitet! För då är det inte lika mycket som rycker, wihoo!


 

Av Frida Skoglund - 4 juli 2010 13:52

Det är helt sjukt hur fort tiden kan gå, i det "andra livet" tycker jag att allting går jätte segt och lika så veckorna. Men inom graviditeten tycker jag att det går otroligt fort, det hänger inte riktigt ihop. Det är bara 12 veckor kvar tills liten är beräknad att komma, oj herregud tiden verkligen rinner iväg! Tur att man fått allt till henne som är mest behövligt, så det slipper man oroa sig för. Jag kan inte riktigt förstå att det är ynkliga 12 veckor kvar redan, känns som att jag bara är i vecka 12 och har 28 veckor kvar att gå! Men så är det inte, jag är chockad och super glad på samma gång. Att det bara är små 90 dagar kvar, det låter verkligen jätte lite.


Hon livar på som en tok på kvällarna nu för tiden, och det är inte lätt att få sig sömn nu för tiden. Det är alltid så att hon ligger och livar i ca 1 timme, sen lugnar hon ner sig så sekunderna efter att man somnat eller innan så ger hon ifrån sig en rejäl spark och drar i något så man får så ont så ont så.. Men det är så det ska vara antar jag, det ska som sagt kännas! Är ju lika bra att börja vänja sig i tid nu, är ju ändå tre månader kvar tills man ska vara uppe på nätterna och ta hand om liten flicka. Hon sparkar riktigt hårt nu för tiden & på dom mest känsliga ställena så klart, fast när hon är i närheten av pappa sin så kör hon med en lite snällare och lugnare stil!. Snart får jag se min lilla mys flicka, det är en enorm längtan det också självklart.


Bristningar har jag inte fått så mycket mer utav, det var en vecka där det bara kom fler och fler per dag men nu har det lagt sig ner och har inte fått fler sen dess. Men det gör ingenting om jag får det heller, det är ju inget man kan rå för och må dåligt över dom tänker jag inte göra. Det är ju bara bra att det syns vad man bär på och kommer få något underbart av det!


Barnet:
Nu har barnet stora chanser att överleva om det skulle komma. Barnet har ökat i vikt cirka tio gånger de senaste elva veckorna.
Barnet kan fortfarande vända sig ett tag till. De flesta barn fixeras sedan med huvudet nedåt i födelsekanalen fast en del lägger sig istället på sidan eller med stjärten nedåt. Då kan man försöka vända barnet.
Hjärnan börjar forma de olika vecken. Hittills har den varit ganska slät.
Vikt 1 200 gram.


 

   

Ovido - Quiz & Flashcards