Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Frida Skoglund - 11 juli 2010 22:42

Imorgon när jag kommer hem, då ska jag sätta mig och pyssla mer en ny header. Jag fick en idé nu när jag sitter här borta hos pappa sista kvällen, men jag kan ju inte göra den här med tanke på att jag har mitt foto program på min dator och även mina bilder i min dator. Så jag får väl se om idén sitter kvar imorgon, eller om jag glömt bort den eller kanske totalt glömt bort att göra en ny header överhuvudtaget?.


Nä nu ska jag jobba på att bli trött så jag kan lägga mig och sova, sedan imorgon blir det ju till att stiga upp tidigt så jag kommer med tåget som sagt!.

Av Frida Skoglund - 11 juli 2010 21:35

Jag är trött på att känna hur besvikelsen bara växer inom mig. När man trodde att det fanns något som var så självklart, som sedan bara försvinner helt utan att ens säga varför. Jag förstår inte någonting, varför inte visa medkänsla och visa att man bryr sig istället för att bara vända ryggen och inte säga varför. Är det någon som kan förklara varför, för jag förstår inte. Nej, jag förstår verkligen inte varför.


Jag mådde bra och jag var glad över allting som hänt och hade precis lärt mig att accepterat det, jag var nöjd med allting och hade ändå något slag av hopp kvar. Sen bara ska allting vända igen, och på det absolut värsta sättet. Det känns som att jag kanske avslöjar för mycket, men det är inte något ni ändå vet eller har någon aning om vad det handlar om.


På ett sätt blev jag arg, ledsen och besviken samtidigt som jag blev gladare, hel och fri igen. Det blev så många dubbla budskap och jag blev totalt förvirrad, har ingen aning om vilket det är som överväger det andra. Men man får väl hoppas på det positiva.


  

Av Frida Skoglund - 11 juli 2010 17:33

Imorgon blir det till att åka tillbaka till Bollnäs, åker klockan 09.30 och är framme vid 11.55 Skönt att komma hem så fort och tidigt i alla fall, hade tur att tåget faktiskt var 3 kronor billigare än bussen! Haha, nä men annars brukar det kosta upp mot 300kr och nu kände jag verkligen att jag ville åka tåg och det gick ju super bra!.

Längtar som en tok efter Johannes och ska gosa som bara den med honom, min söthöna. 


Min lilla flicka har faktiskt ovanligt nog varit igång nu i någon timme, det är rätt ovanligt faktiskt för att vara på dagen! Men det blir väl lugnt ikväll istället då antar jag, och jag ska lägga mig tidigt så jag kommer upp imorgon och kommer med tåget..


Har även hittat en lägenhet och hoppas och ber på att jag får den nu. Dock kommer jag nog få flytta in i den rätt så sent, förmodligen efter att liten är född men det behöver inte vara så heller. 


  

Av Frida Skoglund - 11 juli 2010 14:44

       

Också foten i ansiktet! 

Min lilla flicka, världens bästa bebbe.  


  

Av Frida Skoglund - 11 juli 2010 14:17


Den här veckan gick dock lite segare än vad de tidigare veckorna har gått, hoppas inte att det håller i sig! Hon är nästan bara vaken på kvällarna eller på nätterna, ja då jag går och lägger mig leker hon på! Lika när vi var på ultraljudet så sov hon nästan bara hela tiden, men hon som gjorde sjävla undersökningen fick ett kort då hon kollade. Kan dock inte se vilket det är, men jag har mina aningar! 
Har väl varit ett och annat problem som uppstod i graviditeten den här veckan, eller ja igår. Då det var lite sämre, men det är nog som det ska vara inom kort antar jag och hoppas jag. Annars har det gått toppen de här senaste veckorna, verkligen. 
Jag längtar mer och mer efter att få ut henne också, och jag vet inte hur jag ska beskriva det heller men känslan som hon får en att känna är helt otrolig. Är så otroligt lycklig och hon är verkligen den största delen i mitt liv och jag kan verkligen inte föreställa mig hur det skulle se ut utan henne i mitt liv. Ja, jag älskar verkligen min dotter över allt annat och jag kommer som jag skrivit förut göra allt för henne, allt jag kan! Hon ska alltid komma i första hand så är det bara, och jag kommer alltid att tänka på henne och på vad som är bäst för henne. 
Hon är så otroligt välkommen från alla håll och kanter, alla ser så mycket framemot att hon ska komma till jorden och längtar och som bryr sig så otroligt mycket. Hon kommer verkligen få det bra och få så otroligt mycket kärlek från så många personer. 
Tackar också för allt stöd från alla möjliga personer. Som skriver och frågar hur vi mår och sånt, det värmer så otroligt mycket. Jag kommer alltid att göra mitt bästa för att hjälpa er, så som ni hjälpt mig och funnits till hands så fort det behövts! Ja, vi tackar för att ni finns till.
Barnet
Nu börjar det verkligen likna en riktig liten bebis. Pojkar väger ofta lite mer än flickor.
Barnet växer och frodas. Nu är det ungefär lika långt som en vanlig skollinjal, men olika barn är olika långa redan nu. Barnet har antagligen fortfarande inte lagt sig till rätta utan ligger ibland med huvudet nedåt och ibland med huvudet uppåt eller åt sidan.
Vikt 1 400 gram.

Den här veckan gick dock lite segare än vad de tidigare veckorna har gått, hoppas inte att det håller i sig! Hon är nästan bara vaken på kvällarna eller på nätterna, ja då jag går och lägger mig leker hon på! Lika när vi var på ultraljudet så sov hon nästan bara hela tiden, men hon som gjorde sjävla undersökningen fick ett kort då hon kollade. Kan dock inte se vilket det är, men jag har mina aningar! 


Har väl varit ett och annat problem som uppstod i graviditeten den här veckan, eller ja igår. Då det var lite sämre, men det är nog som det ska vara inom kort antar jag och hoppas jag. Annars har det gått toppen de här senaste veckorna, verkligen. 
Jag längtar mer och mer efter att få ut henne också, och jag vet inte hur jag ska beskriva det heller men känslan som hon får en att känna är helt otrolig. Är så otroligt lycklig och hon är verkligen den största delen i mitt liv och jag kan verkligen inte föreställa mig hur det skulle se ut utan henne i mitt liv. Ja, jag älskar verkligen min dotter över allt annat och jag kommer som jag skrivit förut göra allt för henne, allt jag kan! Hon ska alltid komma i första hand så är det bara, och jag kommer alltid att tänka på henne och på vad som är bäst för henne. 


Hon är så otroligt välkommen från alla håll och kanter, alla ser så mycket framemot att hon ska komma till jorden och längtar och som bryr sig så otroligt mycket. Hon kommer verkligen få det bra och få så otroligt mycket kärlek från så många personer. 


Tackar också för allt stöd från alla möjliga personer. Som skriver och frågar hur vi mår och sånt, det värmer så otroligt mycket. Jag kommer alltid att göra mitt bästa för att hjälpa er, så som ni hjälpt mig och funnits till hands så fort det behövts! Ja, vi tackar för att ni finns till.


Barnet:

Nu börjar det verkligen likna en riktig liten bebis. Pojkar väger ofta lite mer än flickor.Barnet växer och frodas. Nu är det ungefär lika långt som en vanlig skollinjal, men olika barn är olika långa redan nu. Barnet har antagligen fortfarande inte lagt sig till rätta utan ligger ibland med huvudet nedåt och ibland med huvudet uppåt eller åt sidan.

Vikt 1 400 gram. - men min flicka väger nog strax innan 1kg eller efter!


  

  


  


Av Frida Skoglund - 11 juli 2010 12:15

Åkte in till sjukhuset igår, värk i både rygg och mage så jag höll på att svimma av flera gånger för jag blev så jäkla yr och helt borta i huvudet. Så pappa ringde en läkare på honoms jobb som sa att jag skulle ringa ambulansen som senare kom. Han skulle sätta i en kanyl i handen (som jag hatar) och självklart lyckas han spräcka blodådran, så han fick göra om det. Jag hade hur ont som helst nu i handen också, självklart i vänster hand så jag kunde knappt skriva eller sådant heller.


Väl framme så satt som en sån där som mäter hennes puls på magen, dom hittade inte hennes puls eller hjärtljud först så jag blev helt tårögd och visste inte var jag skulle ta vägen. Men sen så fann dom den, vilken lättnad kan jag säga. Efter ett tag sa pappa att "nu får dom nästan ta och komma in", rädd som jag blev och så såg jag att hennes puls hade sjunkit ner rätt så rejält. 


Fick åka hem i natt, kom hem väldigt sent och var så otroligt trött också. Har fortfarande ont till och från men det kanske går över. Men jag får aldrig något svar på varför jag har ont och det stör mig så otroligt mycket.


Men men, en och en annan besvikelse dök upp och sådant får man ta!..


  

Ovido - Quiz & Flashcards