Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Frida Skoglund - 25 juli 2010 18:01


Först tänker jag börja med att säga att jag verkligen älskar min lilla dotter över precis allt annat och att jag alltid kommer att finnas där, hon kommer alltid i första hand. Men det vet ni som läst under en längre tid också, för det har jag skrivit förut. 
Jag sitter här chockad igen över att redan ha gått in i en ny vecka, dock har det varit väldigt kämpigt denna vecka. Jag har haft jätte och då menar jag verkligen jätte ont i magen och ryggen, och idag är det som värst. Det började göra jätte ont till och från igår och under natten, har haft jätte svårt att sova. Det sitter fortfarande i, jag kan nästan inte ens ligga - trubbel! Men det släpper väl förhoppningsvis inom sin tid, annars så är allting som det ska vara tycker jag! 
Hon livar på som bara den och självklart är det vid dom tillfällena då jag vill sova, jag vaknar flera gånger om nätterna av att hon leker på som tusan. Men det är underbart, det gör mig bara lyckligare och jag är så tacksam över att få bli mamma över detta barn, att hon lever och mår bra!
Barnet
Barnet är nu cirka 40 centimeter långt från huvud till fot. Nu börjar det närma sig födelselängden. Många har redan hår på huvudet som kan ha vuxit upp till två centimeter. Barnet kan ha lagt sig tillrätta med huvudet nedåt men det är inte säkert. För förstföderskor fixeras den delen av fostret som kommer först i bäckeningången ofta tidigare än för dem som fött barn tidigare. Hos de sistnämnda kan föregående fosterdel vara rörligt ända tills förlossningen startar.

Först tänker jag börja med att säga att jag verkligen älskar min lilla dotter över precis allt annat och att jag alltid kommer att finnas där, hon kommer alltid i första hand. Men det vet ni som läst under en längre tid också, för det har jag skrivit förut.

 
Jag sitter här chockad igen över att redan ha gått in i en ny vecka, dock har det varit väldigt kämpigt denna vecka. Jag har haft jätte och då menar jag verkligen jätte ont i magen och ryggen, och idag är det som värst. Det började göra jätte ont till och från igår och under natten, har haft jätte svårt att sova. Det sitter fortfarande i, jag kan nästan inte ens ligga - trubbel! Men det släpper väl förhoppningsvis inom sin tid, annars så är allting som det ska vara tycker jag! 


Hon livar på som bara den och självklart är det vid dom tillfällena då jag vill sova, jag vaknar flera gånger om nätterna av att hon leker på som tusan. Men det är underbart, det gör mig bara lyckligare och jag är så tacksam över att få bli mamma över detta barn, att hon lever och mår bra!


Barnet:

Barnet är nu cirka 40 centimeter långt från huvud till fot. Nu börjar det närma sig födelselängden. Många har redan hår på huvudet som kan ha vuxit upp till två centimeter. Barnet kan ha lagt sig tillrätta med huvudet nedåt men det är inte säkert. För förstföderskor fixeras den delen av fostret som kommer först i bäckeningången ofta tidigare än för dem som fött barn tidigare. Hos de sistnämnda kan föregående fosterdel vara rörligt ända tills förlossningen startar.


    

  


Ovido - Quiz & Flashcards