Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg under juli 2010

Av Frida Skoglund - 18 juli 2010 15:38

Jag är på sånt jäkla bra humör nu, har varit en stund också. Allt faller på plats, allt är påväg mot något helt jäkla underbart! Jag har tur, jag har sån jäkla tur med allt runt om. Jag kan inte klaga över små saker, lyckan tar över allting - ja precis allt. Jag har en toppen släkt, jag har världens absolut världens bästa farfar - love him. Jag har världens bästa dotter som är en riktig buse - som kommer få det helt awesome sen.


Jag känner mig skit fjantig, töntig och allt sånt där för jag är på sånt bra humör och jag vet inte var allt kommer ifrån - jo egentligen. Jag bara älskar livet just nu, och så här får det mer än gärna fortsätta! Tummen upp, alla tummarna upp! Jag är en tönt idag, för jag är på sånt bra humör - jag är världens omognaste idag: men jag mår så förbannat jäkla bra!


  

Av Frida Skoglund - 18 juli 2010 13:38

Efter mycket om och men så gav kameran med sig, så jag fick en bild i alla fall!. 

Tycker inte att det är sån stor skillnad längre mellan veckorna, men jag kanske har fel..


     

Av Frida Skoglund - 18 juli 2010 11:49

När jag fick reda på att jag var gravid igen, så trodde jag aldrig att jag skulle komma till veckan då ultraljudet var - det kändes som en evighet. När jag sedan gjort det första ultraljudet, kändes det som att jag aldrig skulle ta mig till det andra ultraljudet. Efter det, trodde jag att jag aldrig skulle ta mig till den dagen då jag skriver att "idag går jag in i vecka 30" eller att det skulle ta en jäkla evighet. 


Nu vill jag bara stanna upp tiden, spola tillbaka och känna efter riktigt. Tiden har verkligen runnit iväg, känns som att jag hoppat över ett flertag veckor för nu är jag äntligen där - i vecka 30. Det är bara små snabba 10 veckor kvar, det brinner inom mig när jag vet att jag har sån kort tid kvar och att jag snart får ha min lilla flicka i mina armar att få hålla om, pussa på, ta hand om och göra allt för, ja precis allt för. 

Det känns i alla fall hur bra som helst och att den här veckan kommer bli toppen med lillan. Veckan hittills har varit bra den också inom graviditeten, jag har haft en jäkla värk i rygg och mage så jag inte vetat var jag ska ta vägen. Men det hör till det också, det är bara att svälja och le. Hon ligger och sparkar, rör nerverna i sidorna också och det är riktigt verkligen riktigt obehagligt. Jag själv tycker att det känns som stötar och det är det värsta jag vet - att få en stöt. Så samtidigt som jag säger "aj sluta" så tänker jag "din lilla buse" men en snäll röst. Samtidigt som det gör ont och är obehagligt, så skrattar jag inombords och tycker det är lite små roligt på ett sätt. Det ska som sagt kännas att man trampar vidare i en graviditet och når till nya veckor hela tiden, känns som att man byter vecka varannan dag. 


Men nu står jag här i vecka 30 och bara väntar på att dom 10 veckorna ska vara över, mer eller mindre så jag får se min bebis i verkligheten. Få se hur hon ser ut, få se vem hon är lik m.m Jag längtar, samtidigt som jag älskar att vara gravid och känna varje liten rörelse och varje liten spark. Ja okej, dom är väl inte längre så små av sig. Men hon lever livet och självklart är det på kvällarna/nätterna, men man har en liten tös som håller en sällskap då man inte kan sova. 


Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, det blir mest samma saker som kommer upp. Men det känns lika den här veckan som mestadels alla andra. Hon lever livet, lika gör jag det med henne. Det märks att med en viss person, då blir hon helt livlig av att höra rösten eller känna handen. Av hennes mosters blickar och närhet, blir hon helt lugn!


Jag kan nog inte ta någon bild idag heller, min kamera är cp och spar inga bilder!..


Barnet:

Barnet växer och växer. Nu börjar proportionerna likna ett nyfött barn. Hjärnan växer och veckar ihop sig mer och mer. Nu är det trångt därinne, men barnet kan fortfarande slå kullerbyttor och röra sig ganska fritt. Många mammor säger att om barnet rörde sig mycket i magen är det aktivt även utanför.


  


  


Av Frida Skoglund - 18 juli 2010 10:28

Det spelar ingen roll om vad som händer eller sker, jag orkar inte lägga ner mer energi på allt längre och jag orkar inte bry mig heller för den delen. All min kraft, all min energi, allting har gått åt att fundera på varför och över allt det här men inte nu inte. Nej, det kanske finns någon annan där ute som orkar med det här, att bara bli smutskastad när det väl gäller och kan ta emot hur mycket som helst utan att säga ifrån. Jag gjorde det, men inte längre. Lev ditt liv, så lever jag mitt - som jag nyss börjat leva om på nytt.


Jag tänkte på en annan sak också (uppfatta inte detta som tjat) att förut när jag läste bloggar hela dagarna, eller när jag läste en kompis blogg osv.. Så skrev dom att dom hade mycket läsare, men ingen som kommenterade och att det var tråkigt och sånt. Men jag var inte så inne i att blogga då, startade en blogg slutade efter kort. Men det är ju sant, nu när jag läser någon annan som skriver nästan lika. Det är så mycket jäkla roligare att blogga när man får "svar" tillbaka och har man en gång haft så att man nästan knappt kunde skriva inlägg för att det stod att man hade nya kommentarer och sen så försvinner det bara, det blir lite tråkigare då. 


Det var inte bara snälla och roliga kommentarer heller, jag blev visst ledsen av vissa och tog åt mig av dom. Men det som värmde så galet mycket var att folk efter, folk jag inte ens kände skrev och peppade upp en igen. Det är det som får en att blogga och tycka att det är så förbannat jäkla roligt. Då får man på ett annat sätt också veta vilka som läser, en liten uppfattning om hur dom kanske är som person osv.. Om dom håller med om det man tycker eller inte. 


Jag skriver inte för att tjata till mig, men jag tycker bara det är så mycket roligare när folk kommenterar och då blir det mer bloggande också om man som sagt får dom där "svaren" tillbaka.  


  

Av Frida Skoglund - 17 juli 2010 18:43

Gav mig ut i solen idag också, under en längre tid! Det gav sitt resultat, det tackar jag för - haha. Kollade på bilder från förra året vid den här tiden igår, då man var brun så nu jäklar gäller det att ligga i! Annars har det hänt inte så otroligt mycket idag, har så ont i ryggen och börjar få ännu mer ont i magen nu också, så försöker vila men det är inte lätt det heller med denna värk - attans!


Tänkte skriva om något "större" i bloggen också, men vad vet jag inte. Imorgon går jag in i vecka 30 också.. Shit shit shit, tiden alltså..


  

Av Frida Skoglund - 16 juli 2010 20:13


Jag orkar inte ha lösen på hela bloggen ändå, varför ska jag sätta lösen på min blogg och krångla till för folk bara för att inte allt jag skriver gillas. Nix nix, jag sätter lösen på vissa inlägg istället för att låsa hela skiten! Ja det blir nog bra det, så är det bara några få som kan läsa dom inläggen jag inte vill dela med mig till hela världen.
Nä imorgon ska jag kasta mig ut på gräsmattan så fort jag vaknar, om vädret är bra då vill säga - men det håller jag tummarna för! 
Snoka inte bara...

Jag orkar inte ha lösen på hela bloggen ändå, varför ska jag sätta lösen på min blogg och krångla till för folk bara för att inte allt jag skriver gillas. Nix nix, jag sätter lösen på vissa inlägg istället för att låsa hela skiten! Ja det blir nog bra det, så är det bara några få som kan läsa dom inläggen jag inte vill dela med mig till hela världen.


Nä imorgon ska jag kasta mig ut på gräsmattan så fort jag vaknar, om vädret är bra då vill säga - men det håller jag tummarna för! 


Här ska det inte bara snokas, remember that..


  


Av Frida Skoglund - 16 juli 2010 18:11


Jag lyckades då allt stanna kvar i solen, till och med upp mot fyra timmar. Blev för varmt vissa gånger, men det gick vägen ändå. Vet inte vad jag ska göra nu bara, alla ska ju ut ikväll så jag får spendera fredagen - lördagen med mig själv - SOM VANLIGT!!.... Det börjar bli så jäkla tråkigt att bara sitta hemma själv, inte kunna göra något. Jag kan ju inte göra något heller när alla ska ut och supa och ha sig, för det kan då inte jag göra! Eller, jag kan väl men jag tänker då fan inte dricka en droppe alkohol som gravid och ett bra tag efter det. 
När min flicka är ute har jag henne att spendera hela veckorna och helgerna med, åh så jag längtar. Längtar till att få se henne växa, hur hon lär sig nya saker. Vilka nya ord hon lär sig, hur hon tar sina första steg och ja precis allt..
Jag börjar bli så rädd, jag börjar bli så orolig...

Jag lyckades då allt stanna kvar i solen, till och med upp mot fyra timmar. Blev för varmt vissa gånger, men det gick vägen ändå. Vet inte vad jag ska göra nu bara, alla ska ju ut ikväll så jag får spendera fredagen - lördagen med mig själv - SOM VANLIGT!!.... Det börjar bli så jäkla tråkigt att bara sitta hemma själv, inte kunna göra något. Jag kan ju inte göra något heller när alla ska ut och supa och ha sig, för det kan då inte jag göra! Eller, jag kan väl men jag tänker då fan inte dricka en droppe alkohol som gravid och ett bra tag efter det. 


När min flicka är ute har jag henne att spendera hela veckorna och helgerna med, åh så jag längtar. Längtar till att få se henne växa, hur hon lär sig nya saker. Vilka nya ord hon lär sig, hur hon tar sina första steg och ja precis allt..


Jag börjar bli så rädd, jag börjar bli så orolig...


  


Av Frida Skoglund - 16 juli 2010 10:44


Vad det har blivit krångligt att ha blogg nu ändå trots allt. Även om jag har gästlösenord på hela bloggen nu, så att bara ni som läser kan läsa så ska jag ändå sätta lösenord på vissa inlägg. Jag tänker göra det eftersom jag tänker ha bloggen öppen ett tag framöver på bara söndagarna, det kanske finns någon som inte hann få lösenord osv.. Jag är rätt förvirrad så jag vet inte vem som fått och inte fått!. Men hur som, jag sätter i alla fall lösenord på vissa inlägg så att när bloggen är öppen så ingen annan kan läsa det. För nu känns det som att jag kan öppna mig om ett och annat mot för förut, och det finns en och en annan person som jag inte vill ska se osv. 
Just det, igår hos barnmorskan så sa hon också att jag hade sammandragningar då det gjorde ont osv.. Vilken tur då att det inte är allt för ofta, hade varit lite knas om man säger så. Idag är det ju i alla fall sol, och jag ska då fasiken ut i den och ligga minst två timmar! Det kommer gå åt helvete, kommer jag aldrig klara av men jag ska få allt försöka!.  

Vad det har blivit krångligt att ha blogg nu ändå trots allt. Även om jag har gästlösenord på hela bloggen nu, så att bara ni som läser kan läsa så ska jag ändå sätta lösenord på vissa inlägg. Jag tänker göra det eftersom jag tänker ha bloggen öppen ett tag framöver på bara söndagarna, det kanske finns någon som inte hann få lösenord osv.. Jag är rätt förvirrad så jag vet inte vem som fått och inte fått!. Men hur som, jag sätter i alla fall lösenord på vissa inlägg så att när bloggen är öppen så ingen annan kan läsa det. För nu känns det som att jag kan öppna mig om ett och annat mot för förut, och det finns en och en annan person som jag inte vill ska se osv. 


Just det, igår hos barnmorskan så sa hon också att jag hade sammandragningar då det gjorde ont osv.. Vilken tur då att det inte är allt för ofta, hade varit lite knas om man säger så. Idag är det ju i alla fall sol, och jag ska då fasiken ut i den och ligga minst två timmar! Det kommer gå åt helvete, kommer jag aldrig klara av men jag ska få allt försöka!.  


  


Ovido - Quiz & Flashcards