Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg under juli 2010

Av Frida Skoglund - 3 juli 2010 18:32

Har haft moster och hennes familj på besök idag, mycket trevligt var det! Var kanske inte så värst social mot slutet, blir så slut i hela kroppen när det är långa dagar & när solen är framme. Johannes, Carl, mamma, moster och hennes lilla dotter var över till grannen och firade tremänningen Hugo som fyller eller har fyllt år (?) tidigare idag. Fick även en massa bebis kläder av dom, tackar och bockar då man aldrig kan få för mycket!

Imorgon åker jag ju till Stockholm då, vet inte om jag skrivit det men så blir det i alla fall. Bokade resa så jag åker på kvällen, mycket svalare och mindre folk som åker då så det blir bra det. Verkar dock bli lite komplicerat runt det hela vilket är jobbigt men det kanske hinner ändras..


 

Av Frida Skoglund - 2 juli 2010 18:54

Satt ute på baksidan och reser mig upp för att jag känner att jag måste stå en sväng. Känner att det är något som rör foten, som om att det satt en fluga där eller så. Så jag vänder mig om för att kolla, så ser jag att det är något stort svart med gula fläckar. Jag blev skit rädd när jag förstod att det var en igelkotte och jag var ju beredd på att det skulle vara en fluga så var det en stor igelkotte som sagt, hjärtat slog i tusen och jag var så rädd att jag skulle göra den illa samtidigt som jag ändå hoppa upp där ifrån marken..

Gav den tonfisksås och pasta som blev över, jäklar vad den smaskade i sig! Åt nästan mer än vad Johannes gjorde. Dom brukar ju gilla ost har jag hört, men inte den här den var så sugen på tonfisksåsen och pastan så osten var inte det minsta lilla intressant.

Efter maten så gick den söta och la sig vid staket och vilade, stod och kikade på den och då sträcker den ut sig så bak tassarna ligger utåt. Såg förjäkla roligt & härligt ut, jag är inte alls rädd för igelkottar men hade förväntat mig något betydligt mindre & jag var mest rädd för att den illa som sagt.


  Kotten hungrig som attans!.  Kotten trött och mätt!.


 

Av Frida Skoglund - 2 juli 2010 17:54

Blev inget besök hos barnmorskan idag, hade ingen röst imorse när jag vaknade och har säkert tusen i feber.. Känner mig hur klen som helst, halsen är helt åt helvete (!!) och det kliar på de ställen där stygnen satt förra året efter operationen för att ta bort halsmandlarna. Men jag var ju ändå tvungen att ta mig ner på stan och hämta ut pengar, fick mig en rejäl slant tycker jag! Men dom ryker väl iväg när man väl är nere hos pappsen i Stockholm, men men sånt som händer och ibland förtjänar man ju att få slänga lite åt helsike. Det mesta kommer dock gå åt till liten bebis, kommer nog inte köpa så mycket till mig själv. Har så det räcker just nu, men något klädesplagg blir det nog! Ska beställa sista minuten på tåg imorgon, brukar ju vara billigt då om jag har turen med mig då..

Köpte mig lite grejer till naglarna så jag kom på andra tankar idag, då menar jag att jag inte tänker på att jag är sjuk.. Så köpte mormor jordgubbar och äntligen var det en låda som inte var sur, happy face fick jag! Billiga var dom också, men små tråkigt nog men men..

Ikväll ska jag bara ta det lugnt, mitt huvud hänger känns det som och bihålarna och allt knas man kan tänka sig. Det förvånar mig inte att man ska åka på allt på en och samma gång, men det kanske är lika bra så det inte blir lite åt gången och oftare. Men helt klart är det att man blir sjuk hur lätt som helst som gravid, men ja det är väl ännu en till sak att stå ut med! Trött som tusan är jag också för den delen, så ska nog ta och sova en sväng men först och främst så måste jag ju göra klart maten som jag började på med nyss!


 

Av Frida Skoglund - 1 juli 2010 17:31

Är så otroligt seg idag då jag nästan inte har sovit något i natt. Har nog vaknat en gång i halvtimmen, ångest skulle jag tippa på. Blir nog en tidig kväll i natt så jag kommer upp i tid imorgon, ska var hos barnmorskan på em.. Ska även leta reda på min kalender som gått och gömt sig, är den borta kommer jag seriöst börja gråta för det är där i alla ultraljudsbilder ligger..

Jag har ingen ork i kroppen idag heller, tror jag inte att min lilla guldklimp har heller med tanke på hur lugn och stillsam hon varit idag. Det har ju självklart varit livat, men inte mer än vanligt och inte heller som vanligt. Men det där är ju olika från dag till dag det där också iofs!

Känner att jag inte har sånt stort bloggintresse när jag känner att det bara växer negativitet inom mig, samt en del lycka & positivitet. Det negativa är väl att jag känner att jag inte har behov till att träffa någon, nej jag har ingen lust & ork.. Kanske är för att jag gjort ett och annat som inte är det rätta eller hur jag ska uttrycka mig, det finns då allt en människa jag kan göra ett och annat för och med.. Fast det kanske inte är så roligt att vara med folk då heller när man inte har ork till något, när man inte är på det bästa humöret heller för den delen.

Orkar inte blogga mer, jag kanske gör det ikväll eller sen.. Funderar på att lägga ner skiten.


 

Ovido - Quiz & Flashcards