Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg under juli 2010

Av Frida Skoglund - 15 juli 2010 16:12


Gick rätt bra hos barnmorskan idag, hade lite lågt blodtryck bara men annars så såg allting bra ut. Fick massor med papper också, ett som ska till Philip så får försöka ordna det på något hörn. Men hon låg fortfarande innaför den där kurvan, på den övre delen har jag för mig. Hon växer bra och allt, min prinsessa har det toppen!
Fick den där onda smärtan idag också, man glömmer verkligen bort att andas vid dom tillfällena. Men det var nog bara lill fian som låg och tryckte sa Kicki, så vi får hoppas på det bästa!
När vi skulle lyssna på min älskades hjärta så lekte hon kurragömma med oss också sa Kicki, för hjärtljudet försvann lite titt som tätt och hon sparkade, rörde sig och massor huller om buller! Min lilla gofis, gud så jag längtar efter dig mitt lilla hjärta. Men tillslut så gav hon med sig i alla fall, så vi fick lyssna och båda två log som galningar. 
Jag trivs verkligen med min barnmorska, hon säger massa tok och är allmänt rolig och trevlig. Det beror väl kanske på hur man själv är som person också, och vilken sorts personlighet hos annat folk man tycker om och trivs med. Hon får en alltid att lugna ner sig och tänka positivt, med sina ord och komplimanger. Jag har jätte lätt för att öppna mig för henne också, vilket känns toppen! 
Vikt: 68kg.
Blodtryck: 95/50.
Blodsocker: 5.1
Blodvärde: 114.
Hjärtljud: 145.
Längd på livmoder: 29 cm.

Gick rätt bra hos barnmorskan idag, hade lite lågt blodtryck bara men annars så såg allting bra ut. Fick massor med papper också, ett som ska till Philip så får försöka ordna det på något hörn. Men hon låg fortfarande innaför den där kurvan, på den övre delen har jag för mig. Hon växer bra och allt, min prinsessa har det toppen!
Fick den där onda smärtan idag också, man glömmer verkligen bort att andas vid dom tillfällena. Men det var nog bara lill fian som låg och tryckte sa Kicki, så vi får hoppas på det bästa!


När vi skulle lyssna på min älskades hjärta så lekte hon kurragömma med oss också sa Kicki, för hjärtljudet försvann lite titt som tätt och hon sparkade, rörde sig och massor huller om buller! Min lilla gofis, gud så jag längtar efter dig mitt lilla hjärta. Men tillslut så gav hon med sig i alla fall, så vi fick lyssna och båda två log som galningar. 


Jag trivs verkligen med min barnmorska, hon säger massa tok och är allmänt rolig och trevlig. Det beror väl kanske på hur man själv är som person också, och vilken sorts personlighet hos annat folk man tycker om och trivs med. Hon får en alltid att lugna ner sig och tänka positivt, med sina ord och komplimanger. Jag har jätte lätt för att öppna mig för henne också, vilket känns toppen! 


Vikt: 68kg.

Blodtryck: 95/50.

Blodsocker: 5.1.

Blodvärde: 114.

Hjärtljud: 145.

Längd på livmoder: 29 cm.


  


Av Frida Skoglund - 14 juli 2010 19:26

Yes, imorgon ska jag sätta lösenord på bloggfan och då vet jag vilka som läser och vilka som inte läser. Men kommer som sagt ha den öppen någon gång ibland, kanske på söndagarna. Ska kännas skönt att få ha lite "kontroll" eller hur jag ska uttrycka det också faktiskt, jäkligt skönt. Men det kanske inte håller i sig för alltid, men tills vidare i alla fall!


Så ni som vill ha lösenord får gärna kommentera det i detta inlägg så ska det fixas, men då självklart så ska inte den kommentaren publiceras med lösenordet i om det är folk jag inte kan skriva det till på något annat sätt då. För jag vill inte att massa folk som jag inte känner eller inte vill ska läsa ska ha den möjligheten. Så ja, let me know!


  

Av Frida Skoglund - 14 juli 2010 17:43

Sitter och väntar på lite smått bättre tider, men det kommer snart inom kort - idag! Sitter också och funderar på vad jag ska ha för gästlösenord här på bloggen, och när jag ska sätta upp det. Tänkte ju ge det lite tid så dom som läser rätt ofta hinner se och ja, ni förstår nog kanske vad jag menar och försöker säga.


Är det sol imorgon, i så fall ska fan jag sola också. 


  

Av Frida Skoglund - 14 juli 2010 13:09

Det är tråkigt att blogga nu för tiden, riktigt jäkla tråkigt. Det var mycket roligare förut när man visste vem som läste & att folk sa till vad dom tyckte och tänkte om det jag skrev. Även om det var positivt eller negativt, klart det positiva tog över det negativa. Jag kommer på saker hela tiden som jag vill skriva om, större saker som ett slags ämne eller sådant. Men jag vet inte, jag vet inte om jag tänker skriva om det mer. Vet inte alls om jag tänker skriva mer överhuvudtaget här mer.

Jag ska fortsätta, men med ett lösenord i så fall. Kanske har bloggen öppen någon gång ibland, högst en gång i veckan eller så kanske. Lösenordet kanske inte alltid kommer att sitta kvar, men tills vidare då det ändå sitter där. Det kommer ju delas ut till dom som vill, till dom som läser och dom jag vet läser men ja ni förstår.

Det är väl ändå så att jag kanske inte ska skriva för hela världen trots allt, bara för några få personer. Ja så är det nog, och ja så blir det nog.


 

Av Frida Skoglund - 12 juli 2010 20:17

Nu ska ni allt få ett super bra tips på en super bra blogg. En riktigt underbar tjej som har bf två dagar före mig som har kommit mig väldigt nära. En riktig äkta vän som man alltid kan lita på, på alla sätt som alltid finns till och ställer upp. Det är mer än bara graviditeten som vi har gemensamt också. Men jag tycker ni allt ska ta er tid att ta er in på hennes blogg, för jag lovar och svär på att ni absolut inte kommer att ångra er en enda sekund och fast kommer ni absolut att bli! Kommentarer, ja det är denna stjärna absolut värd!!

Hon skriver mycket intressant och om livet i väntan på hennes son Kewin. Det är verkligen super spännande att läsa, jag själv sitter och kikar in titt som tätt för att se om något nytt dykt upp!

Så klicka er in, nu på en gång! Bella  


 

Av Frida Skoglund - 12 juli 2010 16:42

Jag har ju absolut ingenting att göra om dagarna längre. Jag har slutat läsa bloggar, jag läser nog bara en enda blogg nu för tiden och knappt det. Jag har inte lusten längre, jag som andra kanske inte skriver något så intressant att läsa om.

Min idé om headern försvann lite lätt så den blev inte heller som jag hade tänkt mig att den skulle se ut igår. Sådant är så typiskt, men men det är en ny just för tillfället i alla fall.

Ne jag orkar inte blogga mer, inte idag. Jag har tappat lusten till att blogga, fy bubblan.


 

Av Frida Skoglund - 11 juli 2010 22:42

Imorgon när jag kommer hem, då ska jag sätta mig och pyssla mer en ny header. Jag fick en idé nu när jag sitter här borta hos pappa sista kvällen, men jag kan ju inte göra den här med tanke på att jag har mitt foto program på min dator och även mina bilder i min dator. Så jag får väl se om idén sitter kvar imorgon, eller om jag glömt bort den eller kanske totalt glömt bort att göra en ny header överhuvudtaget?.


Nä nu ska jag jobba på att bli trött så jag kan lägga mig och sova, sedan imorgon blir det ju till att stiga upp tidigt så jag kommer med tåget som sagt!.

Av Frida Skoglund - 11 juli 2010 21:35

Jag är trött på att känna hur besvikelsen bara växer inom mig. När man trodde att det fanns något som var så självklart, som sedan bara försvinner helt utan att ens säga varför. Jag förstår inte någonting, varför inte visa medkänsla och visa att man bryr sig istället för att bara vända ryggen och inte säga varför. Är det någon som kan förklara varför, för jag förstår inte. Nej, jag förstår verkligen inte varför.


Jag mådde bra och jag var glad över allting som hänt och hade precis lärt mig att accepterat det, jag var nöjd med allting och hade ändå något slag av hopp kvar. Sen bara ska allting vända igen, och på det absolut värsta sättet. Det känns som att jag kanske avslöjar för mycket, men det är inte något ni ändå vet eller har någon aning om vad det handlar om.


På ett sätt blev jag arg, ledsen och besviken samtidigt som jag blev gladare, hel och fri igen. Det blev så många dubbla budskap och jag blev totalt förvirrad, har ingen aning om vilket det är som överväger det andra. Men man får väl hoppas på det positiva.


  

Ovido - Quiz & Flashcards