Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Frida Skoglund - 5 maj 2010 22:12

Så förvirrad nu, allt för mycket prat och grejs runt omkring. För många saker som händer för snabbt, allt man kan tänka sig som kan hända på drygt 12 månader händer på ungefär 1 månad eller vad man ska säga, det börja ge sina utslag då.
Blir galen snart, vet inte var jag ska ta vägen och jag försöker hitta någon lösning hela tiden, sitta och klura och fundera för mig själv och komma på bästa möjliga sätt? Men hur ska det gå till, det funkar inte det heller & så ska det inte fortsätta. - Det är det som suger så hårt.

Ska försöka se bort från allt och se hur det kan bli längre fram, när man inte kan förlita sig på allt runt omkring. Det bara lever egoister här omkring, som verkligen bara tänker på sig och inte bryr sig om en, jag har aldrig bett om något speciellt - men lite respekt någon gång kan väl inte vara för mycket att be om? Eller är det så.. Och jag vet inte alls hur jag ska fortsätta eller göra, suck!!

Har försökt fått liv i min bebis hela dagen, inget svar.. Bara en till fem sparkar tror jag det är, inte mer i alla fall. Det oroar mig verkligen, men ja inte allt för mycket eftersom den ändå ger ifrån sig lite ibland.
För när jag inte är med Philip är det knappt något alls, där är det något nästan hela tiden tycker jag.

Men nu ska jag fortsätta klura och tänka på ändå, även fast jag nyss sa att jag inte skulle, sorry.

Av Frida Skoglund - 5 maj 2010 18:10

Har nyss vaknat och tryckt i mig lite mat sedan allt folk åkte hem. Blev lite jobbigt och det tog verkligen på krafterna också tycker jag, så sängen lockade riktigt bra kan jag ju tala om för er!

Huvudsaken är att min älskade Johannes har haft en toppen dag och är glad över allt han fått, han är så tacksam så ni anar inte! Världens goaste unge som jag säkert skrivit förut, hur kan man inte tycka det? Trots att han är skrikig väldigt ofta och har sig, men inte när han fyller år i alla fall, då är han bara världens gladaste för dagen. 
Och jag ska försöka köpa något mer till honom också så fort jag får tid, pengar och ork! Och nu sitter sötnosen och leker med sig själv, super inne i det han håller på med och knäpp tyst - ja, hela inlägget ska väl kanske inte handla om honom trots allt. 

Har kommit fram till vad det är för "fel" på allt alltså: ryggvärken, ont i höfterna, ljumskarna och bäckensmärta. Så sa dom att jag hade foglossning, redan nu tänkte jag?  Men har suttit och läst på massa sidor också för att se om det kunde stämma, vilket det tydligt kunde. Då det oftast brukar ske runt i mitten av graviditeten, och jag är ju ändå i fjärde månaden + 2/3 veckor, och mamma fick det när hon var i tredje månaden och hitills har jag varit väldigt lik henne inom graviditeten. Hoppas det blir så tills jag får bebben, för då slipper jag brisningar också, fast kan få det också för det spelar faktsit ingen roll för min del, så länge lillen mår bra så gör jag det också! - Sen är det super värt det!

Ska försöka orka ta någon bild på magen också, och lite mer för att mixtra till en bild som jag kan ha på bloggen (kommer säkert ta en veckan, minst).
Fick också ett halsband av min älskade syster, ett långt med en kula på som låter som slutar vid magen som bebisen kan lyssna på!

Men nu ska jag nog ta och värma kudden så jag kan lindra smärtan lite!

Av Frida Skoglund - 5 maj 2010 10:30

Idag fyller världens goaste lillebror Johannes hela fyra år, och tiden har gått så fort! Jag tänkte gå upp imorse och säga grattis osv. men bara för det så vaknade jag inte av honom när han skulle till dagis. Jo, jag vaknade när dom satt i bilen och skulle åka iväg men då var det ju försent!
Har köpt en rätt så stor gungställning för 1500:- till honom, hoppas att det och allt annat smått och gott räcker gott och väl till lill killen.
Kommer komma mycket folk idag tror jag, lite små jobbigt när jag hade fross attack och feber igår så jag höll på att gå i bitar! Kanske ska vila upp mig som bara den innan istället, fast det är väl sånt som märks!

Älskar att ha en liten i magen som får en på glatt humör av en liten spark, hicka eller vad som helst. Väldigt lite sparkningar och sånt nu tycker jag, så igår låg jag och tänkte "tänk om något hänt lillen, för jag har ju haft ont i magen och den sparkar knappt eller något alls" och då ni, då blev det full rulle och kraftigaste hitills!
Och om man är på sämre humör eller inte alls orkar något, då kommer lillen också och kickar så man känner väl och det går en att må så jäkla bra och orka med vad som helst. Det är verkligen underbart, även fast ryggen dödar en  .

Har nyligen pratat med tanten på ultraljudsmottagningen, och hon gav mig en ny tid nästa onsdag, känns riktigt skönt att inte behöva slita iväg sig idag då jag varken har skjuts eller måendet för det. Hon var lite sjuk hon själv också så, och jag som var så orolig för att hon skulle bli lite små sur för att jag ringde 30min innan jag skulle vara där - men som tur var blev hon inte det! Men jag försökte faktiskt ringa flera gånger men fick aldrig något svar!

Jaja, ska försöka trycka i mig något att äta så lillen får i sig lite också!   

Ovido - Quiz & Flashcards