Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Frida Skoglund - 24 maj 2010 19:55

Fan va lyckat allting är i min lilla värld nu.
Tyckte att jag skulle gå och sova en sväng, två timmar högst. Tjo hej du, vaknade för ca 20 minuter sen. Men (!) huvudvärken släppte mig i alla fall, tackar för det!
Men men, jag behöver ju inte oroa mig för att jag inte ska orka se på mina efterlängtade tv-program! Får väl vara vaken hela jävla natten..

Lillan har fortfarande inte gjort något, inte ens när jag gick och la mig. Inte ens när jag nyss vaknade, hon kanske livade när jag låg och sov? Det hoppas jag i alla fall, känns lite små läskigt det här.

Vad allt går åt helvete, vad jag tänker och saknar mitt godis..

 

Av Frida Skoglund - 24 maj 2010 16:15

Det skulle inte förvåna mig om jag skulle få sringa runt och må illa hela gravidititeten ut, dock är det väl i omgångar. Dom frågar om man mår bättre nu, om man fortfarande mår illa eller så - nej jag mår bra! Jo då, sen någon dag efter tar illamåendet sin plats på kartan, sitter i ca en vecka och man får knappt ner något alls. Men jag överlever! Ja, mitt huvud sprängs snart jag hatar huvudvärk.

Sitter och funderar som vanligt, ska nog ta och göra något skoj snart tror jag. Är ju inte alltid man hittar på något annorlunda längre, och det kommer ju verkligen bli sämre med det i framtiden när lillan kommit.

Jag saknar allt som vi hade förut, bara för ett litet tag sen. Alla det bättre stunder, allt som man inte trodde fanns lyckades bjudas till. Nu är det bara att hålla humöret uppe och hoppas på att det snart är sig likt igen.

 

Av Frida Skoglund - 24 maj 2010 12:59

Undrar om lillan är helt slutkörd nu faktiskt, så som hon hållt i gång från tors - lörd om inte ännu tidigare? Säkert mellan 50-70% av dagen höll hon igång och stökade, igår var det kanske nere på 25-30%, inte alls mycket. Sen idag när jag vaknade fick jag inte ens någon "godmorgon" sparkar. Hoppas bara att hon är lite slutkörd och vilar som bara den och mår toppen ändå! Får sätta igång lite RA så kanske hon vaknar till liv igen.  


Vaknade efter tolv idag, sköönt var det. Kan bero på en väldigt sömnlös natt, med mycket konstiga drömmar som är ivägen och förstör min hjärna totalt!
Men det går väl över kanske, stod på någon sida att man brukar få ganska konstiga drömmar när man är gravid, stod på vårdguiden där vecka för vecka om jag inte är helt ute och cyklar.


Idag ska jag köpa massa frukt, grönsaker och massa mums och "tjocka" mig med. Ska även köpa mer jordgubbar och hallon, eller nä fan det hr jag + massa kiwi också. Då är det bara banan som ska inhandlas, funderar på om jag ska köra på en grön smoothie och ha i äpple o kiwi och något mer, man vet ju aldrig? Kan ju vara gott, och man dör ju inte av att försöka någon gång!


Ska ringa min farfar snart så han får ringa A-G så jag kan få sätta igång med mitt "älskade" körkort, ska även fixa så jag kan övningsköra med mamma eller någon.. Skulle ju vilja med syster men tror inte hon får det än.
Skulle ju vara ett stort plus i kanten om man hade körkort sen när lillan kom, är ju tummen upp om vi båda har det!


Kasta inte bara bort allting, det enda som har en sådan betydelse..


 

Ovido - Quiz & Flashcards