Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Frida Skoglund - 29 maj 2010 23:27

Har så grymt tråkigt så jag vet inte var jag ska ta vägen, finns inget bra på tvn heller för den delen. Det börjar en film kvar i tolv tror jag, en skräckis så vi får väl se om man vågar kika på den själv eller inte. Ja jo jag är kanske lite över känslig ibland, eller kanske ganska ofta?.. Känns även helt jävla värdelöst att kolla på eurovision song contest då vi inte ens kom dit, visste hela tiden att hon inte skulle komma långt och att dom som röstade på henne hade röstat heelt fel. Men men, vi får väl skippa det i år dock lite små tråkigt då man haft tvångstankar och varit tvungen att följa det sen man var litet barn.

Johannes ligger här brevid och sover, han somnade för kanske högst två timmar sen och mamma och Tobbe ligger också och sover för den delen? Dom bara försvann så där rakt upp och ner, så letade jag efter dom och hörde hur mamma eller han låg och snarkade där inne i mammas sovrum. Gick in och försökte få liv i dom, men inte en enda reflex. Så frågan är ju hur jag ska få på Johannes en blöja så han inte läcker ner hela sängen i natt, och hur jag ska få honom i sängen också för den delen? Jag kan inte bära honom, kan ju inte gå upp och väcka mormor heller bara för att få Johannes till sängen.. Men men, jag får ta hans gnäll och gråt och väcka honom så han får tralla själv till sängs men det har aldrig fungerat förut, men jag hoppas att det gör det ikväll!

Så nu får den så kallade "guden" vara på min sida en gång och se till så det inte blir allt för mycket skrik och bök, så han själv kan ta sig till sängs.

 

Av Frida Skoglund - 29 maj 2010 20:38

Vet inte vad jag ska skriva längre, när jag skriver och var jag än skriver så kommer alltid texten efter och jag stör mig så enormt mycket på den jävla skiten! Lillfisan är väl ovanligt lugn nu för tiden, ja eller sen igår i alla fall. Hon ligger och trycker med något och jag lyckades få en bild på det för en gångs skull!

Saker och ting håller på och orndar upp sig, vilket är ett plus. Det kommer väl förmodligen kanske ta sig sin tid, men men jag håller tummarna.

Spelade lite fotboll med Johannes idag men fy fan vad kallt det är ute!! Dels så började han gnälla som tusan när jag gick in efter några minuter, fick självklart ont och frös ihjäl nästan..

 

Av Frida Skoglund - 29 maj 2010 12:45

Jag kom på en ganska rolig grej för någon dag sen som jag berätta för syster då..

Om jag nu skulle bli helt förvirrad och tappa bort vilken vecka + dag jag är i, så är det bara för mig att kolla i en vanlig kalender, för det är precis lika där. Det är ju vecka 21 idag på året, och sjätte dagen i veckan, och så är det i graviditeten också.
Vilket jag tycker är jätte bra och små roligt, för ibland kan minnet surra till sig! 

 

Ovido - Quiz & Flashcards