Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Frida Skoglund - 11 juni 2010 17:01

1. Varför ska man hata/prata skit om någon som man inte ens känner, som man inte ens pratat med som inte ens har gjort en någonting?

2. Varför ska man sitta och hacka på folk som man inte känner, även om man vet vem dom är men inte känner dom? Ännu värre när dom inte vet vem personen är.

3. Om folk har sina åsikter, varför i helvete är dom "anonym" när dom säger som dom tycker? När det är bra saker då kan dom minsann stå för vem dom är, men när det är sämre saker då ska dom vara anonym och inte stå för vem dom är. Då tycker inte jag heller att man ska stå för vad man tycker - om man så absolut måste vara anonym.

4. Jag tycker det är tråkigt när folk gör slut fram och tillbaka och tidigare har jag stört mig på det, men egentligen nu för tiden så tycker jag det är ganska sött att man/dom alltid kommer tillbaka till varandra? Det tycker jag är ett tydligt tecken på att dom har så pass stark kärlek att dom alltid hittar tillbaka, & inte gör massa tok som "singel för en stund".

5. Om man tycker så illa om en kompis, eller någon man är bekant med eller vad som helst. Varför kan man inte "öppna sitt hjärta" och säga det till personen. För om man ändå tycker så illa om den, så bör man ju inte vara rädd för att dom blir sur och försvinner för gott, eller?..

6. Vad tjänar man på att ljuga egentligen & dölja saker? Jag kan inte förstå att jag höll på med sånt skit förut och jag skäms verkligen för det och idag förstår jag mig inte på personer som inte kan vara ärliga. Jag tycker det är riktigt tråkigt, för man märker när saker och ting inte går ihop eller när någon döljer saker - alla har ett speciellt uttryck.

7. Även om man förlorar lyckan så ska man inte ge upp, för i slutet så kommer alltid lyckan tillbaka på ett eller annat sätt.

8. Jag glömde bort vad jag skulle ha som åtta...


 

Av Frida Skoglund - 11 juni 2010 16:06

Nu har man gjort sig klar för dagen, eller nästan i alla fall. Ska plocka upp lite i vardagsrummet och kleta på lite i ansiktet sen är dagen min! Känns otroligt skönt när man städar efteråt, det rus man får i kroppen! Man känner sig så duktig på något sätt, även fast det tar tusen gånger längre tid som gravid - för min del i alla fall.


Men nu ska jag fortsätta trycka i mig lite jordgubbar sen plock & smink! Blir förmodligen väldigt lite bloggande idag, för jag & lillan ska nämligen få besök förstår ni! Kanske skriver något senare, annars så finns jag ju kvar imorgon!

Ha en bra dag & försök minnas så mycket som möjligt dagen efter!



Av Frida Skoglund - 11 juni 2010 12:35

Har nyss varit ner i tvättstugan och slängt in två maskiner tvätt, var inte alls mycket tvätt som skulle tvättas! Men jag hatar tvättstugor, tycker dom är super läskiga och så självklart så ska ju lampan ner till tvättstugan gått - gå i mörker, ingen hit! Men nu ska jag snart ta tag i städningen också, det första jag gjorde imorse när jag vaknade var att plocka undan men nu ska allt ner i lådor! Ska senare plocka upp en kartong så jag kan packa ner lillans kläder, dom tar upp lite plats om man säger så när dom står i påsar!

Mamma, Tobbe och Johannes åkte för ca 30 min - 1 timme sen så nu blir det lugna stugan över helgen & hur skönt är inte det då? Dom hade handlat massa skräp men ink. jordgubbar & äpplen - muuums! Nej det här kommer bli en bra helg kan jag säga, men nu måste jag ta tag i städningen för det är minsann inte bara mitt rum som ska fixas till!


 

Ovido - Quiz & Flashcards