Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Frida Skoglund - 2 juni 2010 22:57

Tokigt & gaaaalet mycket tjafs och stress så jag blir galen på allt snart! Njae, snart blir det lugnt och mycket bättre - med alla förhoppningar! Just nu sitter jag och väntar på att bli tillräckligt trött så jag kan gå och lägga mig, får inte sova till ett - halv två imorgon för då kommer jag se ut som kattpiss när jag kommer fram till Philip, kanske ska se hyffsad ut efter en si så där kanske tre veckor ifrån varandra? Kanske inte vill se en sönder stressad flicka första gången efter en längre tid - craaaazy!

Ja jo jag är lite knäpp ibland, min hjärna hänger inte med mig och jag är tjatig och dryg ohja absolut det är mysigt det. Ja jag kan inte gå heller, guuud så roligt! Jag måste böja mig framåt när jag går, annars känns det som att hela magen och lillan ska ramla ner i golvet. Galet vad det strävar åt och svider och det känns som håll x3000 värre.. Nej jag klagar inte, jag vill inte klaga jag tänker om jag skriver det tillräckligt här så kanske "guden" rättar till mig så jag mår som en frisk prinsessa, för det är bara det friska som saknas he he he. Ja okej, jag är väl kanske ingen prinsessa men jag mår då allt som en! Ja ingen fattar vad jag skriver hej svejs. Jag börjar bli som en gammal tant..


                      


 

Av Frida Skoglund - 2 juni 2010 18:57

Tittade i spegeln och tänkte "fan va tjock jag är, måste ju göra mig av med det här" sen kom jag och tänka på "men jag är ju faktiskt gravid, och om jag inte hade varit det hade jag iofs inte varit så här tjock".. Ja jo jag får nog vänta i några månader till innan jag får ta och göra mig av med det tjocka, sen är det ju lillan som "orsakar" det så det gör mig ingenting egentligen, är ju värt det ändå! Plus att jag kan få bort några kilo + lite extra senare i mitt liv när hon kommit ut och orken finns till att börja träna bort det.. Lite små tråkigt med det hela är ju dock att man inte kan få ha sina kläder, antingen får man inte på sig byxorna för rumpan är för stor, eller så tänker inte tröjorna hela magen. Så måste alltid ha ett långt linne under tröjorna och hur varmt är inte det nu när det är så galet varmt ute då?

Fast något positivt är ju att i sommar sen på ständerna slipper man tänka "tänk om jag är för tjock för den här bikinin, jag kanske måste dra in magen eller stor banta?" för nu är det ju en jätte perfekt anledning till att springa runt och vara tjock! Hihi, jag gillar det här ändå och ha lillan och slippa känna sig stor och för tjock, för det kan jag ju inte råför nu heller!

Ännu bättre är det att jag nu lagt allt chips, popcorn och godis på hyllan och äter massa mumsig frukt istället! Så då lägger man ju inte heller på sig så många extra kilon, nej jag ska försöka få tag i en våg innan nästa onsdag och kika på hur mycket man gått upp. Senast vägde jag högst 60kg tror jag? Jag som fick chock när det var 55, för så mycket har jag inte vägt förut.. Jaja, jag är tjock, gosig och glad ändå!


 

Av Frida Skoglund - 2 juni 2010 13:27

Nyvaken och surrig i huvudet och fattar ingenting, ringde till farfar förstod inte mycket av vad han sa bara att jag skulle få skjuts imorgon istället och att han skulle handla åt mig idag - yep världens bästa!

Jag vill ut i solen, springa runt och spela boll med Johannes när han kommer hem från dagis, jag vill göra massor, ut och gå och bara njuta av att det är varmt väder. Men suck och bök, rygg/mage vill inte tillåta det nu för tiden och det är så tråkigt att bara sitta inne, men jag lyckades då allt ta mig ut till solstolen igår! Det kanske jag gör idag också, om mormor är hemma för hon är den enda som orkar sitta bara i någon timme så där och prata om allt mellan himmel och jord. Tycker det är helt underbart att vara bland äldre människor nu för tiden, dom förstår en så bra vilket det är svårt för många att göra med tanke på att jag är så jäkla otydlig!

Jippi vår lilla flicka är med i bilden igen, inte lika som förut men hon är i alla fall på gång nu och rör sig betydligt mer en de tidigare dagarna (nu får jag väl fan bara för att jag sa det, förstås). Hon kanske är surpuppa för att hon inte fått vara i närheten av pappa sin, dumt det och då surar jag med henne för jag vill dit på en gång! Tur att jag ska dit imorgon och sen stanna en låång tid och kolla massa lägenheter och sånt, får kanske göra det om någon vecka med tanke på ja ni vet ju vad jag skrev det precis.. Min största kärlek, yes!

Kanske ska vara "husvakt" nästa vecka eller veckan efter, eller veckan efter det kanske? Mamma och mormor ska i alla fall till Stockholm, ja självklart Johannes också. Sen är ju Tobbe borta på veckorna och jobbar så han är inte här, sen är dom inte så stabila med att låta huset stå ensamt i en vecka. Men då vill jag då allt ha Philipen med också, vill inte själv och det orkar jag inte vara heller för den delen (tråkigt som tusan, kan jag säga..)


 

Ovido - Quiz & Flashcards