Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Frida Skoglund - 5 juni 2010 21:51

Duktig jag är som för en gångs skull lyckats hållt mig till en blogg under en längre tid, dels uppdaterat väldigt ofta! På mina tidigare bloggar har jag kanske varit kvar i 1-2 månader, med väldigt liten uppdatering. Blir ju nästan lite smått imponerad på mig själv, det kanske blev något nytt intresse som gravid? Att sitta och blogga på en galning, det känns som att bloggen är den enda som man kan skriva & säga allt till, utan att den klagar - haha!

För nu tänker nämligen jag klaga lite igen, det är ju tydligen min vardag. Jag tänker sluta göra allt för personer, när jag aldrig får något tillbaka. Ingen är tacksam, ingen uppskattar - dom slänger bara skit på en! Tänk att man ger upp sitt liv, sen ska dom ändå sitta och klaga och vara sur, för att man ska göra allt för dom? Nej, jag tänker inte göra allt för folk när dom inte gör något tillbaka. Det tycker det är riktigt elakt att inte uppskatta att folk gör allting, när man bara får sitta och inte behöva gör något. Även om man t.ex gör allt för en person, som inte gör lika mycket tillbaka så kan personen som får detta visa en rejäl tacksamhet och få en att känna sig uppskattad.

Jag syftar inte bara på en person, det är ofta det här händer. Jag har sagt det, men dom lyssnar inte - nej för dom är så otacksamma. Dom fortsätter bara att ta och ta, men aldrig ska dom ge tillbaka. Så därför skriver jag ut det här, för dom lyssnar ju ändå inte och dom bryr ju sig ändå inte? Så vad spelar det för större roll, ingen som läser det här vet ju vem det är riktat mot heller för den delen. Jag är bara så otroligt trött, men snart får jag eget och jag ska njuta av varje sekund!

Varje lugn minut fram tills min dotter tänker ta beslutet att komma ut och visa upp sig för allt folk, jag längtar.


 

Av Frida Skoglund - 5 juni 2010 20:08

Har legat i över en timme och myst med lillan, helt underbart när hon sparkar/rör sig under en sån lång tid. Tror nästan att det är ett rekord nu, det är helt otroligt vilken lycka hon bjuder på. Alla bekymmer, allt som man oroar sig för ja precis allt försvinner och man faller in i sin egen värld med världens bästa lill tjej. Det är verkligen äkta lycka rakt igenom och jag vet inte hur jag ska kunna beskriva det. Helt ärligt trodde jag inte att det var så här att vara gravid, att man redan som gravid kan älska barnet gränslöst dels att man får sån otroligt lycka och att allt annat bara kan suddas ut av att känna hennes närhet eller hur jag ska beskriva det.

Jag är bara så tacksam över att jag får bära på något så underbart, det är verkligen det bästa valet jag någonsin gjort. Dock var det inte svårt att bestämma sig eftersom jag visste vid samma sekund att jag ville behålla henne, det kändes verkligen att det var dags & hon är så välkommen!

Imorgon går jag ju även in i v.24, helt otroligt hur det rullar på allting! Det dröjer inte länge innan hon finns här ute bland oss, det känns som att jag aldrig kommer vilja ge över henne till någon som vill känna, klämma och hålla! Ååååh, jag kan som sagt inte beskriva lyckan! Men jag kan säga att det har runnit massor med glädje tårar, och det kommer aldrig ta slut.


 

 

Av Frida Skoglund - 5 juni 2010 15:53

Lite färg fick man då allt ganska snabbt efter att man satt sig ute i solen, den ligger verkligen på här på baksidan! Men det är ju helt sjukt hur varmt det är ändå ute i solen, så är det lite små jobbigt när man inte kan bada samtidigt. Kan ju vara lite små jobbigt att springa ut och in ur duschen ockå för den delen, men men har i alla fall svalkat av mig efter en lång dusch - skööönt!

Får se vad kvällen har att erbjuda för som vanligt så har jag inga planer, mitt liv är inte det roligaste som finns kan jag ju berätta för er. Ska nog bara ta det lugnt och kanske för en gångs skulls kika på lite one tree hill eller så spar jag det tills imorgon när jag hämtar hem tv:n igen! Lugnt och skönt att ligga i sängen och kika för sig själv, så ska nog ringa någon solstråle som vill ge mig ett gott sällskap en dag/kväll som denna.

Gick för en liten stund sen ut i solen och tänkte vila och kanske försöka somna till en sväng, men det tyckte inte lillan att jag skulle göra så som hon livade på. Hon kanske känner sig lite ensam, men busade tillbaka lite så blev det ganska lugnt när jag gick in igen. Så nu när hon lugnat ner sig ska jag kanske ta mig utåt igen, dock tar väl inte solen så mycket nu vid den här tiden trots att det är för jäkla varmt fortfarande!


 

Av Frida Skoglund - 5 juni 2010 11:33

Har nog inte sovit tre timmar i rad i natt, vaknat till och från hela tiden dels att det tog ett tag innan man kunde sova, liten flicka är väldigt busig! Men det är mysigt det också, att man får somna med ett jäkla liv i magen, får massa spark/rörelser attacker i ca 30sek-1min utan något mellanrum - det är underbart! Sen är det toppen att vakna och hon börjar direkt, fast det gör lite små ont när man vaknar tycker jag (för man är ju rätt så kissnödig).. Fast det struntar jag i dock, så länge man känner att det är liv och full rulle så blir man alltid glad & kan ta vad som helst.

Har även igår upptäckt lite små bristningar jag som hoppades på att jag skulle få lika som min mor, hon fick nämligen ingen bristning alls trots tre graviditeter! Orättvist, hehe. Men det är ju inte direkt så att jag "spanar" in min kropp heller eftersom dom inte fanns på magen vilket är det enda jag kikar på nu för tiden. Men men det är väl sånt som hör till det också, det gör mig faktiskt ingenting ändå, man får ju verkligen något värdefullt av det!

Näe nu ska jag ta och dra mig ut i solen med Johannes och mormor en sväng, det blåser lite men vem vet det kanske är lika bra eftersom jag tycker att allting är tre dubbelt så varmt som gravid!

Skriver mer senare, ut i solen med er och få en tjusig bränna!


 

Ovido - Quiz & Flashcards