Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Frida Skoglund - 9 juni 2010 17:59

Sitter och kikar på ghost whisperer och det är alltid lika spännande tycker jag! Tycker dock att det är tråkigt att alla avsnitt ska sluta lika, precis som andra program t.ex CSI och sånt där. Varför kan det inte sluta annorlunda någon gång ibland, för det blir lite tjatigt att alltid veta hur det kommer att sluta tillslut..

Sitter just nu här i hopp om att få lite besök medans syster sitter här i soffan bredvid mig som självklart också är inne i GW. Johannes springer runt och fjantar som vanligt så snart rycker väl data sladden och då blir hela datan störd, hoppas inte!

Nej men nu ska jag fortsätta mitt tv mys och ta vara på alla rörelser och sparkar som liten flicka ger ifrån sig, det är underbart.


 

Av Frida Skoglund - 9 juni 2010 13:18

Efter mycket om och men så tog jag beslutet att logga in på min "kära" blogg, fick en stor klump i magen när jag hade fått 4 nya kommentarer. Ska det verkligen behöva vara så, att en person ska gruva sig för att logga in på sin egen blogg, läsa sina kommentarer för att hon verkligen inte alls klarar av att längre se alla dessa kommentarer som inte har någon mening alls. Men jag fick mig ett stort leende när jag såg kommentarerna och klumpen släppte direkt, var verkligen stöttande och precis så som man faktiskt ska skriva i någon annans blogg - snällt och meningsfullt! Så kan jag passa på igen att tacka för det, det värmer fortfarande lika mycket.


Jaja, nu över till besöket hos barnmorskan.
Det gick hur bra som helst och vi pratade om allt möjligt, hur det stod till med allt runt omkring och om jag ville prata med någon kurator eller sånt. Men jag känner inget behov till det, jag har öppnat mig för alldeles för många äldre personer så jag vet inte om jag vill göra det igen. Hon sa att det märktes på mig att jag verkligen var rädd om lillan, att jag var glad och att jag tänker på hennes bästa till slutet - kändes skit bra att någon annan ser det som är sanning. Allt var bra med henne, hjärtat slog bra och tillväxten var perfekt! Min lill flicka börjar bli lite större trots allt, och inte prata om vikten.. Oj oj vad jag gått upp i vikt sen jag blev gravid, helt otroligt. Jag tycker inte att jag stoppar i mig mer mat än vad jag gjorde innan & då gick jag nästan aldrig upp. Fast jag är ju trots allt gravid, men jag har faktiskt gått upp mot 10kg tror jag om jag inte minns helt fel. Men för första gången i mitt liv så stormtrivs jag i min egen kropp och jag blir glad när jag går upp i vikt för jag tycker faktiskt att det är positivt och det är värt att bli som en flodhäst för att få henne.


Hennes hjärtslag: 146.
Läng på livmoder: 24 cm.
Blodsocker: 4.9
Blodvärde: 124.
Blodtryck: 105/160.
Vikt: 65.


Så jag kan inget annat än att säga att allt såg bra ut, det är alltid lika skönt att höra. Lika nu så blev jag helt rörd av att höra lillans hjärta slå, man vill verkligen stor böla för att man är så lycklig och glad - jag längtar!


 

Ovido - Quiz & Flashcards