Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Frida Skoglund - 18 juni 2010 12:42

Blev inget mys med liten imorse, vaknade för sent för att åka iväg och det tar hur lång tid som helst att göra sig i ordning för jag springer emellan allting hela tiden. Man får ju inte en liten värk i ryggen av att stå upp i ca 10 minuter när man plattar håret, så lägger man på 10 minuter till för sminket. Så då springer man som sagt emellan istället så det tar säkert två timmar, det skulle inte förvåna mig. Så hon har väl sovit hela tiden förmodligen, inte sparkat och haft sig så mycket men det är ju oftast mot kvällarna hon ska ligga och dra med foten eller handen. Ser så roligt ut när man kollar på magen, om man har t.ex mobilen på magen så flyttas den. Sen vet jag inte hur många gånger min hand har blivit bort sparkad av henne heller, haha den kanske inte gillas..

Hur som helst så ska jag och liten dra oss iväg över helgen, sen nästa vecka så kommer förmodligen kusin Elin från Stockholm hit och hälsar på! Vilket jag håller alla tummar för, det skulle vara skit mysigt för jag tror att mamma, Johannes & Tobbe ska åka iväg till hede och fira midsommar där. Då åker dom ju säkerligen i helgen eller måndag, men dom kanske åker den 25e eller efter också jag har ingen aning..

Så jag får se hur mycket bloggande det blir i helgen, kanske något enstaka inlägg om ens det. Ska försöka passa på att umgås så mycket det går medans chansen finns där, vilket liten säkert också kommer uppskatta - det är så det tycks vara på henne i alla fall. Blev helt livande när det bestämdes, när man vaknade upp var hon lite små tokig så jag undrar om det kan vara så att det var lillan som väckte mig trots allt. Som ett eget litet alarm "upp & hoppa, idag ska vi bort"..

I alla fall om jag inte skriver så hoppas ni som läser får en toppen helg, det ska då allt jag ha!


 

Av Frida Skoglund - 18 juni 2010 11:22

Måste kämpa för att få det man vill ha, för att nå till det bättre. Inte ge upp i första hand, man vet aldrig om man får chansen igen. Det kanske krävs att man ska bevisa ett och annat, sen gör man det sen ger man upp när man ändå har en del kvar. Så, därför ska man inte ge upp och hålla ut i väntan på det bättre. Det ska inte vara omöjligt, ingenting ska vara omöjligt i alla fall inte till en början! Det tycker jag är synd, att när man får första käppen i hjulet så ger man upp och tycker att det är omöjligt. Men tänk sedan all energi man lagt ner på något, för att få det bra eller bli den bättre. Det kan ju gälla vad som helst, ett skolarbete, kärlek ja exakt vad som helst! Allting är möjligt & man ska ge allt man har in till det sista!


 

Ovido - Quiz & Flashcards