Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Frida Skoglund - 6 juni 2010 23:45

Jag tror jag går sönder snart, har så galet ont i magen - som en kraftig mens värk!
Tycker det är lite små jobbigt för jag kan inte göra vad jag vill göra, jag kan inte ligga som jag vill ligga jag kan inte göra någonting utan att det hugger, svider till eller ja helt enkelt värker som galnast! Men det är det värt, den smärtan får man ta ibland och den försvinner så småning om. Bara att bita ihop och se det ljusa i allting, lika gäller det med dom fula ränderna man får - buhu.


Familjen har somnat och jag är som vanligt den sista människan som sitter kvar uppe, när ska det här sluta? Jag kan ju inte bli någon natt människa direkt, eller jo vid vissa tillfällen. Men jag vill inte sova bort hela dagen, kan ju vara så att solen skiner och vill göra mig så där tjusigt brun! Åh, jag vill vara brun nu tycker inte om att springa runt och vara blek - det är så fult, i alla fall på min kropp. Men det är jobbigt i solen, jag tycker den ligger på hela tiden och det blir verkligen hur varmt som helst efter högst fem minuter i sol stolen, så jag avgudar när det kommer små vindpustar nu när det inte finns något vatten att doppa sig i!

Jaja, jag ska försöka hitta på lite smått och gott den här veckan och försöka komma ut lite. Ska i alla fall träffa Emilie på onsdag efter vi båda två varit på det vi ska gå på först och främst. Jag hoppas att det finns tid efter det, det var ju ett tag sen om man säger så! Sen håller jag tummarna för att magen/ryggen tillåter det också, jag är inte slö jag försöker verkligen röra på mig så gott det bara går! Men det är nästan omöjligt, för jag har verkligen en värk som knappt går att "komma överens" med, men icke det ska inte få hålla mig inne länge till!


 

Av Frida Skoglund - 6 juni 2010 21:51

Blev lite familje mys framför filmen på femman - jag som längtat hela veckan efter BMS, suck! Men det får jag då allt stå ut med, självklart ville lillan också delta i familje myset så som hon rör på sig minut till minut - love it!!

Känner mig inte ens trött nu vilket jag oftast brukar göra så fort jag varit vaken en timme sen blir det bara sämre och sämre, brukar ju ändå ta mig en vila på någon timme men inte de senaste dagarna så jag får väl skylla mig själv som piggar på sig så här på kvällen.

Har ändå varit en ganska intressant dag idag, mycket dåligt som hänt men ändå en massa lycka också! Så nu är jag på toppen humör igen efter att ha pratat av mig lite med Emmi vilket var ett tag sen, tackar o bockar för din förståelse. Är så glad över att jag har dom få vännerna som gör allt till toppen igen när man som mest behöver dom & you know who you are.

Jaja, nu ska jag fortsätta pysa på med lill flickan och bara leva livet!

Konstigt nog så önskar jag att det skulle vara regn nu, det skulle vara super mysigt så här på kvällen också! Dock inte åska & blixt, vill ju ha data & tv igång!


 

Av Frida Skoglund - 6 juni 2010 20:00

Det växer så det knakar, men det är ju verkligen något positivt! För en gångs skull i livet så är det positivt att bli tjockis, känns väldigt bra faktiskt om jag ska vara ärlig!
Vet inte alls vad jag skulle göra utan henne, hon är allt för mig och gör allting så himla lätt!

 
Och ännu en gång, tuuuusen tack för att stöttande kommentarer! Det värmer verkligen varje gång man läser dom, tack för det leende på läpparna ni också ger mig!


 

Av Frida Skoglund - 6 juni 2010 17:00

Jag lever inte i någon drömvärld för att jag "tror" att jag har pengar som jag "tydligen inte alls verkar ha".. Jag kanske inte tänker skriva ut så här på öppen sajt: hej hallå, jag har pengar bara så ni vet så ni behöver inte skriva något mer sen, hejdå". Det skulle bara låta dumt och se ut som man skryter, därför kan man vara lite diskret men tydligen så får man ju bara bli smutskastad pga det? Jag vet att jag inte skaffar barn för att jag vill slippa skolan och leva på soc så dom kan ge mig de pengar jag inte har. För jag kommer inte få pengar där ifrån som jag sagt här i bloggen flera gånger förut, men tydligen så går inte det in.

Jag vet vad jag har att leva på och det är inte jag tänker springa runt och slösa på för skojs skull, jag tänker ta vara på dom och använda det till saker som behövs och det som behövs betalas.

Hade jag inte alls haft en enda krona och vetat att soc skulle få stå och betala mig under flera år, då hade jag aldrig tagit beslutet att ens bli gravid för den delen. Men jag vet att jag kommer klara av det & att hon kommer få allt hon behöver. En trygg plats att leva på bland annat och räkningar osv. kommer att bli betalda. Så snälla, sluta säg något annat bara för att man är 17år och valde fel utbildning - ja det är därför jag gav upp skolan. Men jag har inte gett upp skolan för alltid, och det finns faktiskt jobb där man inte behöver ha någon speciell utbildning eller betyg för att få en lön som man klarar sig på m.m

Men jag förstår att folk har sina åsiket osv. men det är även så, att för det behöver man inte bara gå in på någons blogg som är gravid som 17 år och säga det här till henne, när det inte ens är sant i hennes värld - när det inte ens kommer bli så? Nej jag vill inte leva på soc, jag tänker inte leva på soc heller, jag har dom pengar jag har och dom kommer finnas kvar senare också.

Sen en sak till kan jag berätta också - jag betalar också skatt!


 

Av Frida Skoglund - 6 juni 2010 15:55

Fan vad irriterad jag blir på folk som tror att dom vet så jävla mycket fast dom inte har en enda jävla aning eftersom allt dom skriver är helt jävla fel. Nej, jag kommer inte leva på soc när jag får barn och jag har egna jävla pengar. Jag utnyttjar verkligen inget jävla system för att jag blir ung mamma, det är väl inte därför jag blir gravid - eller? Nej det är mitt jävla val, skolan kan jag gå sen och skolan har jag redan "gett upp" för det kändes inte som att det var rätt någonstans.

Jag kanske skaffar mig ett jobb, vad fan vet ni om det egentligen? Sluta ta för givet att man ska leva på jävla soc när man inte ens ska göra det, åååh så psykande!!!

Speciellt när man inte ens vet vem personen är som skriver, eller som man skriver till. Jag tänker inte ta åt mig ett jävla piss för jag vet vad som är rätt eller inte, hur jag kommer leva sen och på vad jag kommer att leva på. Vafan ska man dra alla över samma gräns för? Tur för er då, som tycker så här att inte ni skaffar barn vid en ung ålder - jävligt bra!

Men det är inte alla som tänker som ni gör, dom kanske behåller sitt barn som dom blir gravida med och gör det bästa av situationen. Bara för att man är ung mamma behöver man inte leva på bidrag från soc osv.. Nej verkligen inte, inte en enda jävla dag! Man behöver inte heller vara en sämre mamma, en okänd människa som skriver till mig har väl inte en enda jävla aning om vad jag gjort tidigare, vad jag ska leva på för pengar, var jag ska leva, om jag jobbar eller inte. Näpp, så håll käften eller ta reda på fakta någon jävla gång innan ni börjar skriva en jävla massa skit som inte ens stämmer in på mig!


 

Av Frida Skoglund - 6 juni 2010 12:09

Redan v.24 så alltså är det bara 16 veckor kvar tills det är beräknat att lill flickan ska kika ut! Jag går snart av, jag vill ha henne nu! Men ändå så vill jag gå fullt ut och känna varenda liten spark och varenda liten rörlese. Kan man inte få ha båda två, henne i famnen men ändå känna hennes sparkar i magen samtidigt? Det skulle ju vara toppen, helt underbart!

Hon sparkar så fort man lägger handen på magen, har man inte handen där sparkar hon nästan aldrig & tar man bort handen för att kolla då slutar hon också, sen sätter man tillbaka handen/händerna och då börjar hon liva igen! Jag tycker det är så mysigt att vakna upp och somna in till sparkar/rörelser, det är verkligen de bästa sätten att få somna och vakna på.

Också som igår, när hon livade på i 1-2 timmar det är verkligen något som får en på andra tankar som jag även skrev igår, vill fortfarande hitta något sätt att kunna förklara hur lycklig jag är som får gå runt och bära på just det här barnet. Jag kommer verkligen offra allt för henne, för att hon ska må bra osv..

Jag har nyss vaknat, så slänger upp bild/bilder på lillan/magen senare!

Barnet:
Hörseln är väl utvecklad. Barnet känner igen mammans, partnerns och eventuella syskons röster. Den hör även mammans hjärtslag. Nu börjar det bli lite trångt där inne.
Barnet känner vad som är upp och ned. Balansorganet i innerörat har utvecklats. Nu börjar nästa viktiga utvecklingssteg av hjärnan.
Nu har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer.
Vikt 700 gram.


   

Ovido - Quiz & Flashcards