Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

V.24!

Av Frida Skoglund - 6 juni 2010 12:09

Redan v.24 så alltså är det bara 16 veckor kvar tills det är beräknat att lill flickan ska kika ut! Jag går snart av, jag vill ha henne nu! Men ändå så vill jag gå fullt ut och känna varenda liten spark och varenda liten rörlese. Kan man inte få ha båda två, henne i famnen men ändå känna hennes sparkar i magen samtidigt? Det skulle ju vara toppen, helt underbart!

Hon sparkar så fort man lägger handen på magen, har man inte handen där sparkar hon nästan aldrig & tar man bort handen för att kolla då slutar hon också, sen sätter man tillbaka handen/händerna och då börjar hon liva igen! Jag tycker det är så mysigt att vakna upp och somna in till sparkar/rörelser, det är verkligen de bästa sätten att få somna och vakna på.

Också som igår, när hon livade på i 1-2 timmar det är verkligen något som får en på andra tankar som jag även skrev igår, vill fortfarande hitta något sätt att kunna förklara hur lycklig jag är som får gå runt och bära på just det här barnet. Jag kommer verkligen offra allt för henne, för att hon ska må bra osv..

Jag har nyss vaknat, så slänger upp bild/bilder på lillan/magen senare!

Barnet:
Hörseln är väl utvecklad. Barnet känner igen mammans, partnerns och eventuella syskons röster. Den hör även mammans hjärtslag. Nu börjar det bli lite trångt där inne.
Barnet känner vad som är upp och ned. Balansorganet i innerörat har utvecklats. Nu börjar nästa viktiga utvecklingssteg av hjärnan.
Nu har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer.
Vikt 700 gram.


   

 
 
Jessie

Jessie

6 juni 2010 15:46

Varför skaffa barn så tidigt? Jag menar, du har /ska strax gå ut skolan, du har inget jobb, har pappan till barnet kvar i ditt liv? Vem ska du leva på? soc-bidrag som alla andra och låta oss skattebetalare stå för kostnaderan till din lägenhet och bidrag varje månad? Hade du lyft ett finger någon gång i ditt liv och betalat skatt så visst, då gör det inget att få lite stöd varje månad. Men unga mödrar utnyttjar bara systemet. Varför inte skaffa ett jobb, en säker inkomstkälla varje månad och sedan skaffa barn? Min åsikt i det hela. Skönt det ska bli att moderaterna snart vinner valet igen och tar bort alla jävla bidrag så att ni som skaffar barn så pass tidigt och utnyttjar systemet inte längre ska få göra det!

http://itsjessie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

RC

6 juni 2010 17:07

Awesome :'D

Jag vill också känna sånt där men kan inte av olika skäll. Dock är du jätteduktig som skiter i alla fördomar. Jag blir avundsjuk utav att läsa allt detta :'D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards