Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Lite om dagen.

Av Frida Skoglund - 16 maj 2010 19:14

Har bara suttit vid datan eller ja i alla fall mestadels utav tiden då jag varit här. Satt även inne på toa stolen då Johannes duschade i säkert 40 minuter, eller han duschade kanske i ca 10 minuter sen var det bara lek och stök hela tiden, han blandade massa olika saker med allt möjligt, tvål, shampo, balsam och hudkrämer osv. men är man liten så får man väl passa på medans man kan! Men nu sitter han som ett ljus och kollar på pippi medans han dricker varm choklad, det han tjatade om en del under "duschturen".  


Ska nog försöka röra ihop något mumsigt som man kan trycka i sig, något mer nyttigt för en gångs skull kanske? Fast jag vet inte om nyttigt hör till i min värld längre, får väl se till att göra en ändrig på det då!


Sitter här och saknar och längtar efter min pojke, även fast det var bara idag jag såg honom sist och pussade på honom så är längtan redan enorm! Tur som tusan att jag får kramas med honom imorgon igen, annars hade jag nog gått i taket eller hur man säger!


Hon som gjorde ultraljudet i Gävle har även räknat fel på en dag, hon sa att jag var i v. 19+3 då, och att sista mensen var 26e december och att lillan ska komma 2 oktober, men när jag har kollat runt på massa grejs för att jag ska fixa lite saker så man ser vilken vecka man är i osv. så står det att jag är en dag längre gången, och då har jag skrivit vilken dag jag hade sista mensen och när lillan ska komma. Tycker det var lite komiskt även fast det bara handlade om en enstaka dag!  


Nä men nu ska jag väl försöka slita bort fingrarna ifrån bloggen innan jag skriver ihjäl mig, känns som att jag nu kan skriva hur mycket som helst!


 

 
 
Ingen bild

Claes-Göran Olofsson

16 maj 2010 19:57

Hej
Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag erbjuder följande tjänst....
för det händer säkert att du känner dig frustrerad, besviken, orolig, ledsen eller rådlös under livets långa resa
och då behöver du någon att prata med...någon som inte behöver se ditt ansikte och någon du slipper åka till
bara för att prata med..psykologer är dyra och tidsbundna, likaså kuratorer..och om du ringer till
bris, eller någon vännlinje, svarar oftast en person du bara kommer att prata med en gång.
för nästa gång du ringer möts du av en annan person..därför erbjuder jag mig att vara ett alternativ..
du erbjuds därför att kunna ringa mig på min mobil, om vad som helst...när som helst...om du vill fråga mig personliga frågor så svarar jag ärligt på dom
vilka frågor det än är.......det är du som bestämmer vad vi ska prata om.
och det är du som lägger på luren först, bortsett från en regel längre ner på detta mail.
det kan vara t.ex om du vill ha smakråd, stöd, få ut dina aggretioner på någon, vill berätta något förtroende fullt, bikta dig helt enkelt..
sen så är det bara vanlig samtalstaxa, eftersom att du ringer till min mobil.
vem är jag då? jag heter som sagt Claes-Göran Olofsson..är 28 år och bor i holmsjö i blekinge..är ingen utbildad psykolog,
kurator, men jag känner att detta är ett kall, jag är ärlig när jag pratar med dig på ett snällt och vänligt sätt .
det som du behöver göra för att nå mig är att skicka 100 kronor till kontonummer 8169-5,914 844 158-8
skriv ditt namn där avsändarens namn ska stå, så jag vet att du betalat för tjänsten..plus att du skickar ett mail till mig så jag kan få din mailadress
där skriver du dina telefonnummer..min e-mail är Finnsiframtiden5@hotmail.com
när du gjort detta så kommer jag skicka ett e-mail tillbaka till dig eller ett sms. skriv vilket sätt du föredrar, där jag ger dig mitt mobilnummer
och när du ringer mig så uppger du ditt namn så jag vet att du betalat, sen har du tillgång till min tjänst i 30 dagar från och med det första samtalet.
därefter kan du göra om prosiduren och få tillgång till mig igen..skickar bara detta mailet till så få personer som möjligt så att du ska kunna nå mig utan
att det tutar upptaget när du ringer mig, men när jag känner att det är rimligt kontaktar jag fler personer via mail eller på annat sätt.
..jag har dock bara en regel, att ett samtal per dag som får vara max i 30 minuter, sen lägger jag på
detta är bara för att dom som ringer ska ha samma chans att prata med mig, men sen kan du ringa mig när du vill i 30 dagar efter att
du fått mitt bekräftelsemail och sms..om du inte tänker använda tjänsten så skicka gärna detta mail till EN kompis.
mitt telefonnummer står visseligen på hitta.se. men 100 kronor krävs som sagt för att använda tjänsten
pengarna går till min utbildning jag sparar till.
kram på dig och hoppas vi hörs snart // Claes-Göran Olofsson

 
VevveKarlsson

VevveKarlsson

17 maj 2010 09:31

Hejsan! Är du medlem på Familjeliv.se? Om inte så bli medlem där för att fixa din egna graviditetskalender. Är du redan medlem och inte vet hur man gör så gå in på "nätprofil > graviditet" (vänster sida i fönstret) sedan "registrera graviditet"... Vet inte om det var en sån bra förklaring, men men :P Hoppas du förstår och hittar iaf! Och grattis till babyn i magen! :)

http://vevvekarlsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards